3. edycja Best Brands Poland: wystartowało badanie, które wyłoni najsilniejsze marki w Polsce

6 czerwca w Warszawie odbędzie się 3. polska edycja Gali Best Brands Awards. Realizowane przez GfK - an NIQ company na jej potrzeby badanie już wystartowało – konsumenci kolejny raz zadecydują, które marki otrzymają prestiżowe wyróżnienia, nazywane „Oscarami Marketingu”.

- To już 3. edycja badania i rankingu Best Brands, którą mamy przyjemność jako Group One organizować w Polsce. Jak pokazały ostatnie lata nieprzewidywalność rynku, zmiany gospodarcze i geopolityczne, inflacja, czy przyśpieszony proces transformacji technologicznej stanowią dla całego biznesu wyjątkowe wyzwanie. Samo badanie Best Brands stanowi więc solidne źródło informacji o sile i kondycji marek, a także jest okazją do wyróżnienia tych brandów, które odnoszą sukces komercyjny oraz wywołują pozytywne emocje wśród konsumentów w tak zmiennych i dynamicznych czasach - mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One, największej niezależnej grupy marketingowo-technologicznej w Polsce, która wprowadziła markę Best Brands na polski rynek.

Reklama

Badanie inne niż wszystkie

Historia rankingu Best Brands sięga roku 2004. Jego głównym celem było wówczas promowanie najlepiej zarządzanych marek na rynku niemieckim. Na przestrzeni lat wydarzenie nabrało międzynarodowego wymiaru i za sprawą grupy marketingowo-technologicznej Group One, dotarło również do naszego kraju.               

Tegoroczne badanie, podobnie jak poprzednie, składa się z dwóch etapów. W pierwszym analizowane są dane dotyczące udziałów rynkowych marek (wskaźnik "Share of Wallet"), w drugim to, jak postrzegają je konsumenci (wskaźnik "Share of Soul"). To właśnie użytkownicy, odbiorcy i klienci decydują o tym, w czyje ręce trafiają przyznawane na uroczystych Galach Best Brands Awards wyróżnienia.

40 kategorii, 400 marek, 8 tys. respondentów

 Jednocześnie "Oscary Marketingu" to coś więcej niż nagrody. To również próba postawienia diagnozy o każdej marce, ale też platforma do dyskusji i wymiany doświadczeń. Dość powiedzieć, iż w tegorocznym badaniu bierze udział 8 tys. respondentów, którzy przebadają ok. 400 marek w 40 kategoriach produktowych.

- Na podstawie głosu otrzymanego od konsumentów możemy docenić te marki, które ich zdaniem najlepiej zapadają w pamięć, z sukcesem zarządzają relacjami z klientem, a proponowane rozwiązania kojarzone są z innowacjami. O tym, jakie marki są pierwszym wyborem serc i portfeli Polaków przekonamy się już niedługo dzięki badaniu i rankingowi Best Brands Poland - dodaje Marek Żołędziowski.

Cztery z nich znamy z poprzednich edycji (Best Brand Overall, Best Polish Brand, Best Sustainability Brand i Best Life Changing Technology Brand), a dwie (Beauty & Self-care Brand oraz Best Momentum Brand) pozostają nowe.

Ranking Best Brands: kompas na niepewne czasy

W kategorii Beauty & Self-Care Brand nagrodzone zostaną marki z branży beauty, które z jednej strony mogą pochwalić się sukcesem finansowym, z drugiej - mają do zaoferowania coś więcej niż tylko cieszący się popularnością produkt. Dlaczego? Ponieważ tego oczekują dzisiejsi konsumenci. Jak wynika z badania GfK Trendy Key 2023 przeprowadzonego przez GfK - an NIQ company, ponad połowa ankietowanych chętniej sięga po marki, przez które wyrażają siebie.

- Pojawienie się w rankingu kategorii Beauty & Self-Care Brand bardzo mocno koresponduje z dzisiejszym oczekiwaniami konsumentów. Uroda, chęć jej poprawiania, jak i równoczesne przeciwne postawy tj. powrót do natury i autentyczność, bez upiększania to bardzo ciekawe zjawisko.  Odzwierciedlenie aktualnego trendu widoczne jest zarówno w samym podejściu konsumentów, jak i w danych sprzedażowych - mówi Barbara Lewicka, Senior Director Consumer & Marketing Insights, GfK - an NIQ company.

Kolejną nowością tegorocznego rankingu Best Brands jest kategoria Best Momentum Brand. Tutaj z kolei wyróżnione zostaną marki, które zwróciły na siebie uwagę innowacyjnością, kreatywnością oraz trafnym dopasowywaniem strategii marketingowych do zmieniających się warunków. I przede wszystkim na tym zbudowały lojalność klientów.

- W minionych latach marki napotykały na liczne przeszkody, włączając w to pandemię, rosnącą inflację oraz trwający konflikt na Ukrainie, co negatywnie wpłynęło na nastroje konsumentów. Rynek stawia przed markami ogromne wymagania, a one mimo trudności sobie z tym radzą. W związku z tym, w tegorocznej edycji konkursu w kategorii Best Momentum pragniemy wyróżnić te marki, którym udaje się rozwijać nawet w tak trudnych chwilach, jak obecne czasy - dodaje Barbara Lewicka.

Listę nominowanych marek w każdej kategorii poznamy w kwietniu.

3. polska edycja Gali Best Brands Awards odbędzie się już 6 czerwca w Warszawie.

Inicjatorem i organizatorem pierwszego w Polsce rankingu Best Brands jest Group One, największa niezależna grupa komunikacyjna, a partnerem merytorycznym - GfK - an NIQ company.

materiał promocyjny
materiały promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »