Nie bądź jeleń, weź paragon! Komu to się opłaca?
W całym kraju rozpoczęła się letnia akcja "Nie bądź jeleń, weź paragon". Ma na celu sprawdzenie, czy klientom są wydawane dowody zakupu, i przekonać, że warto je brać.
- Sprawdzamy, czy przedsiębiorcy wywiązują się na bieżąco z tego obowiązku - mówi Beata Orzech-Ligęza, naczelnik Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu. Jak dodaje, kontrole inspektorów obejmują głównie miejscowości turystyczne, jak na przykład Krynica Zdrój czy gminy położone wokół Jeziora Rożnowskiego.
- Mając paragon możemy reklamować towar, kontrolujemy ceny, a także wspieramy uczciwą konkurencję - dodaje Beata Orzech-Ligęza. Podczas zimowej akcji "Weź paragon" inspektorzy skarbówki nałożyli w całej Polsce niemal 12 tysięcy mandatów na łączną kwotę prawie 3,5 miliona złotych.
Kampania jest prowadzona przez Ministerstwo Finansów od 2004 roku.
KOMENTARZ INTERIA.PL
Nasuwa się to samo pytanie, co w każdym sezonie turystycznym: ile kosztowała zimowa ogólnopolska akcja fiskusa. Z mandatów pozyskano 3,5 mln złotych - jeśli jednak koszty akcji były wyższe, była ona nieopłacalna. Fiskus nie kwapi się z takim rozliczeniem, lecz inspektorów w teren rzuca bardzo chętnie, a oni nie protestują - po co to czynić, skoro szef rzuca nad morze lub do spa...?
Krzysztof Mrówka, INTERIA.PL
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze