Czterodniowy tydzień pracy w Marks & Spencer dla wybranych pracowników

Brytyjska sieć handlowa Marks & Spencer wprowadziła nową ofertę elastycznego czasu pracy pod nazwą Worklife. Firma chce przyciągnąć do pracy najbardziej utalentowanych przedstawicieli branży, zapewniając im lepszą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Marks & Spencer ma ambicję stworzenia najlepszej oferty dla menedżerów sklepów. Zmiany wejdą w życie od stycznia 2023 r. Ponad 3000 menedżerów M&S będzie miało do wyboru dodatkowe elastyczne opcje pracy.

Czterodniowy tydzień pracy?

Oprócz wyboru pracy w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin, menedżerowie sieci M&S mogą teraz zdecydować, czy chcą rozłożyć godziny na pięć dni, czy pracować w czterodniowym skompresowanym tygodniu lub w dziewięciodniowym skompresowanym cyklu dwutygodniowym.

Reklama

Menedżerowie pracujący w niepełnym wymiarze godzin również będą mogli korzystać w nowych opcji wyboru dni i czasu pracy. Sieć przetestowała już nowy schemat pracy w 100 swoich sklepach. 75 proc. kierowników ds. sprzedaży detalicznej uczestniczących w pilotażowym programie, zgodziło się, że skrócone godziny miały pozytywny wpływ na ich życie rodzinne.

Jednocześnie 73 proc. menedżerów oceniło, że elastyczny czas pracy jest dla nich satysfakcjonujący.

Grafik dopasowany do potrzeb pracowników

Simon Pollitt, kierownik sklepu M&S w Stratford-on-Avon, który brał udział w testach elastycznego podejścia do godzin pracy, tak opisuje zalety nowego podejścia: - Praca przez dziewięć dni w ciągu dwóch tygodni oznacza, że mogę mieć wolne środy, aby zająć się moim rocznym synkiem. Możemy spędzać razem więcej czasu, a także zaoszczędzić pieniądze na kosztach żłobka. To fantastyczne.

Pomysł wprowadzenia elastycznego podejścia do grafiku narodził się podczas M&S’ International Women’s Day Ideathon w marcu tego roku. Idea została zainspirowana przez osoby powracające z urlopów macierzyńskich i pragnące większej elastyczności czasu pracy.

- Menedżerowie sklepów biorący udział w testach skompresowanych godzin pracy zgadzają się, że zmieniliśmy zasady gry, dając im większy wybór i autonomię. Zawsze chętnie wdrażamy pomysły pracowników. Jesteśmy zdeterminowani, aby dalej szukać rozwiązań, które zmieniają sposób, w jaki pracujemy - komentuje Sarah Findlater, Group HR Director w M&S.

Zobacz również:

wiadomoscihandlowe.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »