„Bez cukru”: specjalny program Banku Pekao S.A. dla kobiet
Kobiety stanowią ponad 70 proc. wszystkich pracowników Banku Pekao S.A. To właśnie z myślą o nich powstał jeden z najszerzej zakrojonych programów dla pań na polskim rynku – „Bez cukru”. Wychodzi on naprzeciw ich oczekiwaniom i daje szansę na rozwój oraz zdobywanie nowych umiejętności.
- Naszą misją jest wspieranie i inspirowanie kobiet do rozwoju zarówno w życiu, jak i w biznesie. W związku z tym całą strategię programu opieramy na wybranych Celach Zrównoważonego Rozwoju oraz strategię ESG. W projekcie kładziemy nacisk przede wszystkim na rozwój kompetencji oraz networking. Prowadzimy cykl webinariów, które przyciągają nam duże grono osób, a ankiety ewaluacyjne dają dowód na to, że to, co robimy, ma sens - tłumaczą autorki programu "Bez cukru".
Kluczową kwestią w ramach programu "Bez cukru" pozostaje rozwój kompetencji pań oraz ich aktywizacja. Cel jest jasny: zdobywanie nowych umiejętności, edukacja na temat nowoczesnych technologii, wspieranie w łączeniu macierzyństwa z życiem zawodowym, rozwijanie zdolności leaderskich. Warto w tym miejscu dodać, iż autorzy programu są świadomi faktu, że kobiety świetnie się czują w szeroko rozumianych nowych technologiach i innowacjach. I wszystkie te zainteresowania promują oraz wspierają.
Kolejnym ważnym zagadnieniem jest pomoc kobietom, które wychowują dzieci. W jaki sposób? Choćby poprzez organizowanie spotkań i kursów online, dotyczących takich zagadnień, jak psychologia rozwoju dziecka, wychowanie czy efektywne łączenie pracy zawodowej z macierzyństwem. To z jednej strony sporo przydatnej teorii, z drugiej - konkretne narzędzia, które okazują się pomocne w przyszłości.
Praktyka to ponad wszystko inne możliwość wzięcia udziału w licznych webinarach. Największą popularnością w ubiegłym roku cieszył się rozwój kompetencji osobistych i zawodowych. Wśród poruszanych zagadnień warto wymienić: job crafting, komunikację, treningi twórczości, świadomość liderską oraz psychologię relacji.
Nie brakowało trudnych pytań i emocjonalnych wystąpień. Uczestniczki zawsze jednak wychodziły ze spotkań bogatsze w wiedzę i praktyczne techniki.
W 2022 r. zorganizowano łącznie 35 webinarów. Wzięło w nich udział ponad 4 tys. osób, które następnie w ankietach ewaluacyjnych oceniły program - wskaźnik NPS wyniósł aż 87 pkt.
Ubiegły rok był także rokiem, kiedy program dla kobiet "Bez cukru" przyłączył się do projektu rozwojowego "emPower Women", realizowanego przez Microsoft oraz firmę Avanade. Program wystartował we wrześniu 2022 r., a jego celem jest wzmocnienie kompetencji technologicznych kobiet, zwłaszcza w zakresie rozwiązań chmurowych.
Szkolenia Microsoft, sesje rozwijające umiejętności miękkie, praca projektowa nad wybraną innowacją dla banku - "emPower Women" to z pewnością wyzwanie. Ale też szansa na realizację ambicji zawodowych i nawiązanie nowych kontaktów biznesowych.
Plany na przyszłość są ambitne: rozszerzanie sieci społeczności kobiet poprzez ich aktywizację w inicjatywach realizowanych przez Lokalne Liderki programu, promocja pań w biznesie na łamach branżowych czasopism i wiele, wiele innych.