Nie daj się oszustom! Bank Pekao S.A. wprowadza kolejne rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo klientów

Problem ze spoofingiem, czyli próbami podszywania się pod pracowników banków, robi się coraz poważniejszy. Oszuści brzmią wiarygodnie, dlatego Bank Pekao S.A. przygotował rozwiązanie, które pozwoli nam szybko sprawdzić, czy rzeczywiście mamy do czynienia z pracownikiem banku.

Co zrobić, by nie dać się oszukać?

Oszuści działają coraz sprawniej, czasem naprawdę trudno stwierdzić, czy rozmawiamy z pracownikiem banku, czy osobą, która się pod niego podszywa. Szczególnie że dowiadujemy się od niego, że właśnie ktoś wykonał przelew z naszego konta lub zaciągnął na nasze dane kredyt. Takie wiadomości mogą spowodować stres, który usypia naszą ostrożność. By szybko rozwiązać problem, postępujemy zgodnie z zaleceniami rozmówcy. W ten sposób nasze poufne dane wpadają w ręce przestępców.

Bank Pekao S.A. apeluje o ostrożność i proponuje rozwiązanie, dzięki któremu zweryfikujemy tożsamość dzwoniącego pracownika. Kontaktujący się pracownik banku wysyła do klienta powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub informację w Pekao24. Weryfikacja nigdy nie odbywa się przez zewnętrzne komunikatory jak np. SMS. Następnie po zalogowaniu się klient otrzymuje wizytówkę ze szczegółowymi danymi pracownika. Dzięki temu mamy pewność, że naszym rozmówcą jest pracownik banku. Po autoryzacji przesłanej wizytówki nie musimy przechodzić weryfikacji klienta - nie podajemy więc żadnych danych.

- Bezpieczeństwo środków naszych klientów to dla nas priorytet. Wiemy, że spoofing jest popularną metodą, jaką próbują wykorzystywać różnego rodzaju oszuści, najczęściej sugerując jakieś finansowe zagrożenie dla klienta banku. W tak wykreowanej sytuacji dużą rolę grają emocje, przez które klient może stracić czujność. Apelujemy oczywiście o ostrożność oraz by nigdy nie podawać haseł, loginów do kont czy kodów BLIK. Jednak, żeby klienci czuli się bezpiecznie w kontaktach telefonicznych z pracownikami Banku Pekao, wdrażamy to dodatkowe zabezpieczenie, czyli identyfikację pracownika przez odporne na spoofing kanały, jak bankowość elektroniczna i aplikacja PeoPay - mówi dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao, Remigiusz Hołdys.

Komfort i sprawna obsługa

Zatem klienci Banku Pekao S.A. mają już możliwość szybkiego upewnienia się, że kontaktująca się z nimi osoba to naprawdę pracownik banku. Jednak to nie wszystko, możemy liczyć również na większą wygodę i sprawną obsługę. Klient zainteresowany produktem lub usługą dostępną w kanałach zdalnych może zostać przekierowany do wybranych procesów sprzedażowych i obsługowych. Pracownik banku może w taki sam sposób jak wizytówkę wysłać powiadomienia push o innej treści, by klient po zalogowaniu do bankowości elektronicznej na stronie lub w aplikacji od razu dotarł do miejsca, które go interesuje. To spore ułatwienie zarówno dla klientów, jak i pracowników.

- Wygoda klientów i dostępność oferty banku w kanałach zdalnych jest dla nas bardzo ważna, dlatego od lat rozwijamy serwis internetowy Pekao24 oraz aplikację mobilną PeoPay. Od teraz nasi klienci dzięki przekierowaniom zyskają szybki i bezpośredni dostęp do produktów i usług banku, którymi są zainteresowani. Funkcjonalność jest dostępna zarówno podczas spotkania w oddziale, jak i w trakcie rozmowy telefonicznej z pracownikiem oddziału lub infolinii. Jestem przekonany, że wprowadzone rozwiązania zdecydowanie zwiększą komfort obsługi naszych klientów - mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych.

Bank doceniany przez klientów i ekspertów

Bankowość elektroniczna Banku Pekao S.A. cały czas się rozwija. Wdrażane są innowacyjne rozwiązania, które mają zapewnić klientom wygodę i bezpieczeństwo. Nic więc dziwnego, że została doceniona przez ekspertów, którzy nagrodzili ją w rankingu "Instytucja Roku" w kategorii "Najlepsza aplikacja mobilna", "Najlepsza bankowość internetowa" oraz "Najlepszy zdalny proces otwarcia konta". Aplikacja mobilna PeoPay została również uznana za jedną z 15 najlepszych aplikacji bankowych na świecie według badania Digital Banking Maturity 2022, przeprowadzonego przez Deloitte. Doceniają ją również sami użytkownicy, o czym świadczą chociażby wysokie oceny dla PeoPay w kategorii finanse w sklepach z aplikacjami.

Artykuł sponsorowany

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »