Reklama

Z powodu spowolnienia gospodarczego sprzedaż cementu nadal spada

Sprzedaż cementu w Polsce spadła w czerwcu br. o 8,5 proc. rok do roku, a produkcja o ok. 6 proc - wynika z danych Stowarzyszenia Producentów Cementu. To efekt spowolnienia gospodarczego. W całym 2013 r. sprzedaż tego surowca może wynieść poniżej 14 mln ton.

Przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu Leonard Palka poinformował we wtorek PAP, że sprzedaż cementu w czerwcu br. spadła o 8,5 proc. wobec czerwca 2012 r. i wyniosła ponad 1 mln 449 tys. ton. Od stycznia do czerwca br. cementownie w Polsce sprzedały 5 mln 694,7 tys. ton. To oznacza spadek o prawie 23 proc. wobec tego samego okresu rok wcześniej.

Przewodniczący SPC ocenił, że czerwiec pod względem sprzedaży cementu był słaby. "Liczyliśmy na lepszy wynik. Nasze przewidywania dotyczące sprzedaży tego surowca w całym 2013 roku są mniej optymistyczne, niż jeszcze kilka miesięcy wcześniej" - podkreślił. Palka szacuje, że sprzedaż cementu na koniec tego roku wyniesie poniżej 14 mln ton. "Wcześniej przewidywaliśmy ponad 14,5 mln ton" - dodał.

Reklama

Jak mówił, SPC spodziewało się, że czerwcowe wyniki będą co najmniej na podobnym poziomie, jak w czerwcu ub.r. "Liczyliśmy na odbicie w branży w drugiej połowie roku. Niestety trend się jeszcze nie odwrócił" - podkreślił.

Według przewodniczącego SPC spadek sprzedaży cementu w czerwcu to efekt spowolnienia gospodarczego, braku dużych projektów infrastrukturalnych oraz oczekiwania inwestorów na rozwój sytuacji w gospodarce. Jego zdaniem na poprawę sytuacji w tym sektorze może wpłynąć uruchomienie funduszy unijnych na lata 2014-2020.

Z szacunków Stowarzyszenia wynika, że produkcja cementu w czerwcu spadła o 5,9 proc. do 1 mln 545,5 tys. ton, a od stycznia do czerwca - o prawie 22 proc. do 5 mln 782,3 tys. ton.

W Polsce działa 13 zakładów cementowych, należących do 9 międzynarodowych grup.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »