Reklama

Coraz więcej Polaków rezygnuje z urlopu

Aż 28 proc. respondentów w ogóle nie wybiera się na urlop - wynika z ankiety przeprowadzonej przez portal rynekpracy.pl. To 12 proc. więcej w porównaniu z rokiem poprzednim.

Tegoroczne wyniki, zebrane na przełomie maja i czerwca ukazują, że aż 28 proc. ankietowanych nie wybiera się na urlop w okresie wakacyjnym. - Porównując wyniki z ubiegłym rokiem, zauważalny jest wzrost o 12 punktów procentowych w liczbie osób, które nie zdecydują się na wakacyjny wyjazd w tym roku - komentuje Diana Turek z Sedlak & Sedlak.

Nieprzerwanie, od 2009 roku najczęściej decydujemy się na dwutygodniowe wyjazdy wakacyjne. W 2012 roku na taki wypoczynek wybiera się 25 proc. badanych. - Wśród respondentów niezmiennie, bo od czterech lat, dominuje 2-tygodniowy model wakacji. Wydaje się, że badani wybierają optymalną długość wypoczynku. Z jednej strony jest to dostateczny czas, aby w pełni zregenerować siły i wypocząć, z drugiej zaś, zawsze pozostaje tych kilka dni urlopu do wykorzystania w dalszej części roku - ocenia Turek.

Reklama

W wyjazdy wakacyjne obfitował w szczególności rok 2011. Wówczas na urlop (tygodniowy i dłuższy) zdecydowało się aż 78 proc. badanych. W 2012 roku na co najmniej tygodniowy urlop wybiera się 67 proc. respondentów. Jest to mniej niż w latach poprzednich.

W 2012 roku, w porównaniu z rokiem poprzednim, nieznacznie zwiększył się odsetek osób deklarujących wypoczynek trwający od 1 do 2 tygodni. W tym roku taki urlop zapowiedziało 16 proc. badanych, w ubiegłym - 11 proc.

Analiza przeprowadzona przez portal rynekpracy.pl ukazuje plany wypoczynkowe Polaków w porównaniu do 3 poprzednich lat.

Sprawdź, ile powinieneś zarabiać! Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki z innymi. Wypełnij ankietę!

Redakcja portalu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »