Sprzedajesz mieszkanie? Musisz zadbać o dobre ogłoszenie
Sprzedaż mieszkania to wielkie wyzwanie na rynku obfitującym w oferty lokali o dowolnej powierzchni i lokalizacji. O sukcesie może zadecydować atrakcyjne ogłoszenie, na które zwrócą uwagę potencjalni kupcy.
Na rynku nieruchomości utrzymuje się hossa, nazywana już przez niektórych bańką spekulacyjną. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy średnia cena m2 w największych polskich miastach wzrosła o 8 proc. - wynika z danych domiporta.pl. W ostatnich 3 latach ceny podniosły się średnio o 17 proc. Taka sytuacja rynkowa może sprzyjać decyzjom o sprzedaży nieruchomości, choć kupując kolejny lokal też trzeba się liczyć z "drożyzną".
Sprzedaż nieruchomości to żmudny proces. O sukcesie sprzedażowym często decydują detale - przekonują eksperci z domiporta. "Nowoczesne serwisy nieruchomościowe dają nam możliwość drobiazgowe przedstawienia nieruchomości i jej otoczenia, począwszy od podstawowych wartości takich, jak: powierzchnia, cena czy liczba pokoi, aż po wyróżnienie zalet nieruchomości, czy przedstawienie jej wyposażenia. Warto poświęcić trochę czasu, aby wypełnić wszystkie udostępnione pola. Im dokładniej przedstawimy nieruchomość, tym większa szansa, że znajdzie się chętny, które poszukuje konkretnych parametrów" - sugerują.
Warto dodać, że nowoczesne serwisy nieruchomościowe posiadają moduł dodania konkretnej lokalizacji nieruchomości. "Podanie dokładnego adresu nie tylko ułatwi zainteresowanemu kupnem zaplanowanie dojazdu, ale przede wszystkim umożliwi algorytmom serwisu pokazywanie oferty zgodnie z parametrami wpisywanymi przez szukających nieruchomości" - radzą eksperci.
Z analizy zachowań użytkowników serwisu domiporta.pl wynika, że domu o konkretnej lokalizacji szuka ponad 81 proc. internautów. A tylko 24 proc. dodających ogłoszenia podaje dokładny adres nieruchomości. Takie podejście skutkuje niestety brakiem zainteresowania ze strony innych użytkowników.
Starannie wypełnione pola dotyczące parametrów nieruchomości, takich, jak: metraż, liczba pokoi, piętro, rok budowy, czynsz czy lokalizacja, spowodują, że użytkownicy poszukujący mieszkań, będą widzieć nasze ogłoszenie w serwisie. Dobrze opracowany opis nieruchomości może być z kolei czynnikiem, który przesądzi o zainteresowaniu nieruchomością i zaowocuje kontaktem telefonicznym bądź mailowym.(js)