Pokolenie "Z" uczy się, studiuje, wchodzi na rynek pracy i odpoczywa

Najstarsi przedstawiciele pokolenia "Z" skończą w tym roku 25 lat. Nazywani są również "generacją C" od angielskiego słowa connected, odnoszącego się do ich przyzwyczajeń – ciągłego dostępu do informacji, „podłączenia” do mediów i budowania relacji on-line.

Przemiany demograficzne, w tym pokoleniowe wpływają na wiele aspektów gospodarki, także na branżę turystyczną. Każde pokolenie jest wewnętrznie zróżnicowane pod względem stylu życia i innych wartości wpływających na zachowania i potrzeby. Spełnienie oczekiwań pokolenia Z to bardzo duże wyzwanie - mówią organizatorzy turystyki.

Według raportów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i marketingu, pokolenie "Z" charakteryzuje pewna grupa cech. Dominują sformułowania, że "zetki" są generacją ludzi wiecznie "podłączonych". Właściwie od dnia urodzenia, żyją w zgodzie z nową technologią i stanowi ona dla nich naturalne środowisko.

Reklama

Członkowie tego pokolenia mają wysoką samoocenę i chcą zmieniać świat. Są zorientowani na dialog i rozwiązywanie konfliktów. Mają również radykalne podejście do dyskryminacji, a ich styl konsumpcji jest sposobem wyrażania indywidualnej tożsamości. Generacja "Z" chce poznawać nowych ludzi i budować z nimi relacje, przy czym informacjami najczęściej dzieli się przez media społecznościowe i komunikatory.

Branża turystyczna liczy na zyski ze sprzedaży dedykowanych dla tej grupy produktów. - Pokolenie "Z" ceni niezależność i poszukuje prawdy w każdej sferze życia. "Zetki" chętnie podróżują wykazując tendencje podobne do Millenialsów - mniejszą rolę odgrywają dla nich dobra materialne, a bardziej skupiają się na gromadzeniu doświadczeń i doznań. Znają języki, więc poznawanie nowych kultur i społeczności, nie stanowi dla nich problemu. Dlatego bardzo ważne jest, aby każdy wyjazd, poza uszytym programem pod konkretne potrzeby tej grupy, oferował ciekawą historię i interesujące wyzwania, które zwrócą ich uwagę. Generacja "Z" chce odkrywać świat i widzieć w swoich wyjazdach głębszy cel - komentuje Mirosław Sikorski, prezes zarządu Almatur.

Pokolenie "Z" to pierwsza generacja, która z powodzeniem łączy równoległe funkcjonowanie w dwóch światach - rzeczywistym i wirtualnym. Można to zaobserwować w sposobie wyrażania myśli, poszukiwaniu rozwiązań i tworzeniu przez nich treści. Turystyka, z natury rzeczy ukierunkowana na emocje i doświadczenia stanowi rodzaj aktywności, który bardzo dobrze czuje się w wirtualnym środowisku.

- Pokolenie "Z" uwielbia dzielić się wrażeniami z podróży w serwisach społecznościowych, chętnie porównuje swoje dokonania, kolekcjonuje doznania i chwile, szuka inspiracji. Młodzi ludzi z każdego wyjazdu przywożą bogaty materiał fotograficzny i filmowy, który następnie przetwarzany jest na teledyski, udostępniany i wysyłany znajomym. Stanowi to ogromne źródło wiedzy i inspiracji dla innych, dlatego bardzo ważne jest, aby firmy oferujące usługi, również te turystyczne, zaprzyjaźniły się z tym potężnym kanałem komunikacji - dodaje Mirosław Sikorski.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »