Nie samą płacą żyje pracownik
Terminowa pensja to podstawa pracy każdego człowieka. Coraz częściej firmy oferują pracownikom także ciekawe dodatki, w postaci na przykład pakietu medycznego, ubezpieczenia grupowego, czy zniżek pracowniczych. Po co właściwie są te benefity?
- Dodatki, które firmy oferują pracownikom, to nie tylko dbanie o korzystny wizerunek firmy, dobry PR i wysoką kulturę przedsiębiorstwa. To także magnesy, pozwalające na zwiększenie satysfakcji z pracy, a tym samym poprawę efektywności osób zatrudnionych. Takie gesty ze strony pracodawcy wpływają też pozytywnie na budowanie lojalności pracownika - mówi Maja Biernacka, ekspert komunikacji wewnętrznej. Karty sportowe, czy prywatna opieka medyczna to, można powiedzieć, już standardowe benefity obecne w dużych firmach. Pojawiają się kolejne ciekawe oferty kierowane do pracowników. Tutaj prym wiodą głównie firmy z branży IT, czy e-commerce, które wzorują się na amerykańskich prekursorach tego typu udogodnień, czyli Google i Facebooku.
- W naszej firmie zatrudniamy ponad 80 osób, którym zapewniamy dwa razy w tygodniu świeże owoce i warzywa, ponadto masaże relaksacyjne, zajęcia językowe, pokój chillout ze stołem do piłkarzyków, biblioteczkę firmową. Wszystko oczywiście bezpłatnie - wylicza Natalia Dykiert, HR manager. Firma ma też pracownicze pakiety medyczne, ubezpieczenie, karty sportowe, czy dofinansowanie uczestnictwa w biegach. Największą sensację wśród odwiedzających biuro firmy wzbudzają jednak ... hulajnogi, którymi pracownicy przemierzają korytarze.
Osoby odpowiedzialne za human relations podkreślają, że wszystkie te bonusy wpływają na przyjazną atmosferę pracy, pozytywną motywację pracowników, co wpływa lepsze efekty pracy i zadowolenie pracownika.
Amazon proponuje na przykład bezpłatne dojazdy do oddziałów firmy, a Allegro miedzy innymi firmowe przedszkole i żłobek, czy pikniki rodzinne. Do dobrodziejstw oferowanych zatrudnionym wlicza się także najczęściej zniżki na firmowe produkty czy usługi, premie, paczki świąteczne, spotkania integracyjne, szkolenia i warsztaty rozwojowe.
Bogata oferta wewnętrzna przedsiębiorstw dla pracowników staje się coraz bardziej zauważana w Polsce. Firmy podkreślają bardzo silnie korzyści pozapłacowe na stronach firmowych, w zakładkach kariera, w ogłoszeniach rekrutacyjnych, czy na profilach społecznościowych. W ten sposób walczą o pracowników, o kandydatów, pokazują firmę w dobrym świetle jako odpowiedzialną społecznie.(js)