Poznaliśmy najsilniejsze marki w Polsce. Wśród zwycięskich marek 3. edycji Best Brands Poland, które otrzymały “Oscary Marketingu” znalazły się: Apple, Dyson, Lay’s, Lubella, Nivea oraz OnlyBio
6 czerwca w Zamku Ujazdowskim w Warszawie odbyła się finałowa Gala 3. edycji Best Brands Poland. Głosem 8 tys. konsumentów wybrano najsilniejsze marki na polskim rynku. “Oscary Marketingu” w 6. kategoriach zostały przyznane markom: Apple, Dyson, Lay’s, Lubella, Nivea, a także OnlyBio. Organizatorem Rankingu oraz wydarzenia są Group One oraz GfK - an NIQ Company.
Best Brands to marki, które odnoszą nie tylko sukces komercyjny. Wzbudzają również określone emocje, zapadają w pamięć konsumentów i kojarzą się z innowacyjnymi rozwiązaniami oraz pozytywnymi doświadczeniami. Jest to pierwszy w pełni niezależny międzynarodowy ranking wyłaniający najsilniejsze marki, wyłącznie na podstawie dwóch wskaźników - faktycznych danych rynkowych (Share of Wallet) oraz więzi i relacji marki z konsumentem (Share of Soul). Mówimy więc o twardych danych, pokazujących jak marka funkcjonuje na wielu obszarach oraz o preferencjach konsumentów i ich doświadczeniach z marką, a nie o subiektywnych opiniach jury.
Tegorocznym badaniem Best Brands Poland objętym zostało aż 40 kategorii produktowych. Przebadanych zostało około 400 marek, a swój głos oddało 8 tys. respondentów. Na podstawie otrzymanych wyników stworzony został ranking w 6. kategoriach tegorocznej edycji Best Brands Poland. Pośród nich znalazły się cztery dobrze znane z poprzedniej edycji: Best Overall Brand (główna nagroda, będąca jednocześnie stałym elementem każdej edycji we wszystkich krajach, w których realizowany jest ranking Best Brands), Best Polish Brand, Best Sustainability Brand oraz Best Life Changing Technology Brand. Pojawiły się także dwie nowe kategorie: Best Momentum Brand i Best Beauty & Self-Care Brand. Wszystkie kategorie stanowią odzwierciedlenie trendów, które panują na rynku oraz stanowią realne zainteresowanie konsumentów w Polsce.
- Gratulacje należą się wszystkim Laureatom tegorocznej edycji Best Brands Poland, a także wszystkim markom, które znalazły się w gronie Nominowanych do tegorocznych “Oscarów Marketingu". Znaleźć się wśród TOP 10 na 400 badanych marek to już powód do dumy - dodaje Barbara Lewicka.
W kategorii Best Overall Brand laureatem została marka, która zbudowała bardzo silną pozycję rynkową, stworzyła trwałą relację z konsumentami i może pochwalić się rozpoznawalnością oraz lojalnością wśród swoich nabywców. Laureatem kategorii jest: Lay’s (słone przekąski).
“Oscar Marketingu" w kategorii Best Life Changing Technology Brand przyznany został marce, której wprowadzone rozwiązania zmieniły codzienne życie konsumentów, a dzięki oferowanym technologicznym innowacjom klientom żyje się przyjemniej oraz wygodniej, co bezpośrednio wpływa także na jakość życia. Laureatem kategorii została marka: Apple (komputery).
W kategorii Best Polish Brand “Oscar Marketingu" przyznany został marce polskiego pochodzenia, która posiada silne udziały rynkowe, a w oczach konsumentów cieszy się dużym zaufaniem oraz bardzo dobrą opinią. Zwycięzcą została marka: Lubella (makarony).
Najsilniejszą marką w Polsce w Rankingu Best Brands Poland w kategorii Best Sustainability Brand została marka, która podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska w sposób jawny i transparentny. Wyróżnia się konsekwentnym wdrażaniem ekologicznych i etycznych praktyk, dba o bezpieczeństwo oraz edukuje. Laureatem kategorii zostało: OnlyBio (pielęgnacja włosów).
Zwycięzcą debiutującej podczas tegorocznej edycji Rankingu Best Brands kategorii Best Beauty & Self-Care Brand została marka, której produkty stały się jednym z nieodłącznych elementów życia konsumentów. Cieszy się zaufaniem, a także lojalnością wśród nabywców. Marką, która otrzymała "Oscar Marketingu" jest: Nivea (pielęgnacja twarzy).
“Oscar Marketingu", w ostatniej również debiutującej kategorii tegorocznej edycji Rankingu Best Brands Best Momentum Brand przyznany został marce, której prowadzone działania wyróżniły się kreatywnością i innowacyjnością, a ciągłe doskonalenie strategii marketingowych dopasowanych do dynamicznie zmieniających się warunków pomogło w zbudowaniu lojalności klientów. Laureatem kategorii została marka: Dyson (odkurzacze i roboty sprzątające).
- 2023 rok, podobnie jak poprzednie lata, w których przyznawaliśmy pierwsze nagrody Best Brands Awards w Polsce, nie był najłatwiejszy dla biznesu. PKB naszego kraju wzrosło o zaledwie 0,2 proc. i był to drugi najsłabszy wynik w ostatnich 30 latach. Mimo tego był to jednak dobry rok dla branży marketingowej. Marki podejmowały odważne decyzje, szukały szans rozwoju, inwestowały w innowacje i tworzyły silne strategie, które przyniosły pozytywny skutek nawet w czasach ekonomicznych trudności Polaków i wciąż zmieniających się postaw konsumenckich. Nagrodziliśmy te marki, które głosem najbardziej obiektywnego “jury", czyli polskich konsumentów, wykorzystały miniony rok, by umocnić swoją wartość, siłę i lojalność odbiorców. Życzę każdej ze zwycięskich marek, by ten moment triumfu na polskim rynku, trwał jak najdłużej - mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One, największej niezależnej grupy marketingowo-technologicznej w Polsce, która wprowadziła ranking Best Brands na polski rynek.
Podczas finałowej Gali Best Brands Awards motywem przewodnim wydarzenia było The Power of Brand Momentum. Zjawisko, z którym spotkać możemy się w wielu dziedzinach naszego życia takich jak sport, gospodarka czy fizyka. Określenie “momentum" wykorzystywane jest także w świecie marketingu oraz w biznesie. Odnosi się do realnej siły przyciągania marki w oczach konsumentów, na które wpływają takie czynniki jak: trendy konsumenckie, innowacje, pozytywny wizerunek czy skuteczne działania marketingowe. W tak dynamicznie zmieniających się realiach rynkowych wykorzystując swoje “momentum" marki mogą jeszcze skuteczniej lojalizować klientów, zdobywać nowych, a co najważniejsze uzyskać przewagę konkurencyjną oraz zapewnić sobie dalszy rozwój.
O swoim "momentum" na Gali Best Brands Awards opowiedział także Keynote Speaker wydarzenia Szymon Marciniak - jeden z najlepszych na świecie arbitrów piłkarskich, który w swojej dotychczasowej karierze sędziował rozgrywki piłkarskie na szczeblu polskiej Ekstraklasy, piłkarskiej Ligi Mistrzów, Mistrzostw Europy oraz Mistrzostw Świata. W 2022 roku jako pierwszy Polak w historii był sędzią głównym finału FIFA World Cup Qatar 2022. W tym samym roku otrzymał także nagrodę najlepszego sędziego, która przyznawana jest przez International Federation of Football History & Statistics. Ta nagroda trafiła w jego ręce ponownie również w 2023 roku.
Inicjatorem i organizatorem rankingu Best Brands Poland jest Group One — największa niezależna grupa komunikacyjna.
Partner merytoryczny: GfK - an NIQ company
Partner strategiczny & mediowy: TV Polsat, Interia
Partnerzy medialni: Forbes, Forbes Women, Puls Biznesu, Media i Marketing Polska oraz Handel Extra
Wśród sponsorów wydarzenia znaleźli się: RMF FM, RTB House, Vidoomy, Media & Leads, BLIK, BMW
Ranking wspiera - Serviceplan Group