Nie bądź jeleń, weź paragon! Komu to się opłaca?

W całym kraju rozpoczęła się letnia akcja "Nie bądź jeleń, weź paragon". Ma na celu sprawdzenie, czy klientom są wydawane dowody zakupu, i przekonać, że warto je brać.

- Sprawdzamy, czy przedsiębiorcy wywiązują się na bieżąco z tego obowiązku - mówi Beata Orzech-Ligęza, naczelnik Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu. Jak dodaje, kontrole inspektorów obejmują głównie miejscowości turystyczne, jak na przykład Krynica Zdrój czy gminy położone wokół Jeziora Rożnowskiego.

- Mając paragon możemy reklamować towar, kontrolujemy ceny, a także wspieramy uczciwą konkurencję - dodaje Beata Orzech-Ligęza. Podczas zimowej akcji "Weź paragon" inspektorzy skarbówki nałożyli w całej Polsce niemal 12 tysięcy mandatów na łączną kwotę prawie 3,5 miliona złotych.

Reklama

Kampania jest prowadzona przez Ministerstwo Finansów od 2004 roku.

KOMENTARZ INTERIA.PL

Nasuwa się to samo pytanie, co w każdym sezonie turystycznym: ile kosztowała zimowa ogólnopolska akcja fiskusa. Z mandatów pozyskano 3,5 mln złotych - jeśli jednak koszty akcji były wyższe, była ona nieopłacalna. Fiskus nie kwapi się z takim rozliczeniem, lecz inspektorów w teren rzuca bardzo chętnie, a oni nie protestują - po co to czynić, skoro szef rzuca nad morze lub do spa...?

Krzysztof Mrówka, INTERIA.PL

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Paragon | paragony | Weźże | jeleń
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »