Zmiana warunków przedwstępnej umowy sprzedaży Hotelu Francuski
Po podpisaniu 6 lipca 2011 roku przedwstępnej umowy sprzedaży Hotelu Francuski w Krakowie, zgodnie z którą nabywcą jest firma EMIR 19 sp. z o.o. za cenę 20 mln zł netto, w dniu 8 lipca 2011 roku wpłynęła dodatkowa oferta, złożona w porozumieniu z kupującym tj. EMIR 19 sp. z o.o., od notowanej na GPW spółki Alterco S.A.
W następstwie przyjęcia oferty 8 lipca 2011 roku podpisano aneks zmieniający warunki przedwstępnej umowy sprzedaży Hotelu Francuski. W przypadku dojścia do skutku umowy przyrzeczonej firma Alterco będzie współwłaścicielem hotelu (2,4-proc. udział). Aktualna cena nabycia to 20,5 mln złotych.
Orbis planuje zakończenie działalności hotelowej 23 września 2011 roku, a umowa przyrzeczona zostanie zawarta 26 września 2011 roku. Przekazanie nieruchomości nabywcy nastąpi 30 września 2011 roku.
Zawarta umowa sprzedaży jest wynikiem realizacji strategii Orbisu, mającej na celu restrukturyzację portfela nieruchomości. Jednym z kluczowych elementów strategii jest koncentracja działalności spółki na zarządzaniu średnimi i dużymi obiektami hotelowymi. Hotel Francuski to obiekt mały (42 pokoje). Budynek hotelu przestał także odpowiadać wymogom jakościowym przewidzianym dla hoteli Grupy Orbis. Pieniądze uzyskane ze sprzedaży zostaną zainwestowane m.in. w rozwój hoteli ekonomicznych, w tym na dokończenie trwającej budowy nowych obiektów, zlokalizowanych na strategicznych dla Orbis rynkach, takich jak np. Warszawa i Kraków.
- - - - -
Orbis to największa w Polsce firma hotelowa, operująca siecią blisko 60 hoteli, które oferują 10,5 tysiąca pokoi. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis, Etap oraz Orbis Hotels, które gwarantują wysoką jakość usług w obiektach o standardzie od jednej do pięciu gwiazdek. W skład Grupy Kapitałowej Orbis wchodzi także firma Orbis Transport, zajmująca się krótko- i długoterminowym wynajmem samochodów. Partnerem strategicznym Orbisu jest firma Accor, wiodący na świecie operator hotelowy i lider rynku europejskiego, operujący 4200 hotelami z ponad 500 tys. pokoi w 90 krajach. Szerokie portfolio marek hotelowych Accor - Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, Ibis, all seasons, Etap Hotel, hotelF1 i Motel 6 a także związane z nimi Thalassa sea & spa i Lenôtre - gwarantują zróżnicowaną ofertę usług i produktów od luksusowych po ekonomiczne. Accor zatrudnia 145 tys. pracowników na całym świecie, oferuje swoim klientom i partnerom blisko 45 lat wiedzy i doświadczenia.
Sprawdź bieżące notowania Orbisu na stronach BIZNES INTERIA.PL