DGA (DGA): Zmiana w organach - raport 21
Zarząd Doradztwa Gospodarczego DGA S.A. informuje, że w dniu 29
marca 2004r. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Emitenta odwołało
Radę Nadzorczą w składzie:
1) Piotr Gosieniecki - Przewodniczący Rady Nadzorczej,
2) Krystyna Babiak - Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej,
3) Jacek Nowak - Sekretarz
4) Romuald Szperliński,
5) Władysław Krokowicz,
6) Piotr Voelkel.
W następnej kolejności Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Emitenta
powołało Radę Nadzorczą na kolejną kadencję w składzie:
1) Piotr Gosieniecki - Przewodniczący Rady Nadzorczej,
2) Krystyna Babiak,
3) Romuald Szperliński,
4) Władysław Krokowicz,
5) Tomasz Sadowski.
Na podstawie złożonych przez panią Krystynę Babiak, panów Romualda
Szperlińskiego, Władysława Krokowicza i Tomasza Sadowskiego
oświadczeń NWZ ustaliło, że są oni Członkami Niezależnymi Rady
Nadzorczej w rozumieniu § 15 ust. 2 pkt 1 Statutu.
W dniu 29 marca 2004 roku Rada Nadzorcza nowej kadencji dokonała
wyboru Zastępcy Przewodniczącego Rady Nadzorczej - została nią
pani Krystyna Babiak oraz Sekretarza Rady Nadzorczej - pana
Władysława Krokowicza.
Podjęcie uchwały Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia z dnia 29
marca 2004 r. w sprawie odwołania Członków Rady Nadzorczej i
powołania jej w nowym składzie uzasadnione zostało koniecznością
wyeliminowania wszelkich wątpliwości, co do poprawności składu
osobowego organów Spółki, w związku z nowelizacją kodeksu spółek
handlowych, dokonaną ustawą z dnia 12 grudnia 2003 r. o zmianie
ustawy kodeks spółek handlowych oraz niektórych ustaw (Dz.
2003.229.2276).
Wprowadzone w dniu 15 stycznia 2004 r. znowelizowane przepisy
kodeksu spółek handlowych, zmodyfikowały m.in. definicję legalną
spółki dominującej i zależnej, co miało istotny wpływ na
wyłączenia podmiotowe w zakresie pełnienia funkcji członka rady
nadzorczej Spółki. Ograniczenia te przewidziane zostały w art. 287
kodeksu spółek handlowych, który zastrzega, iż członkami rady
nadzorczej spółki nie mogą być m.in. członkowie zarządu i
likwidatorzy spółki lub spółdzielni zależnej. Przy czym zgodnie ze
znowelizowanym przepisem art. 4 § 1 pkt 4 d) kodeksu spółek
handlowych, za spółkę dominującą uznaje się spółkę, której
członkowie zarządu lub członkowie rady nadzorczej stanowią więcej
niż połowę członków zarządu innej spółki kapitałowej (spółki
zależnej).
Ze względu na fakt, iż niektórzy członkowie Rady Nadzorczej
Doradztwo Gospodarcze DGA S.A. pełnili funkcje członków
jednoosobowych Zarządów innych spółek, z mocy prawa utracili oni
legitymacje do zasiadania w składzie Rady Nadzorczej Doradztwo
Gospodarcze DGA S.A. Aktualnie ustawodawstwo nie przewiduje za
naruszenia zakazu z art. 287 kodeksu spółek handlowych,
konkretnych sankcji. Brak jest również jednomyślnego stanowiska
komentatorów w tym zakresie. Opierając się jednak na najbardziej
racjonalnych opiniach można przyjąć, iż naruszenie ograniczenia z
art. 287 kodeksu spółek handlowych wiązać się będzie z
automatycznym, z mocy prawa wygaśnięciem mandatu Członka Rady
Nadzorczej.
W Doradztwie Gospodarczym DGA S.A. status jedynych członków
zarządu innych spółek posiadało 3 Członków Rady Nadzorczej, co
oznaczało, iż przy przyjęciu koncepcji automatycznego wygaśnięcia
mandatu, Rada Nadzorcza Spółki posiadałaby skład na poziomie
niższym niż statutowy. Taki stan rzeczy doprowadzić mógłby do
uznania, iż mandaty pozostałych Członków Rady Nadzorczej wygasły
automatycznie.
Dlatego też, Walne Zgromadzenie Spółki w swoich uchwałach z dnia
29 marca 2004 r. odwołało dla bezpieczeństwa dotychczasowych
Członków Rady Nadzorczej, ustanawiając ją jednocześnie w nowym
składzie.
Informacja o nowo powołanych Członkach Rady Nadzorczej Doradztwa
Gospodarczego DGA S.A.
Dr Piotr Gosieniecki, Przewodniczący Rady Nadzorczej, lat 52
Wykształcenie wyższe - doktor prawa - absolwent Wydziału Prawa i
Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - 1969-
1979
Kwalifikacje:
- w latach 1973-1975 - aplikacja sądowa
- w 1975 zdany egzamin sędziowski
- w 1983 doktorat na Wydziale Prawa i Administracji UAM
- w 1984 kurs prawa amerykańskiego w Leyden (Holandia)
- w 1986 zdany egzamin radcowski
- w 1987 stypendium na Uniwersytecie w Kolonii (Niemcy)
Przebieg pracy zawodowej:
- 1973 do grudnia 1973 zatrudniony jako aplikant sądowy etatowy w
Sądzie Wojewódzkim w Poznaniu
- od stycznia 1974 do września 1976 był pracownikiem naukowo-
technicznym na Wydziale Prawa i Administracji UAM
- od września 1983 był adiunktem na Wydziale Prawa i Administracji
UAM
- od września 1986 do 1996 pełnił funkcję radcy prawnego w Cechu
Spożywczym przy Izbie Rzemieślniczej w Poznaniu
- w latach 1990-1994 pełnił funkcję pełnomocnika firmy Lako
Industrie - Consulting AG Szwajcaria - udziałowca i założyciela
Spółki Oficyna Wydawnicza Głos Wielkopolski Sp. z o.o.
- od 1993 jest zatrudniony jako starszy wykładowca na Wydziale
Prawa i Administracji UAM, od 2002 jest kierownikiem pierwszego
roku Zaocznego Studium Prawa
- od 2003 jest także zatrudniony jako starszy wykładowca w Wyższej
Szkole Nauk Humanistycznych - Filia w Jarocinie
- od 1997 r. - wykładowca w Wyższej Szkole Zarządzania i
Bankowości w Poznaniu
Piotr Gosieniecki nie prowadzi działalności konkurencyjnej w
stosunku do Emitenta oraz nie jest wspólnikiem w konkurencyjnej
spółce cywilnej lub spółce osobowej bądź członkiem organu spółki
kapitałowej lub organu jakiejkolwiek innej konkurencyjnej osoby
prawnej.
Piotr Gosieniecki nie figuruje w Rejestrze Dłużników
Niewypłacalnych.
Piotr Gosieniecki nie pełni ani nie pełnił w przeszłości funkcji w
organach zarządzających lub nadzorczych w jakimkolwiek podmiocie,
który w okresie jego kadencji został postawiony w stan upadłości
lub likwidacji.
Dr Krystyna Babiak, Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej, lat
58
Wykształcenie wyższe - doktor prawa - absolwentka Wydziału Prawa i
Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Kwalifikacje:
- w 1970 zakończenie aplikacji sądowej, Sąd Wojewódzki, Poznań
- w 1975 doktorat na Wydziale Prawa i Administracji UAM
- w 1984 zakończenie aplikacji radcowskiej
Przebieg pracy zawodowej:
- w latach 1968-1970 aplikant w Sądzie Wojewódzkim w Poznaniu
- w latach 1970-1974 doktorant Wydziału Prawa i Administracji
- w latach 1974-1975 starszy asystent na Uniwersytecie im. Adama
Mickiewicza
- od 1975 do 1986 adiunkt na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza
- w latach 1986-2002 radca prawny w Szpitalu im. F. Raszei, Banku
Śląskim S.A. i Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej i Centrum
Animacji Kultury
- od 1990 właścicielka Kancelarii Radcy Prawnego
Dr Krystyna Babiak trzecią kadencję pełni funkcję Dziekana
Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Przewodnicząca Komisji
Prawa Europejskiego (od 1999 r.) Krajowej Izby Radców Prawnych.
Krystyna Babiak nie prowadzi działalności konkurencyjnej w
stosunku do Emitenta oraz nie jest wspólnikiem w konkurencyjnej
spółce cywilnej lub spółce osobowej bądź członkiem organu spółki
kapitałowej lub organu jakiejkolwiek innej konkurencyjnej osoby
prawnej.
Krystyna Babiak nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych.
Krystyna Babiak nie pełni ani nie pełniła w przeszłości funkcji w
organach zarządzających lub nadzorczych w jakimkolwiek podmiocie,
który w okresie jej kadencji został postawiony w stan upadłości
lub likwidacji.
Władysław Krokowicz, Sekretarz Rady Nadzorczej, lat 44
Wykształcenie wyższe - absolwent Wydziału Budownictwa Lądowego
Politechniki Poznańskiej, kierunku inżynieria środowiska
Inne kwalifikacje:
- w latach 1994-1997 Master of Business Administration w The
Nottingham Trent University
- w roku 2002 - egzamin na Członka Rad Nadzorczych Spółek Skarbu
Państwa
Przebieg pracy zawodowej:
- karierę zawodową rozpoczął w 1983 od zatrudnienia jako Kierownik
Robót w Energopol-7
- w latach 1985-1987 zatrudniony w Zakładzie Rzemieślniczym
- od 1988 do 1989 pełnił funkcję Kierownika Sklepu Handex Sp. z o.o.
- od 1989 do 1990 pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora w PW Tawi-Eco
Sp. z o.o.
- w latach 1990-1991 pełnił funkcję Dyrektora CH Konkret Service
S.C.
- w 1991 roku pełnił funkcję Dyrektora w Kulczyk Tradex Sp. z o.o.
- od 1992 do 1993 pełnił funkcję Dyrektora GTX Hanex Plastik Sp. z
o.o.
- w latach 1993-1996 pełnił funkcję Prezesa Zarządu PL Uni Service
Rent S.A.
- w latach 1996-2000 pełnił funkcję Dyrektora Polkomtel S.A.
- w 2000 roku pełnił funkcję Dyrektora Crowley Poland Sp. z .o.o.
- od 2000 do 2001 pełnił funkcję Dyrektora Formus Polska Sp. z o.o.
- od 2001 roku do chwili obecnej pełni funkcję Prezesa Zarządu ZM
Pomet S.A.
- od 1992 roku członek rad nadzorczych spółek prawa handlowego
Działalność społeczna:
- Członek Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej,
- Członek Prezydium Odlewniczej Izby Gospodarczej,
- Przewodniczący Związku Pracodawców Wielkopolska,
- Przewodniczący Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu
Odlewniczego,
- Członek Wojewódzkiej Rady Zatrudnienia,
- Wiceprzewodniczący Prezydium Wojewódzkiej Komisji Dialogu
Społecznego.
Władysław Krokowicz nie prowadzi działalności konkurencyjnej w
stosunku do Emitenta oraz nie jest wspólnikiem w konkurencyjnej
spółce cywilnej lub spółce osobowej bądź członkiem organu spółki
kapitałowej lub organu jakiejkolwiek innej konkurencyjnej osoby
prawnej.
Władysław Krokowicz nie figuruje w Rejestrze Dłużników
Niewypłacalnych.
Władysław Krokowicz nie pełni ani nie pełnił w przeszłości funkcji
w organach zarządzających lub nadzorczych w jakimkolwiek
podmiocie, który w okresie jego kadencji został postawiony w stan
upadłości lub likwidacji.
Romuald Szperliński, Członek Rady Nadzorczej, lat 59
Wykształcenie wyższe - absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu
(w roku 1969), kierunek: handel i towaroznawstwo.
Przebieg pracy zawodowej:
- od 1969 do 1970 zatrudniony jako Dyrektor Administracyjny w
Estradzie Poznańskiej
- od 1971 do 1973 zatrudniony jako Asystent Dyrektora w Metalplast
Poznań
- w latach 1973-1981 był właścicielem Zakładu Rzemieślniczego
- w latach 1982-1992 był współwłaścicielem Przedsiębiorstwa
Polonijnego Introl
- od 1993 do 1998 był właścicielem spółki Introl
- od 1999 jest właścicielem i pełni funkcje Prezesa Zarządu spółki
Introl S.A.
Romuald Szperliński pełni funkcję Prezydenta Wielkopolskiego Klubu
Kapitału, Wiceprezydenta Rady Polskiej Izby Gospodarczej
Eksporterów, Importerów i Kooperacji oraz Przewodniczącego Rady
Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej.
Romuald Szperliński nie prowadzi działalności konkurencyjnej w
stosunku do Emitenta oraz nie jest wspólnikiem w konkurencyjnej
spółce cywilnej lub spółce osobowej bądź członkiem organu spółki
kapitałowej lub organu jakiejkolwiek innej konkurencyjnej osoby
prawnej.
Romuald Szperliński nie figuruje w Rejestrze Dłużników
Niewypłacalnych.
Romuald Szperliński nie pełni ani nie pełnił w przeszłości funkcji
w organach zarządzających lub nadzorczych w jakimkolwiek
podmiocie, który w okresie jego kadencji został postawiony w stan
upadłości lub likwidacji.
Tomasz Sadowski, Członek Rady Nadzorczej, lat 61
Wykształcenie wyższe - absolwent rehabilitacji na Akademii
Wychowania Fizycznego (1967) oraz psychologii na Uniwersytecie im.
Adama Mickiewicza w Poznaniu (1970)
Przebieg pracy zawodowej:
- w latach 1970-1984 psycholog w placówkach rządowych
- w 1985 utworzył nowatorski ośrodek rehabilitacji psychicznej w
Poznaniu
- w 1987 założył Towarzystwo Pomocy w Kryzysach Psychicznych i
Kluby Pomocy Wzajemnej
- w latach 1989 - 2003 stworzył system rehabilitacji społecznej,
zawodowej i ekonomicznej dla grup najuboższych i zaniedbanych
społecznie, na który składają się:
* Programy wspólnot rodzinnych - farmy ekologiczne dla
wykluczonych społecznie
* Ośrodki Socjalno-Edukacyjne dla wykluczonych
* Programy tworzenia nowych miejsc pracy i spółdzielni socjalnych
dla długotrwale bezrobotnych
* Programy taniego budownictwa socjalnego
Tomasz Sadowski od 2002r. współtworzy Krajowy System Reintegracji
Społecznej i Zawodowej grup wykluczonych społecznie, jest
inicjatorem aktów prawnych, nowych instytucji i nowych
struktur społecznych.
Przewodniczy Ogólnopolskiej Konfederacji na rzecz Zatrudnienia
Socjalnego.
Współpracuje z Ministrem Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
oraz lokalnymi środowiskami i samorządami.
Powołał Szkołę Animacji Socjalnej dla kadry krajowej i
międzynarodowej.
Tomasz Sadowski nie prowadzi działalności konkurencyjnej w
stosunku do Emitenta oraz nie jest wspólnikiem w konkurencyjnej
spółce cywilnej lub spółce osobowej bądź członkiem organu spółki
kapitałowej lub organu jakiejkolwiek innej konkurencyjnej osoby
prawnej.
Tomasz Sadowski nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych.
Tomasz Sadowski nie pełni ani nie pełnił w przeszłości funkcji w
organach zarządzających lub nadzorczych w jakimkolwiek podmiocie,
który w okresie jego kadencji został postawiony w stan upadłości
lub likwidacji.