DGA (DGA): Zmiana w organach - raport 21

Zarząd Doradztwa Gospodarczego DGA S.A. informuje, że w dniu 29

marca 2004r. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Emitenta odwołało

Radę Nadzorczą w składzie:

1) Piotr Gosieniecki - Przewodniczący Rady Nadzorczej,

2) Krystyna Babiak - Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej,

3) Jacek Nowak - Sekretarz

4) Romuald Szperliński,

5) Władysław Krokowicz,

6) Piotr Voelkel.

W następnej kolejności Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Emitenta

powołało Radę Nadzorczą na kolejną kadencję w składzie:

1) Piotr Gosieniecki - Przewodniczący Rady Nadzorczej,

Reklama

2) Krystyna Babiak,

3) Romuald Szperliński,

4) Władysław Krokowicz,

5) Tomasz Sadowski.

Na podstawie złożonych przez panią Krystynę Babiak, panów Romualda

Szperlińskiego, Władysława Krokowicza i Tomasza Sadowskiego

oświadczeń NWZ ustaliło, że są oni Członkami Niezależnymi Rady

Nadzorczej w rozumieniu § 15 ust. 2 pkt 1 Statutu.

W dniu 29 marca 2004 roku Rada Nadzorcza nowej kadencji dokonała

wyboru Zastępcy Przewodniczącego Rady Nadzorczej - została nią

pani Krystyna Babiak oraz Sekretarza Rady Nadzorczej - pana

Władysława Krokowicza.

Podjęcie uchwały Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia z dnia 29

marca 2004 r. w sprawie odwołania Członków Rady Nadzorczej i 

powołania jej w nowym składzie uzasadnione zostało koniecznością

wyeliminowania wszelkich wątpliwości, co do poprawności składu

osobowego organów Spółki, w związku z nowelizacją kodeksu spółek

handlowych, dokonaną ustawą z dnia 12 grudnia 2003 r. o zmianie

ustawy kodeks spółek handlowych oraz niektórych ustaw (Dz.

2003.229.2276).

Wprowadzone w dniu 15 stycznia 2004 r. znowelizowane przepisy

kodeksu spółek handlowych, zmodyfikowały m.in. definicję legalną

spółki dominującej i zależnej, co miało istotny wpływ na

wyłączenia podmiotowe w zakresie pełnienia funkcji członka rady

nadzorczej Spółki. Ograniczenia te przewidziane zostały w art. 287

kodeksu spółek handlowych, który zastrzega, iż członkami rady

nadzorczej spółki nie mogą być m.in. członkowie zarządu i 

likwidatorzy spółki lub spółdzielni zależnej. Przy czym zgodnie ze

znowelizowanym przepisem art. 4 § 1 pkt 4 d) kodeksu spółek

handlowych, za spółkę dominującą uznaje się spółkę, której

członkowie zarządu lub członkowie rady nadzorczej stanowią więcej

niż połowę członków zarządu innej spółki kapitałowej (spółki

zależnej).

Ze względu na fakt, iż niektórzy członkowie Rady Nadzorczej

Doradztwo Gospodarcze DGA S.A. pełnili funkcje członków

jednoosobowych Zarządów innych spółek, z mocy prawa utracili oni

legitymacje do zasiadania w składzie Rady Nadzorczej Doradztwo

Gospodarcze DGA S.A. Aktualnie ustawodawstwo nie przewiduje za

naruszenia zakazu z art. 287 kodeksu spółek handlowych,

konkretnych sankcji. Brak jest również jednomyślnego stanowiska

komentatorów w tym zakresie. Opierając się jednak na najbardziej

racjonalnych opiniach można przyjąć, iż naruszenie ograniczenia z 

art. 287 kodeksu spółek handlowych wiązać się będzie z 

automatycznym, z mocy prawa wygaśnięciem mandatu Członka Rady

Nadzorczej.

W Doradztwie Gospodarczym DGA S.A. status jedynych członków

zarządu innych spółek posiadało 3 Członków Rady Nadzorczej, co

oznaczało, iż przy przyjęciu koncepcji automatycznego wygaśnięcia

mandatu, Rada Nadzorcza Spółki posiadałaby skład na poziomie

niższym niż statutowy. Taki stan rzeczy doprowadzić mógłby do

uznania, iż mandaty pozostałych Członków Rady Nadzorczej wygasły

automatycznie.

Dlatego też, Walne Zgromadzenie Spółki w swoich uchwałach z dnia

29 marca 2004 r. odwołało dla bezpieczeństwa dotychczasowych

Członków Rady Nadzorczej, ustanawiając ją jednocześnie w nowym

składzie.

Informacja o nowo powołanych Członkach Rady Nadzorczej Doradztwa

Gospodarczego DGA S.A.

Dr Piotr Gosieniecki, Przewodniczący Rady Nadzorczej, lat 52

Wykształcenie wyższe - doktor prawa - absolwent Wydziału Prawa i 

Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - 1969-

1979

Kwalifikacje:

- w latach 1973-1975 - aplikacja sądowa

- w 1975 zdany egzamin sędziowski

- w 1983 doktorat na Wydziale Prawa i Administracji UAM

- w 1984 kurs prawa amerykańskiego w Leyden (Holandia)

- w 1986 zdany egzamin radcowski

- w 1987 stypendium na Uniwersytecie w Kolonii (Niemcy)

Przebieg pracy zawodowej:

- 1973 do grudnia 1973 zatrudniony jako aplikant sądowy etatowy w 

Sądzie Wojewódzkim w Poznaniu

- od stycznia 1974 do września 1976 był pracownikiem naukowo-

technicznym na Wydziale Prawa i Administracji UAM

- od września 1983 był adiunktem na Wydziale Prawa i Administracji

UAM

- od września 1986 do 1996 pełnił funkcję radcy prawnego w Cechu

Spożywczym przy Izbie Rzemieślniczej w Poznaniu

- w latach 1990-1994 pełnił funkcję pełnomocnika firmy Lako

Industrie - Consulting AG Szwajcaria - udziałowca i założyciela

Spółki Oficyna Wydawnicza Głos Wielkopolski Sp. z o.o.

- od 1993 jest zatrudniony jako starszy wykładowca na Wydziale

Prawa i Administracji UAM, od 2002 jest kierownikiem pierwszego

roku Zaocznego Studium Prawa

- od 2003 jest także zatrudniony jako starszy wykładowca w Wyższej

Szkole Nauk Humanistycznych - Filia w Jarocinie

- od 1997 r. - wykładowca w Wyższej Szkole Zarządzania i 

Bankowości w Poznaniu

Piotr Gosieniecki nie prowadzi działalności konkurencyjnej w 

stosunku do Emitenta oraz nie jest wspólnikiem w konkurencyjnej

spółce cywilnej lub spółce osobowej bądź członkiem organu spółki

kapitałowej lub organu jakiejkolwiek innej konkurencyjnej osoby

prawnej.

Piotr Gosieniecki nie figuruje w Rejestrze Dłużników

Niewypłacalnych.

Piotr Gosieniecki nie pełni ani nie pełnił w przeszłości funkcji w 

organach zarządzających lub nadzorczych w jakimkolwiek podmiocie,

który w okresie jego kadencji został postawiony w stan upadłości

lub likwidacji.

Dr Krystyna Babiak, Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej, lat

58

Wykształcenie wyższe - doktor prawa - absolwentka Wydziału Prawa i 

Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Kwalifikacje:

- w 1970 zakończenie aplikacji sądowej, Sąd Wojewódzki, Poznań

- w 1975 doktorat na Wydziale Prawa i Administracji UAM

- w 1984 zakończenie aplikacji radcowskiej

Przebieg pracy zawodowej:

- w latach 1968-1970 aplikant w Sądzie Wojewódzkim w Poznaniu

- w latach 1970-1974 doktorant Wydziału Prawa i Administracji

- w latach 1974-1975 starszy asystent na Uniwersytecie im. Adama

Mickiewicza

- od 1975 do 1986 adiunkt na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza

- w latach 1986-2002 radca prawny w Szpitalu im. F. Raszei, Banku

Śląskim S.A. i Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej i Centrum

Animacji Kultury

- od 1990 właścicielka Kancelarii Radcy Prawnego

Dr Krystyna Babiak trzecią kadencję pełni funkcję Dziekana

Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Przewodnicząca Komisji

Prawa Europejskiego (od 1999 r.) Krajowej Izby Radców Prawnych.

Krystyna Babiak nie prowadzi działalności konkurencyjnej w 

stosunku do Emitenta oraz nie jest wspólnikiem w konkurencyjnej

spółce cywilnej lub spółce osobowej bądź członkiem organu spółki

kapitałowej lub organu jakiejkolwiek innej konkurencyjnej osoby

prawnej.

Krystyna Babiak nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych.

Krystyna Babiak nie pełni ani nie pełniła w przeszłości funkcji w 

organach zarządzających lub nadzorczych w jakimkolwiek podmiocie,

który w okresie jej kadencji został postawiony w stan upadłości

lub likwidacji.

Władysław Krokowicz, Sekretarz Rady Nadzorczej, lat 44

Wykształcenie wyższe - absolwent Wydziału Budownictwa Lądowego

Politechniki Poznańskiej, kierunku inżynieria środowiska

Inne kwalifikacje:

- w latach 1994-1997 Master of Business Administration w The

Nottingham Trent University

- w roku 2002 - egzamin na Członka Rad Nadzorczych Spółek Skarbu

Państwa

Przebieg pracy zawodowej:

- karierę zawodową rozpoczął w 1983 od zatrudnienia jako Kierownik

Robót w Energopol-7

- w latach 1985-1987 zatrudniony w Zakładzie Rzemieślniczym

- od 1988 do 1989 pełnił funkcję Kierownika Sklepu Handex Sp. z o.o.

- od 1989 do 1990 pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora w PW Tawi-Eco

Sp. z o.o.

- w latach 1990-1991 pełnił funkcję Dyrektora CH Konkret Service

S.C.

- w 1991 roku pełnił funkcję Dyrektora w Kulczyk Tradex Sp. z o.o.

- od 1992 do 1993 pełnił funkcję Dyrektora GTX Hanex Plastik Sp. z 

o.o.

- w latach 1993-1996 pełnił funkcję Prezesa Zarządu PL Uni Service

Rent S.A.

- w latach 1996-2000 pełnił funkcję Dyrektora Polkomtel S.A.

- w 2000 roku pełnił funkcję Dyrektora Crowley Poland Sp. z .o.o.

- od 2000 do 2001 pełnił funkcję Dyrektora Formus Polska Sp. z o.o.

- od 2001 roku do chwili obecnej pełni funkcję Prezesa Zarządu ZM

Pomet S.A.

- od 1992 roku członek rad nadzorczych spółek prawa handlowego

Działalność społeczna:

- Członek Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej,

- Członek Prezydium Odlewniczej Izby Gospodarczej,

- Przewodniczący Związku Pracodawców Wielkopolska,

- Przewodniczący Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu

Odlewniczego,

- Członek Wojewódzkiej Rady Zatrudnienia,

- Wiceprzewodniczący Prezydium Wojewódzkiej Komisji Dialogu

Społecznego.

Władysław Krokowicz nie prowadzi działalności konkurencyjnej w 

stosunku do Emitenta oraz nie jest wspólnikiem w konkurencyjnej

spółce cywilnej lub spółce osobowej bądź członkiem organu spółki

kapitałowej lub organu jakiejkolwiek innej konkurencyjnej osoby

prawnej.

Władysław Krokowicz nie figuruje w Rejestrze Dłużników

Niewypłacalnych.

Władysław Krokowicz nie pełni ani nie pełnił w przeszłości funkcji

w organach zarządzających lub nadzorczych w jakimkolwiek

podmiocie, który w okresie jego kadencji został postawiony w stan

upadłości lub likwidacji.

Romuald Szperliński, Członek Rady Nadzorczej, lat 59

Wykształcenie wyższe - absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu

(w roku 1969), kierunek: handel i towaroznawstwo.

Przebieg pracy zawodowej:

- od 1969 do 1970 zatrudniony jako Dyrektor Administracyjny w 

Estradzie Poznańskiej

- od 1971 do 1973 zatrudniony jako Asystent Dyrektora w Metalplast

Poznań

- w latach 1973-1981 był właścicielem Zakładu Rzemieślniczego

- w latach 1982-1992 był współwłaścicielem Przedsiębiorstwa

Polonijnego Introl

- od 1993 do 1998 był właścicielem spółki Introl

- od 1999 jest właścicielem i pełni funkcje Prezesa Zarządu spółki

Introl S.A.

Romuald Szperliński pełni funkcję Prezydenta Wielkopolskiego Klubu

Kapitału, Wiceprezydenta Rady Polskiej Izby Gospodarczej

Eksporterów, Importerów i Kooperacji oraz Przewodniczącego Rady

Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

Romuald Szperliński nie prowadzi działalności konkurencyjnej w 

stosunku do Emitenta oraz nie jest wspólnikiem w konkurencyjnej

spółce cywilnej lub spółce osobowej bądź członkiem organu spółki

kapitałowej lub organu jakiejkolwiek innej konkurencyjnej osoby

prawnej.

Romuald Szperliński nie figuruje w Rejestrze Dłużników

Niewypłacalnych.

Romuald Szperliński nie pełni ani nie pełnił w przeszłości funkcji

w organach zarządzających lub nadzorczych w jakimkolwiek

podmiocie, który w okresie jego kadencji został postawiony w stan

upadłości lub likwidacji.

Tomasz Sadowski, Członek Rady Nadzorczej, lat 61

Wykształcenie wyższe - absolwent rehabilitacji na Akademii

Wychowania Fizycznego (1967) oraz psychologii na Uniwersytecie im.

Adama Mickiewicza w Poznaniu (1970)

Przebieg pracy zawodowej:

- w latach 1970-1984 psycholog w placówkach rządowych

- w 1985 utworzył nowatorski ośrodek rehabilitacji psychicznej w 

Poznaniu

- w 1987 założył Towarzystwo Pomocy w Kryzysach Psychicznych i 

Kluby Pomocy Wzajemnej

- w latach 1989 - 2003 stworzył system rehabilitacji społecznej,

zawodowej i ekonomicznej dla grup najuboższych i zaniedbanych

społecznie, na który składają się:

* Programy wspólnot rodzinnych - farmy ekologiczne dla

wykluczonych społecznie

* Ośrodki Socjalno-Edukacyjne dla wykluczonych

* Programy tworzenia nowych miejsc pracy i spółdzielni socjalnych

dla długotrwale bezrobotnych

* Programy taniego budownictwa socjalnego

Tomasz Sadowski od 2002r. współtworzy Krajowy System Reintegracji

Społecznej i Zawodowej grup wykluczonych społecznie, jest

inicjatorem aktów prawnych, nowych instytucji i nowych

struktur społecznych.

Przewodniczy Ogólnopolskiej Konfederacji na rzecz Zatrudnienia

Socjalnego.

Współpracuje z Ministrem Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej

oraz lokalnymi środowiskami i samorządami.

Powołał Szkołę Animacji Socjalnej dla kadry krajowej i 

międzynarodowej.

Tomasz Sadowski nie prowadzi działalności konkurencyjnej w 

stosunku do Emitenta oraz nie jest wspólnikiem w konkurencyjnej

spółce cywilnej lub spółce osobowej bądź członkiem organu spółki

kapitałowej lub organu jakiejkolwiek innej konkurencyjnej osoby

prawnej.

Tomasz Sadowski nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych.

Tomasz Sadowski nie pełni ani nie pełnił w przeszłości funkcji w 

organach zarządzających lub nadzorczych w jakimkolwiek podmiocie,

który w okresie jego kadencji został postawiony w stan upadłości

lub likwidacji.

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: egzamin | kwalifikacje | walne zgromadzenie | Poznań | DGA SA | absolwent | 1989
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »