Poznaliśmy najsilniejsze marki w Polsce. Wśród zwycięskich marek 3. edycji Best Brands Poland, które otrzymały “Oscary Marketingu” znalazły się: Apple, Dyson, Lay’s, Lubella, Nivea oraz OnlyBio

6 czerwca w Zamku Ujazdowskim w Warszawie odbyła się finałowa Gala 3. edycji Best Brands Poland. Głosem 8 tys. konsumentów wybrano najsilniejsze marki na polskim rynku. “Oscary Marketingu” w 6. kategoriach zostały przyznane markom: Apple, Dyson, Lay’s, Lubella, Nivea, a także OnlyBio. Organizatorem Rankingu oraz wydarzenia są Group One oraz GfK - an NIQ Company.

Laureaci 3. edycji Best Brands Poland

Best Brands to marki, które odnoszą nie tylko sukces komercyjny. Wzbudzają również określone emocje, zapadają w pamięć konsumentów i kojarzą się z innowacyjnymi rozwiązaniami oraz pozytywnymi doświadczeniami. Jest to pierwszy w pełni niezależny międzynarodowy ranking wyłaniający najsilniejsze marki, wyłącznie na podstawie dwóch wskaźników - faktycznych danych rynkowych (Share of Wallet) oraz więzi i relacji marki z konsumentem (Share of Soul). Mówimy więc o twardych danych, pokazujących jak marka funkcjonuje na wielu obszarach oraz o preferencjach konsumentów i ich doświadczeniach z marką, a nie o subiektywnych opiniach jury.

Reklama

Tegorocznym badaniem Best Brands Poland objętym zostało aż 40 kategorii produktowych. Przebadanych zostało około 400 marek, a swój głos oddało 8 tys. respondentów. Na podstawie otrzymanych wyników stworzony został ranking w 6. kategoriach tegorocznej edycji Best Brands Poland. Pośród nich znalazły się cztery dobrze znane z poprzedniej edycji: Best Overall Brand (główna nagroda, będąca jednocześnie stałym elementem każdej edycji we wszystkich krajach, w których realizowany jest ranking Best Brands), Best Polish Brand, Best Sustainability Brand oraz Best Life Changing Technology Brand. Pojawiły się także dwie nowe kategorie: Best Momentum Brand i Best Beauty & Self-Care Brand. Wszystkie kategorie stanowią odzwierciedlenie trendów, które panują na rynku oraz stanowią realne zainteresowanie konsumentów w Polsce.

 - Gratulacje należą się wszystkim Laureatom tegorocznej edycji Best Brands Poland, a także wszystkim markom, które znalazły się w gronie Nominowanych do tegorocznych “Oscarów Marketingu". Znaleźć się wśród TOP 10 na 400 badanych marek to już powód do dumy - dodaje Barbara Lewicka.

Komu zostały przyznane “Oscary Marketingu" tegorocznej 3. edycji Best Brands Poland?

W kategorii Best Overall Brand laureatem została marka, która zbudowała bardzo silną pozycję rynkową, stworzyła trwałą relację z konsumentami i może pochwalić się rozpoznawalnością oraz lojalnością wśród swoich nabywców. Laureatem kategorii jest: Lay’s (słone przekąski).

“Oscar Marketingu" w kategorii Best Life Changing Technology Brand przyznany został marce, której wprowadzone rozwiązania zmieniły codzienne życie konsumentów, a dzięki oferowanym technologicznym innowacjom klientom żyje się przyjemniej oraz wygodniej, co bezpośrednio wpływa także na jakość życia. Laureatem kategorii została marka: Apple (komputery).

W kategorii Best Polish Brand “Oscar Marketingu" przyznany został marce polskiego pochodzenia, która posiada silne udziały rynkowe, a w oczach konsumentów cieszy się dużym zaufaniem oraz bardzo dobrą opinią. Zwycięzcą została marka: Lubella (makarony).

Najsilniejszą marką w Polsce w Rankingu Best Brands Poland w kategorii Best Sustainability Brand została marka, która podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska w sposób jawny i transparentny. Wyróżnia się konsekwentnym wdrażaniem ekologicznych i etycznych praktyk, dba o bezpieczeństwo oraz edukuje. Laureatem kategorii zostało: OnlyBio (pielęgnacja włosów).

Zwycięzcą debiutującej podczas tegorocznej edycji Rankingu Best Brands kategorii Best Beauty & Self-Care Brand została marka, której produkty stały się jednym z nieodłącznych elementów życia konsumentów. Cieszy się zaufaniem, a także lojalnością wśród nabywców. Marką, która otrzymała "Oscar Marketingu" jest: Nivea (pielęgnacja twarzy).

“Oscar Marketingu", w ostatniej również debiutującej kategorii tegorocznej edycji Rankingu Best Brands Best Momentum Brand przyznany został marce, której prowadzone działania wyróżniły się kreatywnością i innowacyjnością, a ciągłe doskonalenie strategii marketingowych dopasowanych do dynamicznie zmieniających się warunków pomogło w zbudowaniu lojalności klientów. Laureatem kategorii została marka: Dyson (odkurzacze i roboty sprzątające).

- 2023 rok, podobnie jak poprzednie lata, w których przyznawaliśmy pierwsze nagrody Best Brands Awards w Polsce, nie był najłatwiejszy dla biznesu. PKB naszego kraju wzrosło o zaledwie 0,2 proc. i był to drugi najsłabszy wynik w ostatnich 30 latach. Mimo tego był to jednak dobry rok dla branży marketingowej. Marki podejmowały odważne decyzje, szukały szans rozwoju, inwestowały w innowacje i tworzyły silne strategie, które przyniosły pozytywny skutek nawet w czasach ekonomicznych trudności Polaków i wciąż zmieniających się postaw konsumenckich. Nagrodziliśmy te marki, które głosem najbardziej obiektywnego “jury", czyli polskich konsumentów, wykorzystały miniony rok, by umocnić swoją wartość, siłę i lojalność odbiorców. Życzę każdej ze zwycięskich marek, by ten moment triumfu na polskim rynku, trwał jak najdłużej - mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One, największej niezależnej grupy marketingowo-technologicznej w Polsce, która wprowadziła ranking Best Brands na polski rynek.

The Power of Brand Momentum motywem przewodnim Gali Best Brands Awards 2024

Podczas finałowej Gali Best Brands Awards motywem przewodnim wydarzenia było The Power of Brand Momentum. Zjawisko, z którym spotkać możemy się w wielu dziedzinach naszego życia takich jak sport, gospodarka czy fizyka. Określenie “momentum" wykorzystywane jest także w świecie marketingu oraz w biznesie. Odnosi się do realnej siły przyciągania marki w oczach konsumentów, na które wpływają takie czynniki jak: trendy konsumenckie, innowacje, pozytywny wizerunek czy skuteczne działania marketingowe. W tak dynamicznie zmieniających się realiach rynkowych wykorzystując swoje “momentum" marki mogą jeszcze skuteczniej lojalizować klientów, zdobywać nowych, a co najważniejsze uzyskać przewagę konkurencyjną oraz zapewnić sobie dalszy rozwój.

O swoim "momentum" na Gali Best Brands Awards opowiedział także Keynote Speaker wydarzenia Szymon Marciniak - jeden z najlepszych na świecie arbitrów piłkarskich, który w swojej dotychczasowej karierze sędziował rozgrywki piłkarskie na szczeblu polskiej Ekstraklasy, piłkarskiej Ligi Mistrzów, Mistrzostw Europy oraz Mistrzostw Świata. W 2022 roku jako pierwszy Polak w historii był sędzią głównym finału FIFA World Cup Qatar 2022. W tym samym roku otrzymał także nagrodę najlepszego sędziego, która przyznawana jest przez International Federation of Football History & Statistics. Ta nagroda trafiła w jego ręce ponownie również w 2023 roku.

Inicjatorem i organizatorem rankingu Best Brands Poland jest Group One — największa niezależna grupa komunikacyjna.

Partner merytoryczny: GfK - an NIQ company

Partner strategiczny & mediowy: TV Polsat, Interia

Partnerzy medialni: Forbes, Forbes Women, Puls Biznesu, Media i Marketing Polska oraz Handel Extra

Wśród sponsorów wydarzenia znaleźli się: RMF FM, RTB House, Vidoomy, Media & Leads, BLIK, BMW

Ranking wspiera - Serviceplan Group

materiał promocyjny
materiały promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »