Grupa eSky przejmuje Thomas Cook. Najstarsza marka turystyczna w polskich rękach

Grupa eSky kupuje Thomas Cook, czyli najstarszą na świecie markę z branży turystycznej. Umowa o akwizycji pozwoli polskiej spółce otworzyć nowy rozdział w ponad 180-letniej historii brytyjskiej ikony świata podróży oraz wejść w czołówkę firm w Europie sprzedających pakiety dynamiczne lot plus hotel.

Polska Grupa eSky zamierza wesprzeć brytyjską markę turystyczną w dalszym rozwoju i wykorzystać jej doświadczenie do umocnienia swojej pozycji w Wielkiej Brytanii oraz Europie Zachodniej. Kroki te utorują eSky drogę do wejścia w czołówkę firm w Europie sprzedających pakiety dynamiczne lot plus hotel. Platforma podróży eSky działa w ponad 50 krajach w Europie, obu Amerykach oraz w Afryce. Od kilku lat firma szybko rozwija się w segmencie pakietów dynamicznych, oferując produkt łączący loty i hotele w jednej rezerwacji.

Decyzja o akwizycji wynika ze strategii Grupy eSky - w ostatnich latach firma dużo inwestowała w rozwój pakietów dynamicznych City Break i Wakacje. Są one alternatywą dla oferty tradycyjnych touroperatorów, a w rozumieniu przepisów prawa stanowią wycieczkę zorganizowaną, która objęta jest ochroną TFG. Dzięki temu produktowi spółka przeprowadzi transformację z platformy głównie lotniczej w VTO (ang. Virtual Travel Orchestrator).

W 2020 roku Thomas Cook - niespełna rok od ogłoszenia upadłości jako touroperator - powrócił z rozbudowaną ofertą w segmencie Online Travel Agencies. Do tej pory marka należała do funduszu inwestycyjnego Fosun Tourism Group, który jest również właścicielem takich globalnych marek jak np. Club Med obsługującej ok. 70 resortów all-inclusive. Obecnie Thomas Cook jest w czołówce brytyjskich platform podróży pod kątem wskaźników znajomości marki. W wyniku przejęcia firma zyska dostęp do portfolio lotniczego eSky składającego się z ponad 500 przewoźników lotniczych. Klienci brytyjskiej marki skorzystają z ofert ponad 500 linii lotniczych, co przełoży się na wzrost konkurencyjności Thomas Cook.

Umowa między Grupą eSky a funduszem Fosun Tourism Group dotyczy przejęcia marki Thomas Cook z wyjątkiem jej działalności w Chinach. Kwota transakcji nie została ujawniona. Finalizacja transakcji uzależniona jest od spełnienia warunków brytyjskiego Civil Aviation Authority.

Źródło informacji: Grupa eSky

artykuł sponsorowany
materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »