Aktualizacja NIP
Zgłoszenie aktualizacyjne do właściwego naczelnika urzędu skarbowego jest konieczne nie tylko ze względu na wymianę dowodu osobistego.
Ministerstwo Finansów na swojej witrynie internetowej informuje, iż w związku ze zmianą numerów rachunków bankowych, wszyscy podatnicy i płatnicy, którzy wskazali na zgłoszeniu identyfikacyjnym / aktualizacyjnym numer rachunku bankowego w starym formacie, powinni dokonać aktualizacji tych numerów poprzez złożenie zgłoszenia aktualizacyjnego do właściwego naczelnika urzędu skarbowego.
Zmiana numerów rachunków wynika z zarządzenia nr 5/2002 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 6 maja 2002 r. w sprawie sposobu numeracji rachunków bankowych prowadzonych w bankach i zarządzenia nr 10/2003 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 27 maja 2003 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie sposobu numeracji rachunków bankowych prowadzonych w bankach.
Numery rachunków bankowych w starym formacie przestaną obowiązywać najpóźniej w dniu 1 lipca 2004 r.
Resort wskazuje, iż aktualizacja numerów rachunków bankowych jest konieczna dla podatników oczekujących na zwrot nadpłaconego podatku dochodowego na konto bankowe. W przypadku, gdy podatnik nie będzie posiadał aktualnego numeru rachunku bankowego, na który mają być dokonywane zwroty nadpłaconego podatku, zwrot podatku odbędzie się za pośrednictwem Poczty Polskiej. Koszty przekazu pocztowego zgodnie z przepisem art. 77b § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 z późn. zm.) ponosi podatnik.