B2 Impact: do 2030 roku chcemy pomóc milionowi naszych klientów w spłacie zaległych zobowiązań
Wspieranie klientów w skutecznej spłacie zadłużenia, powrocie do obiegu finansowego, a w efekcie - w odpowiedzialnym zarządzaniu budżetem domowym oraz inwestycje w automatyzację procesów opartych na analizie danych - to filary działania w odświeżonej strategii Ultimo, które w grudniu 2024 r. zmieniło nazwę na B2 Impact. Rebranding to naturalny krok w kierunku dalszego wzmacniania pozycji rynkowej firmy, jej digitalizacji oraz integracji z globalnymi standardami grupy B2 Impact, będącej jednym z liderów europejskiego sektora odzyskiwania długów.
Ponad 64 proc. firm z sektora wierzytelności deklaruje korzystanie z automatyzacji w zarządzaniu zadłużeniem klientów - wskazują wyniki badania "Innowacje i automatyzacja procesów w branży windykacyjnej", przeprowadzonego przez Polski Związek Zarządzania Wierzytelnościami wśród jego członków. Najczęściej wskazywaną czynnością, którą można powierzyć algorytmom, była analiza danych (20 proc.). Na drugim miejscu, z 17 proc. udziałem, znalazły się inteligentne przetwarzanie dokumentów oraz komunikacja z osobą zadłużoną za pomocą cyfrowych agentów, chatbotów czy voicebotów.
Rola firm windykacyjnych w stabilizowaniu i pobudzaniu polskiej gospodarki jest istotna, czego dowodzą liczby. Z danych GUS wynika, że tylko w latach 2020-2023 spółkom zarządzającym zadłużeniem w Polsce udało się odzyskać ponad 28 mld zł wierzytelności, z czego większość - 19,5 mld zł - stanowiły zaległości konsumenckie. Jednocześnie, w każdym z badanych lat r/r zwiększała się suma odzyskanych długów.
Jak podkreśla prezeska B2 Impact, aby utrzymać ten pozytywny trend, branża stawia dziś na elastyczne podejście, oparte na wzajemnym zrozumieniu i dialogu z osobami zmagającymi się z problemami finansowymi. Prawniczy żargon ustępuje miejsca prostym, przejrzystym i transparentnym komunikatom, które pomagają klientom zrozumieć swoją sytuację i podjąć odpowiednie kroki naprawcze.
Jednocześnie wskazuje, że taka strategia ma nie tylko pomóc w spłacie zadłużenia, ale także stanowić fundament odbudowy zdolności kredytowej oraz wiarygodności konsumentów w oczach instytucji finansowych i usługodawców.
Źródło informacji: PAP MediaRoom