Więcej podatników dzięki kampanii "Kraków tu płacę podatki"

6715 osób, które mieszkają w Krakowie, ale do tej pory rozliczały się z fiskusem w innych miejscowościach, zdecydowało się płacić swoje podatki w tym mieście. Przedstawiciele władz stolicy Małopolski szacują, że przyniesie to budżetowi Krakowa około 10 mln zł.

We wtorek przewodniczący Rady Miasta Krakowa Bogusław Kośmider podsumował kampanię "Kraków tu płacę podatki", prowadzoną w okresie składania rocznych rozliczeń podatkowych PIT. W tym czasie w mieście pojawiło się kilkadziesiąt billboardów. W budynkach krakowskich uczelni, urzędu miasta, w siedzibach Rad Dzielnic i wybranych firm zawisło 500 plakatów. Kampania był również obecna w komunikacji miejskiej dzięki spotom reklamowym wyświetlanym w BUS TV. Jej koszt wyniósł 16 tys. zł.

- Wydaliśmy na akcję promocyjną 16 tys. zł, a uzyskaliśmy od nowych podatników około 10 mln zł do budżetu, więc to była najlepsza inwestycja miasta Kraków w 2012 roku - podkreślił Kośmider.

Reklama

Według niego, w mieście wciąż mieszka wiele osób, które rozliczają się z fiskusem gdzie indziej. Dlatego miasto w przyszłości musi zorganizować dużo większą, całoroczną akcję promocyjną. "To się po prostu opłaci" - zauważył przewodniczący RM.

W 2010 r. w Krakowie podatek dochodowy od osób fizycznych odprowadziło 561 tys. 247 osób. Według szacunków w stolicy Małopolski mieszka ok. 150 tys. osób, które płacą podatki w innych miejscowościach. Gdyby wszyscy oni rozliczyli się w Krakowie, do budżetu wpłynęłoby ponad 200 mln zł.

W kampanię mocno zaangażowały się poszczególne dzielnice miasta. Najbardziej wzrosła liczba podatników w dzielnicach Podgórza i Krowodrzy.

Władze miasta przypominają mieszkańcom, że zameldowanie w Krakowie nie jest warunkiem koniecznym, by płacić tam podatki. Wystarczy poprawnie wypełnić formularz aktualizacyjny ZAP-3, wskazując w nim krakowski adres zamieszkania i złożyć go w jednym z urzędów skarbowych na terenie miasta.

Podatnicy, którzy to zrobią w ciągu roku, mogą wziąć udział w konkursie organizowanym na miejskim portalu internetowym. Na zwycięzców czekają m.in. wejściówki na miejskie wydarzenia kulturalne. Pierwsza tura konkursu trwała od 15 marca do końca czerwca, a kolejne do 30 września i do 15 grudnia.

Jak mówił Kośmider, w przyszłości dla płacących podatki w Krakowie być może uda się wprowadzić preferencje przy rekrutacji dzieci do żłobków czy przedszkoli.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Kraków | podatki | podatnicy | kampania | podatek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »