Przyszłość telekomunikacji biznesowej: Wirtualna Centrala Telefoniczna jako kluczowy element efektywnej komunikacji

Wirtualna Centrala Telefoniczna (VPBX) to rozwiązanie pozwalające efektywnie zarządzać połączeniami w firmie, tym samym eliminując potrzebę posiadania fizycznej centrali, która zajmuje dużo miejsca i generuje wysokie koszty - zarówno przy budowie, jak i w ramach późniejszej eksploatacji. VBPX integruje telefonię mobilną i stacjonarną z funkcjonalnościami znanymi z klasycznych rozwiązań, a wszystko to z poziomu komputera z dostępem do internetu.

Wirtualna Centrala Telefoniczna to najnowocześniejsze dostępne na rynku telekomunikacyjnym rozwiązanie, które pomaga firmie usprawnić komunikację - zarówno tę wewnętrzną (pomiędzy pracownikami), jak i zewnętrzną (z klientami).

Centralna wirtualna a klasyczna. Różnica jest kolosalna

VPBX, biorąc pod uwagę oferowane funkcjonalności, przewyższa dziś w znacznym stopniu klasyczne centrale telefoniczne, a zarazem jest wyraźnie bardziej opłacalna pod względem dostępności, elastyczności w dostosowaniu do rodzaju prowadzonej działalności, a także generowanych kosztów.

Usługa ta sprawdzi się w firmach, instytucjach publicznych, a także wszystkich innych organizacjach, dla których ważne są sprawny obieg informacji oraz pełna kontrola nad połączeniami przychodzącymi i wychodzącymi. Bardzo istotną zaletą jest brak konieczności posiadania własnej infrastruktury telekomunikacyjnej - jej zapewnienie leży po stronie operatora. To doskonała wiadomość, ponieważ budowa i późniejsza eksploatacja tradycyjnej centrali wymagają bardzo wysokich nakładów finansowych.

Reklama

Do konfiguracji i bieżącej obsługi VPBX służy intuicyjna platforma usługodawcy, do której dostęp można uzyskać z poziomu komputera podłączonego do internetu i z zainstalowaną dowolną przeglądarką sieciową. Korzystanie z wirtualnej centrali jest zatem możliwe także przez pracowników bez specjalistycznej, technicznej wiedzy. Za dodatkowe udogodnienie można uznać wersję mobilną aplikacji przeznaczoną na smartfony.

VPBX. Szereg usług usprawniających komunikację w firmie

Do najważniejszych przewag wirtualnej centrali telefonicznej dostępnej w Plusie nad zwykłą centralą telefoniczną można zaliczyć dostęp do wykonywania połączeń w ramach Wi-Fi Calling, czyli rozmów za pośrednictwem sieci internetowej, a nie klasycznej infrastruktury telekomunikacyjnej. To daje pracownikom możliwość wykonywania obowiązków nie tylko w siedzibie organizacji, co było głównym ograniczeniem standardowej centrali, ale w dowolnym innym miejscu z dostępem do internetu.

Co istotne, w przypadku przebywania poza granicami Polski, a w szczególności całej Unii Europejskiej, ta forma komunikacji nie generuje dodatkowych, wysokich opłat za połączenia międzynarodowe. Innym problemem, który eliminuje VPBX, jest słaby zasięg sieci komórkowej w danym miejscu. Dzięki zastosowaniu wymienionych wyżej technologii już nie trzeba się nim przejmować.

System ułatwia organizację pracy i usprawnia procesy poprzez bardzo szeroki wachlarz oferowanych funkcjonalności.

Za sprawą VPBX klient zyskuje własne Call Center, czyli moduł oferujący możliwość logowania lub wylogowania konkretnych agentów. Może obsługiwać kolejkowanie połączeń przychodzących na numer dostępowy, a także skorzystać z systemu zapowiedzi słownych (powitanie, komunikat okresowy, muzykę podczas oczekiwania na połączenie).

Co jeszcze charakteryzuje wirtualną centralę telefoniczną? Usług, które mogą mieć kluczowy wpływ na poprawę komunikacji w firmie, jest wiele. To między innymi:

  • Kolejkowanie połączeń przychodzących z komunikatami o miejscu w kolejce i czasie oczekiwania na połączenie z agentem,
  • Monitorowanie wszystkich połączeń dla numerów w grupie VPBX - pełna historia połączeń i przekierowań z ostatnich 90 dni,
  • Rejestr nieoddzwonionych połączeń wraz z możliwością ustawienia czasu przedawnienia,
  • Odbieranie, inicjowanie i przekazywanie połączeń do właściwej osoby oraz monitorowanie statusu pozostałych numerów (dostępny, zajęty),
  • Konfiguracja systemu według harmonogramu godzinowego - ustalenie godzin pracy i dni wolnych,
  • Integracja z innymi zasobami sieciowymi firmy, w tym m.in. systemami CRM czy pocztą elektroniczną.

Dodatkowe ważne funkcjonalności VPBX to m.in. możliwość przekierowania połączeń z telefonu stacjonarnego na telefon komórkowy, przejmowanie połączeń - odebranie połączenia przez użytkownika, do którego nie było ono skierowane, a także ułożenia własnego planu zarządzania połączeniami przychodzącymi dla określonej grupy pracowników.

Reklama
materiał promocyjny
materiały promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »