Kto w tym roku odbierze “Oscary Marketingu”? W 3. edycji rankingu Best Brands Poland 2024 wśród 60 nominowanych m.in.: Dyson, InPost, Apple, Sony, PZU, Garmin i Coca-Cola

Toyota, JBL, Logitech, Hortex, Philips, Nivea czy L’Oréal – to tylko kilka firm, które znalazły się w gronie 60 nominowanych marek do nagrody Best Brands Awards 2024 w 3. polskiej edycji rankingu, który organizowany jest przez Group One i GfK - an NIQ company. W każdej z sześciu kategorii decyzją konsumentów zostało wyłonione TOP 10 firm, które szlakiem ubiegłych lat powalczą o tytuł najsilniejszej marki w Polsce.

"Oscary Marketingu" w tegorocznej edycji przyznane zostaną w kategoriach: Best Overall Brand, Best Polish Brand, Best Sustainability Brand, Best Life Changing Technology Brand, a także w dwóch nowych: Best Momentum Brand oraz Beauty & Self-Care Brand. Laureatów Rankingu Best Brands Poland poznamy podczas uroczystej Gali Best Brands Awards 2024, która odbędzie się 6 czerwca w Zamku Ujazdowskim.

Tegorocznym badaniem w Polsce objętym zostało aż 40 kategorii produktowych, w którym przebadanych zostało około 400 marek, a swój głos oddało 8 tys. respondentów. Na podstawie otrzymanych wyników stworzony został ranking TOP 10 w 6. kategoriach tegorocznej edycji Best Brands Poland. Wśród kategorii znalazły się cztery dobrze znane z poprzedniej edycji: Best Overall Brand (główna nagroda, która jednocześnie jest stałym element wszystkich edycji we wszystkich krajach, w których realizowany jest ranking Best Brands), Best Polish Brand, Best Sustainability Brand oraz Best Life Changing Technology Brand, a także dwie nowe: Best Momentum Brand i Beauty & Self-Care Brand.

Reklama

Nowe kategorie "Oscarów Marketingu" i ich nominowani

Pojawienie się kategorii Beauty & Self-Care Brand w tegorocznej edycji rankingu związane jest z coraz mocniej rosnącym trendem "All about me", w którym dbanie o siebie, a także rozpieszczanie siebie samego poprzez wybór produktów, które są w stanie pomóc w osiągnięciu tego stanu, dla coraz większej liczby konsumentów staje się kluczowym zjawiskiem. Polscy konsumenci znacznie częściej w porównaniu do innych krajów w Europie oczekują również, że marki dopasują się do ich własnych potrzeb, co przekłada się także na coraz popularniejszą wśród naszych rodaków potrzebę personalizacji.

Wśród TOP 10 w kategorii Best Beauty & Self-Care Brand nominowane do "Oscara Marketingu" zostały marki: Dove (Body Care), Ziaja (Face Care), Philips (Small Personal Appliances), Maybelline (Make Up), Nivea (Face Care), Head and Shoulders (Hair Care), OnlyBio (Hair Care), Oral B (Small Personal Appliances), Eveline (Makeup), a także L’Oréal (Makeup).

Kategoria Best Momentum Brand stworzona została jako hołd dla marek, które w ubiegłym roku przeżyły swój najlepszy czas. W tej kategorii "Oscarem Marketingu" uhonorowana zostanie ta marka, która wyróżniała się innowacyjnością i kreatywnością, a poprzez odpowiednią adaptację strategii marketingowej buduje długofalową lojalność klientów, która pozwala przetrwać im nawet najtrudniejsze sytuacje rynkowe.

Wśród TOP 10 w kategorii Best Momentum Brand marki wytypowane głosem konsumentów to: JBL (Headphones & Earphones), OnlyBio (Hair Care), Lubella (Groceries: Pasta), Dyson (Vacuum Cleaners & Robots), Logitech (Gaming Accessories), Samsung (TV), Magnat (Wall Paints), InPost (Couriers), De'Longhi (Coffee Machines) oraz Apple (Smartphones).

- W każdej z nagradzanych kategorii obserwujemy elementy wspólne, które zdecydowały o wysokiej pozycji marki w rankingu. Dla przykładu w nagrodzie Momentum Brand prawie każda z wymienionych tu marek odnotowała zauważalny wzrost udziałów rynkowych, a w ich wizerunkach widzimy wysokie intencje zakupu, gdyby domowy budżet nie był ograniczeniem. Świadczy to o silnym postrzeganiu w kierunku premium, co pięknie oddaje istotę rankingu Best Brand. W nagrodzie Beauty & Self-Care Brand wspólnym mianownikiem wysokich notowań jest skłonność do rekomendacji nominowanych marek przez konsumentów swoim bliskim czy znajomym oraz ich innowacyjność - mówi Barbara Lewicka, kierująca zespołem badań konsumenckich w GfK - an NIQ Company.

- Ranking Best Brands jest tym ciekawszy, że nagradza zarówno marketerów za ich dotychczasowe wysiłki, jak i daje podpowiedź do budowania silnych marek na przyszłość, gdzie najlepszą nagrodą będzie wysoka pozycja na rynku. Oceniamy tu szereg różnych wskaźników dla 40 kategorii produktowych, więc przez różne analizy i porównania pomiędzy kategoriami możemy lepiej zrozumieć własną kategorię i dostrzec, jak działać w przyszłości - dodaje Barbara Lewicka.

Do "Oscara Marketingu" w kategorii Best Brand Overall wśród TOP 10 nominowanych marek, konsumenci wskazali: InPost (Couriers), Nivea (Body care), Lipton (Tea), Lay’s (Salty Snacks), Samsung (TV), Lubella (Groceries: Pasta), Winiary (Groceries: Sauces & Dips), Coca-Cola (Soft Drinks), Tarczyński (Packaged Meat), Eveline (Makup).

W kategorii Best Polish Brand, wśród TOP 10 nominowanych marek wytypowane głosem konsumentów zostały: Ludwik (Dishwashing Detergents), Eveline (Makeup), Winiary (Groceries: Sauces & Dips), Tarczyński (Packaged Meat), InPost (Couriers), Koral (Ice Creams), PZU (Insurances), Hortex (Frozen Foods), Piątnica (Dairy: yogurts and dairy desserts), Lubella (Groceries: Pasta).

O zwycięstwo w kategorii Best Life Changing Technology Brand powalczą: Bosch (Major Domestic Appliances), Philips (Small Personal Appliances), Logitech (Gaming Accessories), Garmin (Smartwatches & Fitnessbands), Kärcher (Vacuum Cleaners & Robots), Apple (Computer Hardware), Dyson (Vacuum Cleaners & Robots), Sony (TV), Toyota (Cars), InPost (Couriers).

Wśród nominowanych marek w kategorii Best Sustainability Brand w TOP 10 kategorii znalazły się: Hortex (Frozen Foods), Samsung (Smartphones), Tarczyński (Packaged Meat), Żywiec Zdrój (Soft Drinks), Toyota (Cars), Dolina Dobra (Packaged Meat), Frosch (Cleaning agents), OnlyBio (Hair Care), Eveline (Makeup), InPost (Couriers).

Best Brands w Polsce organizowane jest już po raz trzeci

Best Brands Awards to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu, przyznawana na podstawie kompleksowego badania GfK - an NIQ company, jednego z globalnych liderów w dziedzinie analityki danych. Ranking zainicjowany został przez Serviceplan Group w Monachium ponad 20 lat temu. Od samego początku ideą rankingu jest uhonorowanie najsilniejszych marek na rodzimym rynku oraz ludzi, którzy stoją za tym sukcesem.

Dzisiaj Best Brands wyłania najsilniejsze marki także w Belgii, we Włoszech oraz Polsce. We wszystkich tych krajach Best Brands to badanie, na podstawie którego powstaje ranking najsilniejszych marek, a także uroczysta Gala, która jest jednym z najbardziej prestiżowych wydarzeń biznesowych w kraju, podczas której przyznawane są "Oscary Marketingu". Inicjatorem raportu i nagrody Best Brands w naszym kraju jest największa niezależna grupa marketingowo-technologiczna w Polsce, Group One.

W tegorocznej edycji Best Brands Poland 2024 tak jak w ubiegłych latach marki zostały nominowane na podstawie badania przeprowadzonego przez GfK - an NIQ company. Dzięki unikalnej metodologii, badanie na celu ma zmierzenie realnej siły marki, a wykorzystywane do tego są dwa kluczowe wskaźniki. "Share of Soul" to pierwszy wskaźnik przedstawiający, które z firm w oczach konsumentów zyskały ich zaufanie, uznanie, a co najważniejsze ich serca. Drugim wskaźnikiem, który brany jest pod uwagę podczas badania Best Brands jest "Share of Wallet", a jego celem jest określenie faktycznego rynkowego sukcesu, jaki marka osiągnęła w Polsce.

- Od samego początku głównym założeniem badania i rankingu Best Brands jest uhonorowanie najsilniejszych marek. To dla nas jako Group One ogromna satysfakcja, że w Polsce Best Brands organizowane jest już po raz trzeci. Jak udowodniły poprzednie edycje, oddanie głosu konsumentom pozwala, jeszcze lepiej zrozumieć, czym tak naprawdę kierują się oni w swoich codziennych decyzjach zakupowych. Samo badanie stanowi więc unikalną dawkę wiedzy dla zespołów marketingowych, których to działania zwłaszcza w ostatnich latach nie raz musiały błyskawicznie dostosowywać strategię do szybko zmieniających się warunków i oczekiwań konsumentów, w związku z panującymi na świecie realiami. Patrząc na listę nominowanych marek w 6. kategoriach badania tegorocznej edycji i ich różnorodność, widać, że nie istnieje jedna uniwersalna droga, a każda marka budując swoją siłę i pozycję na rynku, nie może kierować się tylko założeniami sprzedażowymi, ale musi także brać pod uwagę potrzeby konsumentów - mówi Marek Żołędziowski CEO Group One, największej niezależnej grupy marketingowo-technologicznej w Polsce, która wprowadziła markę Best Brands na polski rynek.
Zwycięskie marki sześciu kategorii rankingu Best Brands Poland 2024, którym przyznane zostaną tegoroczne "Oscary Marketingu", ogłoszone zostaną podczas uroczystej finałowej Gali Best Brands Awards 2024. Gala odbędzie się 6 czerwca 2024 r. w murach Zamku Ujazdowskiego w Warszawie.

Inicjatorem i organizatorem rankingu Best Brands Poland jest Group One — największa niezależna grupa komunikacyjna. Partner merytoryczny - GfK - an NIQ company.

PEŁNA LISTA NOMINOWANYCH DO NAGRÓD BEST BRANDS AWARDS 2024

BEST BRAND OVERALL - TOP 10

1.           InPost (Couriers)

2.           Nivea (Body care)

3.           Lipton (Tea)

4.           Lay’s (Salty Snacks)

5.           Samsung (TV)

6.           Lubella (Groceries: Pasta)

7.           Winiary (Groceries: Sauces & Dips)

8.           Coca-Cola (Soft Drinks)

9.           Tarczyński (Packaged Meat)

10.         Eveline (Makeup)

 

BEST POLISH BRAND - TOP 10

1.           Ludwik (Dishwashing Detergents)

2.           Eveline (Makeup)

3.           Winiary (Groceries: Sauces & Dips)

4.           Tarczyński (Packaged Meat)

5.           Inpost (Couriers)

6.           Koral (Ice Creams)

7.           PZU (Insurances)

8.           Hortex (Frozen Foods)

9.           Piątnica (Dairy: yogurts and dairy desserts)

10.         Lubella (Groceries: Pasta)


BEST BEAUTY & SELF-CARE - TOP 10

1.           L’Oréal (Makeup)

2.           Eveline (Makeup)

3.           Philips (Small Personal Appliances)

4.           Nivea (Face Care)

5.           Dove (Body Care)

6.           Maybelline (Makeup)

7.           Ziaja (Face Care)

8.           Head and Shoulders (Hair Care)

9.           OnlyBio (Hair Care)

10.         Oral B (Small Personal Appliances)

 

BEST LIFE CHANGING TECHNOLOGY BRAND - TOP 10

1.           Bosch (Major Domestic Appliances)

2.           Philips (Small Personal Appliances)

3.           Logitech (Gaming Accessories)

4.           Garmin (Smartwatches & Fitnessbands)

5.           Kärcher (Vacuum Cleaners & Robots)

6.           Apple (Computer Hardware)

7.           Dyson (Vacuum Cleaners & Robots)

8.           Sony (TV)

9.           Toyota (Cars)

10.         InPost (Couriers)


BEST SUSTAINABILITY BRAND - TOP 10

1.           Hortex (Frozen Foods)

2.           Samsung (Smartphones)

3.           Tarczyński (Packaged Meat)

4.           Żywiec Zdrój (Soft Drinks)

5.           Toyota (Cars)

6.           Dolina Dobra (Packaged Meat)

7.           Frosch (Cleaning Agents)

8.           OnlyBio (Hair Care)

9.           Eveline (Makeup)

10.         InPost (Couriers)


BEST MOMENTUM BRAND - TOP 10

1.           InPost (Couriers)

2.           Samsung (TV)

3.           Lubella (Groceries: Pasta)

4.           OnlyBio (Hair Care)

5.           JBL (Headphones & Earphones)

6.           Magnat (Wall Paints)

7.           Dyson (Vacuum Cleaners & Robots)

8.           Logitech (Gaming Accessories)

9.           De'Longhi (Coffee Machines)

10.         Apple (Smartphones)

materiał promocyjny
materiały promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »