Allegro ponownie liderem obsługi klienta - najnowsze badanie pokazuje kluczową rolę logistyki

Allegro po raz kolejny umacnia swoją pozycję lidera w obsłudze klienta - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie platformy*. Klienci wysoko oceniają swoje doświadczenia zakupowe, a kluczowym czynnikiem ich satysfakcji okazuje się jakość dostaw. Allegro osiągnęło imponujący wynik Net Promoter Score (NPS) na poziomie 70, znacznie wyprzedzając drugą pozycję w zestawieniu (NPS 53).

Z badania wynika także, że Polacy wciąż ogromną wagę przykładają do szybkości i przewidywalności dostaw oraz szerokiego wyboru metod odbioru przesyłek. Najnowsze badanie potwierdza, że to właśnie jakość logistyki decyduje o pozytywnych doświadczeniach zakupowych. W cyklicznych badaniach** realizowanych przez Allegro średnia ocena dostaw na platformie osiągnęła w marcu rekordowy poziom NPS 89. Co więcej, program Allegro Delivery - mimo że działa dopiero od dziewięciu miesięcy - już teraz może pochwalić się bardzo wysokim wynikiem NPS 84.

Szybkość i wygoda dostawy kluczowym elementem doświadczeń zakupowych

Allegro doskonale rozumie, że satysfakcja klientów to nie tylko wygodny proces zakupowy, ale także sprawna i niezawodna dostawa, która wpływa na całe doświadczenie ze sklepem online. Aby zapewnić jeszcze większą kontrolę nad tym obszarem, powstało Allegro Delivery - usługa logistyczna, w której platforma przejmuje odpowiedzialność za cały proces dostawy. Za wsparcie klienta i sprzedającego odpowiada dedykowany zespół obsługi Allegro, zapewniający sprawne i przewidywalne rozwiązania na poziomie, który od lat wyróżnia platformę w rankingach jakości obsługi. Dzięki temu klienci mogą liczyć nie tylko na wygodne i bezproblemowe dostawy, ale także na sprawne procedury i szybki proces reklamacyjny - realizowany w maksymalnie 7 dni roboczych.

Obecnie usługa Allegro Delivery bazuje na sieci Allegro One oraz ORLEN Paczka, jednak już od kwietnia klienci Allegro skorzystają z usług kurierskich, punktów odbioru oraz około 6000 automatów paczkowych DHL, co dodatkowo zwiększy dostępność i wygodę dostaw. Ponadto Allegro w opublikowanych niedawno wynikach kwartalnych zapowiedziało rozwój swojej sieci automatów paczkowych o kolejne 2,5 tys. One Box do końca 2025 r.

Co może jeszcze poprawić doświadczenia zakupowe Polaków

Jednym z aspektów, które klienci w Polsce wskazali jako wymagające poprawy, jest łatwiejszy dostęp do darmowej dostawy. Allegro wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom dzięki programowi Smart!, który osiągnął już ponad 7 milionów subskrybentów i pozostaje najpopularniejszym programem lojalnościowym w kraju. Platforma nie poprzestaje na tym i stale przygląda się możliwościom dalszego rozwoju Smart!, by zwiększać jego wartości i wygody dla klientów.

* Badanie przeprowadzone przez Minds & Roses na zlecenie Allegro (styczeń 2025) na próbie 21,5 tys. respondentów.

** Badania cykliczne przeprowadzane przez Allegro na klientach korzystających z usług logistycznych na próbie 15 tys.

Źródło informacji: Allegro

artykuł sponsorowany
materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »