Reklama

Praca zdalna. Nie będzie firmowych spotkań?

Niestety w wielu firmach pandemia w tym roku także pokrzyżuje plany związane z organizacją spotkań świątecznych z pracownikami. Biorąc pod uwagę dużą liczbę zakażeń Covid-19, tegoroczne firmowe wigilie raczej będą realizowane w wersji online. Pracodawcy jednak nie chcą rezygnować z upominków dla pracowników, więc część z nas może się spodziewać świątecznej paczki na home office.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Materialny podarunek dla pracownika to w wielu organizacjach element świątecznej, firmowej tradycji, dlatego pracodawcy nie zamierzają z niej rezygnować. Paczka dla pracowników to wciąż realny i praktyczny upominek, który jest alternatywą dla kolejnego benefitu online oferowanego przez pracodawcę. Tym bardziej, że wiele firm wciąż pracuje w modelu pracy zdalnej lub hybrydowej.

Reklama

Jak wynika z badania Dailyfruits "Powrót firm do biura a pandemia Covid-19", aż 42 proc. zapytanych firm pracujących zdalnie powróci do biur dopiero w 2022 roku. Pracodawcy więc podobnie jak w zeszłym roku poszukują alternatywy dla świątecznego spotkania z pracownikami.

W tym roku świąteczny upominek dla pracownika może ponownie stać się w wielu organizacjach dodatkiem do firmowej wigilii online lub substytutem tradycyjnego spotkania świątecznego z pracodawcą. Tym bardziej, że na rynku pojawia się coraz więcej badań pokazujących jak ważny jest aspekt społeczny pracy realizowany przez bezpośrednie kontakty ze współpracownikami i przełożonymi oraz realne wsparcie ze strony pracodawcy. Zanim zaczęliśmy się mierzyć z pandemiczną rzeczywistością, to właśnie tradycyjne spotkania świąteczne i upominki w postaci paczek, które większość nas w grudniu przynosiła z biura, były elementem wspierającym relacje na linii pracownik - pracodawca.

Upominek od pracodawcy to w wielu organizacjach część świątecznej, firmowej tradycji i pracodawcy nie chcą z niej rezygnować. Dlatego wiele firm, podobnie jak w zeszłym roku decyduje się, aby wykorzystać możliwość wysyłki paczek dla pracowników na home office.

- Już od września zauważyliśmy po skali zapytań z działów HR, że zainteresowanie takim rozwiązaniem wśród pracodawców jest bardzo duże. Firmy poszukują rozwiązań e-commerce, które umożliwią im uporanie się z całym procesem logistycznym wysyłki paczek dla pracowników, szczególnie w opcji na home office. - komentuje Jacek Kwiecień CEO z firmy Dailyfruits.

Dla wielu pracowników w ostatnich miesiącach dom stał się biurem. Pracodawcom zdalnie zdecydowanie trudniej jest budować atmosferę i kulturę organizacji oraz utrzymywać kontakt z pracownikami. W związku z tym część firm chce zasygnalizować swoje wsparcie i decyduje się w tym roku na prezenty w formie materialnej. Po wielu miesiącach pracy hybrydowej lub zdalnej chcą ofiarować pracownikom coś namacalnego.

Zauważalna jest również większa potrzeba obcowania z rzeczami materialnymi, które uświadamiają nam istnienie więzów społecznych, funkcjonowanie w realnym, a nie tylko wirtualnym świecie. Argumenty te przemawiają na korzyść tradycyjnych, świątecznych upominków, które w wielu firmach są praktykowane od lat.

Wciąż wiele firm funkcjonuje w modelu hybrydowym lub zdalnym, a pracownikom brakuje bezpośrednich kontaktów i więzi na linii pracownik-pracodawca. Grudniowy upominek to miły gest i realne wsparcie od pracodawcy, który może wyzwolić u pracujących pozytywne emocje i pomaga korzystnie budować wizerunek organizacji.

Zobacz także:


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »