Urząd Skarbowy sprawdza kto wykonywał remonty w nowych mieszkaniach

Krakowski Urząd Skarbowy próbuje walczyć z szarą strefą w branży remontowej i usługami bez faktury - wynika z informacji Interii. W tym celu mieszkańcy jednego z nowych osiedli w Krakowie dostali pismo z prośbą o podanie informacji o firmach bądź osobach, które wykonywały remonty w ich lokalach.

Nowi właściciele mieszkań na jednym z krakowskich osiedli w tym tygodniu dostali z urzędu skarbowego listy z prośbą o udzielenie informacji w formie oświadczenia o firmach i osobach, które wykonywały usługi związane z remontem i wykończeniem nabytych mieszkań.

- Uprzejmie informujemy, że prowadzimy czynności w zakresie prawidłowości wypełnienia obowiązków podatkowych przez podmioty świadczące usług remontowe, budowlane wykończeniowe i instalacyjne, związane z wykończeniem lub remontem nabytych w 2020 roku nieruchomości. W związku z nabyciem nieruchomości zwracam się o wypełnienie oraz zwrotne przesłanie oświadczenia według załączonego wzoru - czytamy w piśmie, które posiada Interia.

Reklama

Jednocześnie zastrzeżono w nim, że chodzi o osoby i firmy świadczące usługi, a nie o sprawdzanie prawidłowości rozliczeń nabywców lokali.

Wywołało to  burzliwą dyskusję wśród mieszkańców. W jednej z internetowych grup pojawiły się pytania czy wypełnienie oświadczenia jest obowiązkowe, czy też nie i jakie są konsekwencje braku odpowiedzi w terminie, bo w piśmie zaznaczono, że jest na to 7 dni od otrzymania pisma z urzędu.

Rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Krakowie potwierdza Interii, że takie pisma zostały rozesłane.

- Małopolska KAS prowadzi działania, których celem jest zmniejszenie poziomu nieprawidłowości w zakresie niezarejestrowanej działalności gospodarczej w sektorze remontowo-budowlanym, oraz zminimalizowanie ryzyka niewystawiania faktur VAT lub innych dokumentów potwierdzających wykonanie usługi - tłumaczy Interii Konrad Zawada, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.

Potwierdza, że w ramach realizacji tych działań do właścicieli niedawno zakupionych mieszkań, lokali i budynków wysyłane są listy z prośbą o podanie informacji o firmach bądź osobach, które wykonywały dla nabywców lokali mieszkalnych usługi związane z wykończeniem, remontem czy adaptacją lokali mieszkalnych.

- Prowadzone przez nas czynności sprawdzające rzetelność wywiązywania się z obowiązków podatkowych ukierunkowane są na osoby i firmy świadczące usługi budowlane, a nie na osoby do których trafiają listy, co wyraźnie jest zaznaczone w przesyłanych informacjach. Brak odpowiedzi na list urzędu skarbowego nie powoduje zatem żadnych konsekwencji - podkreśla rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Krakowie.

Wysyłka takich pism wystartowała na przełomie lutego i marca. - Wcześniej prowadziliśmy podobne akcje, ale na mniejszą skalę, lokalnie. Przy czym tamte działania obejmowały inne branże - dodaje.

Krześ

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: urząd skarbowy | remonty | nieruchomości | branża budowlana
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »