Grow Now otwiera swoje biuro w USA - to nowe możliwości globalnej sprzedaży dla polskich marek
Należąca do polskiej grupy marketingowo-technologicznej Group One agencja Grow Now, która świadczy usługi end-to-end we wdrożeniach i skalowaniu sprzedaży na marketplace’ach, otwiera w USA swoje biuro i możliwość rozwoju dla polskich marek na jednym z największych światowych rynków e-commerce. Ekspansja spółki umożliwi klientom dotarcie do ponad 300 mln nowych konsumentów.
Dynamiczny rozwój rynków e-commerce na świecie sprawił, że zakupy na platformach marketplace m.in.: Amazon, eBay, czy Zalando stały się jednym z głównych kanałów zakupowych w Internecie. Według prognoz portalu Digital Commerce 360 wartość tego rynku ma wynosić globalnie na koniec 2024 roku już prawie 4 biliardy dolarów1. Oznacza to podwojenie skali działalności marketplace’ów w ciągu zaledwie sześciu lat. Co więcej, szacuje się, że w 2025 roku liczba e-konsumentów korzystających z możliwości zakupów online osiągnie 3,64 miliarda, co stanowi prawie połowę populacji świata2.
To ogromny potencjał wzrostu sprzedaży dla polskich firm. Dzięki agencji Grow Now, która właśnie otworzyła swoją filię w Stanach Zjednoczonych, będą one miały możliwość wystawienia swoich produktów na amerykańskim rynku. Polska spółka, wchodząc na rynek USA, będzie dostarczała swoim klientom usługi end-to-end, które wiążą się z całym procesem sprzedaży na amerykańskich platformach tj. logistyka, kwestie prawne, strategia cenowa, kreacja i promocja. Marki i producenci, decydując się na sprzedaż na marketplace’ach za oceanem, muszą zadbać jedynie o dostępność produktów. Przyspieszy to zdecydowanie cały proces zagranicznego rozwoju. Ten model sprzedaży e-commerce za granicą, w oparciu o największe platformy, nie wymaga również od firm tak dużych inwestycji jak w przypadku tworzenia własnych platform sprzedażowych, adaptowania ich do specyfiki nowych rynków, budowania rozpoznawalności i ich zasięgu.
Za ekspansję, a także rozwój spółki Grow Now na rynku USA odpowiadać będą Przemysław Brejwo Managing Partner w Grow Now oraz Michał Pańko Acting Business Director agencji.
Otwierając swoje biuro w USA Grow Now jest drugą po Salestube spółką należącą do polskiej grupy marketingowo-technologicznej Group One, która zarejestrowała swoją działalność w Stanach Zjednoczonych.
Konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy za pośrednictwem marketplace’ów nie tylko z wygody, jaką oferują szybkie zakupy online, ale również z uwagi na większą dostępności i wybór produktów. W USA, czyli jednym z największych rynków konsumenckich na świecie, tylko w 2023 roku liczba transakcji dokonanych przez użytkowników na platformie Amazon stanowiła prawie 38% całego rynku e-commerce3. W 2023 roku Amazon osiągnął roczny przychód sprzedaży netto w granicach 575 miliardów dolarów4, a szacuje się, że na koniec tego roku amerykański marketplace będzie opowiadał już za niespełna połowę transakcji przeprowadzonych w ramach e-commerce w USA5.
1 https://www.digitalcommerce360.com/top-online-marketplaces-data-stats/
2 https://www.ecpodatkowe.pl/2024/02/15/e-commerce-w-polsce-i-na-swiecie-w-2024-liczby-trendy-i-prognozy/
3 https://www.repricerexpress.com/amazon-statistics/
4 https://www.statista.com/statistics/266282/annual-net-revenue-of-amazoncom/
5 https://www.repricerexpress.com/amazon-statistics/