Niż demograficzny uderza w uczelnie

Skutki niżu demograficznego w tym roku były co prawda mniej dotkliwe dla uczelni, ale spadająca liczba maturzystów, którzy rozpoczynają starania o zdobycie wyższego wykształcenia, nadal stanowi problem.

Na polskich uczeniach wciąż widać spadek liczby nowych studentów. W przypadku uczelni publicznych jest ich o 5,5 tys. (2,1%) mniej w porównaniu do poprzedniego roku akademickiego.

Na uczelniach niepublicznych było to z kolei ponad 7 tys. (9,7%). Skutki niżu demograficznego w tym roku były co prawda mniej dotkliwe dla uczelni, ale spadająca liczba maturzystów, którzy rozpoczynają starania o zdobycie wyższego wykształcenia, nadal stanowi problem.

Większe powody do niepokoju uczelnie miały w poprzednim roku, kiedy liczba kandydatów na studia spadła aż o 15,6 tys. osób (16,9%) w przypadku uczelni prywatnych i o 31,9 tys. (10,9%), jeśli chodzi o uczelnie publiczne. Według analiz resortu nauki popularność tracą przede wszystkim studia niestacjonarne, na których liczba nowych studentów systematycznie spada zarówno w przypadku szkół publicznych jak i prywatnych.

Reklama

Na studiach niepublicznych liczba nowo przyjętych osób na studia stacjonarne od lat utrzymuje się na stałym poziomie, natomiast jeśli chodzi o uczelnie publiczne - ich liczba ustabilizowała się dopiero w tym roku.                        

Liczba maturzystów przyjętych na I rok studiów w uczelniach publicznych i niepublicznych od roku akademickiego 2011/2012 do 2014/2015 Opracowanie Sedlak & Sedlak na podstawie danych MNiSW   

Joanna Szwed Rynekpracy.pl


rynekpracy.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »