Sposób na studenta

Pod koniec sierpnia 2009 roku weszła w życie ustawa o praktykach absolwenckich. Pomimo iż nowe przepisy ułatwiają firmom pozyskiwanie młodych ludzi, to aby znaleźć i zatrudnić dobrze rokującego kandydata, nadal trzeba się napracować. Chcąc "wyłowić" najlepszych studentów z rzeszy absolwentów opuszczających co roku mury uczelni, pracodawcy podejmują wiele różnorodnych inicjatyw.

Pozyskiwanie absolwentów zyskało na znaczeniu w okresie największego niedoboru kadr. Wiele działów HR tworzyło odrębne stanowiska poświęcone promocji firm na uczelniach. Wyznaczano również osoby odpowiedzialne za rozwój strategii rekrutacji najmłodszych pracowników.

Aktualnie na rynku działają firmy, które w studenckim życiu uczestniczą niemal przez cały rok akademicki. Obok promocji na targach pracy, organizują warsztaty i akademie, wspierają organizacje studenckie, sponsorują imprezy. Popularne są także konkursy i gry zespołowe oraz posiadanie tzw. ambasadorów. Rekrutacji najlepszych sprzyja coraz większa ilość inicjatyw podejmowanych nie tylko przez uczelnie i organizacje studenckie, ale też urzędy pracy i różnorodne fundacje. Ilość zaproszeń napływających do firm zmusza do wyboru tych, które najbardziej odpowiadają zapotrzebowaniu przedsiębiorstwa na określonych pracowników.

CZYTAJ RAPORT INTERIA.PL O KREDYCIE STUDENCKIM

Oprócz dużej ilości wydarzeń, na racjonalizację wydatków związanych z pozyskiwaniem studentów wpływa także spowolnienie gospodarcze. Do uczelnianych Biur Karier trafia mniejsza ilość ofert, folderów, ulotek czy gadżetów. Najprawdopodobniej jednak wraz z końcem kryzysu aktywność firm na uczelniach ponownie wzrośnie. Wśród studentów dominuje bowiem opinia, że szkoły wyższe i organizacje studenckie to najlepsze miejsce na informowanie o ofercie pracodawców. Uważa tak ponad 80 proc. studiujących przebadanych przez firmę Europhia Consulting.

Szukasz pracy? Przejrzyj oferty w naszym serwisie

W jaki sposób pracodawcy promują się na uczelniach? Które z metod są najlepiej oceniane przez studentów? Jakich narzędzi używają firmy, aby dotrzeć do najlepszych żaków? Jak na działania wizerunkowe i promocyjne wpływa kryzys? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w artykule "Magnetyzm firm" - jak firmy pozyskują najlepszych studentów w portalu rynekpracy.pl.

Czytaj również:

Studencki plan walki o plan

Studenci chcą, by Sejm zajął się ulgami na przejazdy PKP i PKS

Uczelnie pod okiem UOKiK

rynekpracy.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »