Awaria: Transakcje kartami Mastercard podwójnie zaksięgowane

Posiadacze kart Mastercard, którzy w ostatnich dniach wykonywali nimi transakcje mogą mieć podwójnie zaksięgowane kwoty. Organizacja kartowa przyznaje, że była techniczna awaria systemu, ale błędy wkrótce zostaną skorygowane.

- Konta bankowe niektórych posiadaczy kart Mastercard, którzy w ostatnich dniach dokonali transakcji bezgotówkowych i gotówkowych w Polsce mogły zostać obciążone podwójnie. Obecnie wyjaśniamy przyczyny tego technicznego błędu. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad identyfikacją wszystkich zdublowanych transakcji i ich korektą, aby konsumenci jak najszybciej otrzymali zwrot błędnie pobranych środków- wyjaśnia biuro prasowe MasterCard.

Problem dotyczy posiadaczy kart w różnych bankach. W przypadku ING Banku Śląskiego sprawa dotknęła niewielkiej grupy klientów i tylko kart kredytowych. Takie błędy zgłaszali też posiadacze kart Alior banku. Ale błąd jest niezależny od banku, który jest wydawcą karty.

Reklama

Nie wiadomo jaka jest skala problemu. Pojawiła się informacja, że błędne księgowanie dotyczą tylko transakcji wykonywanych kartami Mastercard w bankomatach oraz terminalach Pekao.

Jednak Bank Pekao zaprzecza tym informacjom i zapewnia, że po jego stronie nie było żadnego błędu ani awarii.

mn

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: awaria systemu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »