Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion – to tylko niektóre przykłady działań prowadzonych przez Grupę Żywiec w 2024 r. opisanych w raporcie z realizacji strategii „Warzymy Lepszy Świat 2024”.

Raport do pobrania tutaj

Wśród priorytetów Grupy Żywiec w obszarze ESG jest ograniczanie wpływu na środowisko, wspieranie rozwoju społeczności oraz promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu -odbywa się to w ramach współpracy z partnerami, a to wszystko z synergii między 170-letnią tradycją warzenia piwa a nowymi technologiami.

Ograniczanie emisji CO2

W 2024 roku, po raz pierwszy w historii Grupy Żywiec, cały proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu był zasilany wyłącznie zieloną energią - parą oraz prądem. Energia termalna wykorzystywana w browarze pochodziła z certyfikowanej biomasy, co znacząco ograniczyło emisje CO₂. W porównaniu z rokiem 2023, emisje spadły o 1 305 ton - to ilość dwutlenku węgla, którą w ciągu roku pochłania ponad 60 000 drzew. "Dodatkowo połowa energii, którą wykorzystujemy w procesie produkcji, pochodziła w 2024 roku ze źródeł odnawialnych. Było to możliwe m.in. dzięki certyfikatom pochodzenia energii elektrycznej, które pokrywają 100% zakupionej przez Grupę Żywiec elektryczności" - dodaje Oliwia Tran, Kierowniczka ds. zrównoważonego rozwoju w Grupa Żywiec S.A.

Działania na rzecz retencji wody na Żywiecczyźnie

W 2024 r. Grupa Żywiec kontynuowała prace w ramach Koalicji Dbamy o Wodę, której celem jest wspieranie inicjatyw na rzecz retencji i ochrony zasobów wodnych na Żywiecczyźnie. We współpracy z Żywiec Zdrój i pod patronatem Wód Polskich została zorganizowana IV Konferencja Wodna. Przeprowadzono także badanie opinii publicznej pozwalające określić priorytety i zachowania środowiskowe Polaków. Premierę miał także opracowany przez hydrologów z Uniwersytetu Śląskiego model zlewni rzeki Soły do przekroju w Żywcu metodą SWAT, który pozwala ocenić potencjał retencyjny poszczególnych obszarów Żywiecczyzny. Jednocześnie prowadzono monitoring wód powierzchniowych w zlewni rzeki Soły i Koszarawy, który np. umożliwia wyznaczenie zasobów dyspozycyjnych i eksploatacyjnych.

Oddolne aktywności w zakresie DEI

Grupa Żywiec kontynuuje także realizację działań w obszarze Diversity, Equity and Inclusion. W zeszłym roku wszyscy pracownicy firmy zostali przeszkoleni z inkluzywnych praktyk. Aktywność grupy wewnętrznych Ambasadorów DEI przyczyniła się do wzrostu wskaźnika poczucia przynależności w Badaniu Klimatu organizacyjnego o 3 pp. Program ambasadorski jest zbudowany na oddolnej inicjatywie pracowników - tylko w 2024 roku zorganizowano Tydzień Otwartości, 14 kameralnych sesji Listening&Dialogue, a także wydarzenia z okazji Dnia Kobiet i Mężczyzn.

Odpowiedzialna konsumpcja i wybór

Od wielu lat Grupa prowadzi szeroko zakrojone działania w celu przeciwdziałania szkodliwej konsumpcji alkoholu, zarówno pod szyldem firmy, poszczególnych marek, jak i Związku Przedsiębiorców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie. Portfolio firmy stale rozwija warianty 0,0%, umożliwiając konsumentom duży wybór stylów piwnych i profili smakowych. Ten segment w ciągu ostatniej dekady urósł dziesięciokrotnie wolumenowo, a dziś stanowi blisko 6,5% w całym rynku piwa [1]. W ubiegłym roku zrealizowana została kolejna edycja prowadzonej od 2016 r. kampanii Trzymaj Pion, której celem jest zwiększanie świadomości Polaków na temat trzeźwości za kierownicą pojazdów niemechanicznych.

O raporcie: Sprawozdanie z postępów w zakresie strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Żywiec - Warzymy Lepszy Świat 2024. Wszystkie informacje oraz dane przedstawione w tej publikacji odnoszą się do okresu między 1 stycznia a 31 grudnia 2024 roku. Prezentowane dane pochodzą z wewnętrznych systemów Grupy Żywiec i Grupy HEINEKEN. Niniejsza publikacja nie została poddana procesowi zewnętrznej weryfikacji.

[1] Źródło: Browary Polskie "Zerówki" zmieniają rynek piwa. Rewolucja 0,0% trwa. za NielsenIQ


artykuł sponsorowany
materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »