Best Brands Awards 2023: wręczenie „Oscarów Marketingu” już 18 maja w Warszawie

18 maja w Warszawie odbędzie się druga polska edycja cieszącej się prestiżem i medialnym zainteresowaniem Gali Best Brands Awards. Listę nominowanych marek poznamy na początku kwietnia. – Jakie z nich były pierwszym wyborem i portfeli, i serc Polaków w 2022 roku, dowiemy się dzięki badaniu i rankingowi Best Brands Poland – mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One, największej niezależnej grupy komunikacji marketingowej w Polsce, która wprowadziła markę Best Brands na polski rynek.

Prezentacja partnera

Gala Best Brands Awards po raz pierwszy w historii w Polsce odbyła się w zeszłym roku. Uroczyste wydarzenie spotkało się ze sporym zainteresowaniem branży oraz mediów. Nie bez powodu, bowiem nazywane "Oscarami Marketingu" nagrody od lat cieszą się prestiżem na całym świecie, skutecznie diagnozując i kreując aktualnie panujące na rynku trendy. Nie tylko trendy zresztą, ale również (a może przede wszystkim) obszary zainteresowań konsumentów. W centrum uwagi konsumenci będą także w tym roku.

Ważny głos Nowaka i Kowalskiego

Realizowane przez niezależny instytut badań konsumenckich GfK Polonia badanie na potrzeby 2. edycji rankingu Best Brands Poland już wystartowało. Składa się ono z dwóch etapów. W pierwszym z nich, "Share of Wallet", analizie poddane zostaną dane dotyczące udziałów rynkowych marek. W drugim, "Share of Soul", oceniany jest sposób, w jaki konsumenci je postrzegają, które z firm zyskały serca klientów, ich uznanie i zaufanie. To unikalna metoda badawcza, która od lat wyróżnia Best Brands na tle innych rankingów branżowych.

- To jedyny ranking w Polsce, który w pełni oddaje głos konsumentom, a nie ekspertom. Nasza rola jako specjalistów ogranicza się do przeprowadzenia rzetelnego, kompleksowego badania. Sprawdzamy w nim jednocześnie, co Polacy kupują, co myślą o markach, jak je postrzegają i jak mocno są do nich przywiązani - tłumaczy Barbara Lewicka, Senior Director Marketing & Consumer Intelligence GfK.

Badanie, które jest odzwierciedleniem trendów konsumenckich

Jednocześnie badanie GfK Polonia zwraca uwagę marek na to, jak ważny w dzisiejszych czasach jest głos konsumentów. Mówiąc wprost: oczekiwań klientów nie należy lekceważyć. Każdego dnia dokonują oni dziesiątek tysięcy interakcji z firmami: przeglądają oferty sklepów internetowych, wyrażają swoje zdanie w mediach społecznościowych czy kontaktują się z działami obsługi klienta. Ale też oglądają reklamy i na ich podstawie wyrabiają sobie własne zdanie.

Od tego wszystkiego zależy percepcja danej marki, która z kolei przekłada się na lojalność klientów i ich decyzje zakupowe. Głos konsumentów zadecyduje również o tym, które firmy otrzymają "Oscara Marketingu" podczas zbliżającej się wielkimi krokami Gali Best Brands Awards 2023.

Nowe kategorie na trudne czasy

Kategorie, w jakich zostają przyznawane "Oscary Marketingu", każdego roku różnią się od siebie. Nie może być jednak inaczej, bowiem wiążą się one z aktualną sytuacją panującą na rynku. A ta potrafi dynamicznie się zmieniać. Z jednej strony pod względem gospodarczym i geopolitycznym, z drugiej - jeśli chodzi o nastroje konsumenckie i dominujące trendy.

- Wyjątkowość konkursu polega również na tym, że zestawiamy w nim skrajnie różne kategorie.

Stąd aż 50 kategorii, 400 marek i 7,5 tysiąca respondentów. Celem Best Brands było stworzenie takiego narzędzia, które zapewni wszystkim markom równe szanse. Dziś, będąc już po pierwszej edycji, wiemy, że to się udało - dodaje Lewicka.

W tym roku wśród ogłoszonych na 2. edycję kategorii znalazły się cztery znane z pierwszej edycji (Best Brand Overall, Best Polish Brand, Best Omnichannel Brand i Best Sustainable Brand) oraz dwie nowe - Best Life Changing Technology Brand i Best Brand For Tough Times.

Best Life Changing Technology Brand, czyli żyjmy wygodniej

W kategorii Best Life Changing Technology Brand nagrodzona zostanie marka, która - zdaniem konsumentów - dostarczy najbardziej innowacyjne rozwiązania swoim klientom oraz odbiorcom usług. Premiowane będą: oszczędność czasu, pozytywny wpływ na samopoczucie oraz wzrost jakości życia.

- Od czasów pandemii wyjątkowo doceniamy technologiczne udogodnienia, dzięki którym żyjemy wygodniej, przyjemniej, a czasem także bezpieczniej. Zostaliśmy zmuszeni do zdigitalizowania naszego życia. Teraz podążania tą drogą konsumenci oczekują także od marek - wyjaśnia Barbara Lewicka.

Best Brand For Tough Times, czyli myśląc pewniej o przyszłości

Natomiast Best Brand For Tough Times doceni marki, które w trudnych czasach przekładają dobro konsumentów ponad własny interes. Najważniejszym aspektem w tym zakresie będzie pomoc i wsparcie w oszczędzaniu, m.in. poprzez atrakcyjne promocje.

- Solidne marki, które potrafią dostosować swoje strategie marketingowe do dynamicznych i trudnych realiów, zyskują na wartości nawet w czasie dekoniunktury. Ostatnie lata wielokrotnie pokazywały, że gwałtowne wycofywanie budżetów z działań komunikacyjnych miało efekt odwrotny od zamierzonego i zamiast przetrwania kryzysu, marki na stałe traciły udział w biznesowym torcie. Wielu marketerów w ubiegłym roku podjęło najtrudniejsze i często najbardziej ryzykowne decyzje w swojej karierze. Dzięki nowej kategorii w rankingu Best Brand For Tough Times dowiemy się, które okazały się receptą na trudne czasy także dla konsumentów - komentuje Anna Kuropatwa, Chef of Strategy w Group One.

Lista nominowanych do "Oscarów Marketingu" już w kwietniu

Listę nominowanych marek, które podczas finałowej gali powalczą o "Oscary Marketingu", poznamy na początku kwietnia. Natomiast wręczenie nagród nastąpi 18 maja 2023 r. w Warszawie. Inicjatorem i organizatorem rankingu oraz Gali Best Brands Awards jest Group One, największa niezależna grupa komunikacyjna w Polsce, a partnerem merytorycznym - GfK Polonia.

- Ostatnie lata były dla całego biznesu wyjątkowym wyzwaniem. Mierzyliśmy się nie tylko z pandemią, ale i z wojną oraz jej konsekwencjami, takimi jak np. wzrost kosztów działalności, zakłócenia w łańcuchach dostaw, utrata kontrahentów, a co za tym idzie wzrost cen, które nadwyrężyły kieszenie konsumentów. Tym większe wyzwanie miały marki, które każdego dnia walczą o uwagę, wybór, zaufanie i lojalność Polaków. Te, które właściwie zareagowały na kryzys, zaktualizowały i niemal natychmiast wdrożyły strategie marketingowe i komunikacje relewantne do realiów, wyjdą z niego jeszcze silniejsze. Jakie z nich były pierwszym wyborem i portfeli, i serc Polaków w 2022 r., dowiemy się właśnie dzięki badaniu i rankingowi Best Brands Poland - dodaje Marek Żołędziowski.

 

Prezentacja partnera

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »