Wybór wykonawcy tunelu w Świnoujściu po sądowym rozstrzygnięciu

Decyzja o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na budowę tunelu w Świnoujściu (Zachodniopomorskie) pod rzeką Świną zapadnie po rozstrzygnięciu sądowym - poinformowała w czwartek szczecińska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

W przetargu na realizację tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu Krajowa Izba Odwoławcza uznała w grudniu ub.r. odwołania złożone przez dwóch oferentów konsorcjum Toto oraz konsorcjum Porr, które odwołały się od wcześniejszego wyboru konsorcjum Astaldi - wynika z informacji GDDKiA. Trzeba było unieważnić poprzednie rozstrzygnięcia i dokonać ponownej oceny ofert.

Inwestor, czyli Miasto Świnoujście, zapewnił komisję przetargową działającą w GDDKiA, że ma środki umożliwiające również wybór oferty konsorcjum Porr, której wartość przekraczała środki przeznaczone przez zamawiającego na realizację tunelu.

Reklama

24 stycznia br. do Dyrekcji wpłynęła kopia skargi na wyrok Krajowej Izby Odwoławczej ws. odwołania konsorcjum Porr złożona przez konsorcjum Toto do Sądu Okręgowego w Szczecinie. Jak wyjaśnia Dyrekcja, sąd ma prawo do zmiany wyroku Krajowej Izby Odwoławczej. W związku z tym Dyrekcja wstrzymuje dalszy wyborów najkorzystniejszej oferty do rozstrzygnięcia sprawy przez Sąd Okręgowy w Szczecinie.

- Krajowa Izba Odwoławcza ma 21 dni na przesłanie do sądu odpowiednich dokumentów - powiedziałrzecznik prasowy GDDKiA w Szczecinie Mateusz Grzeszczuk. - Z kolei sąd od momentu otrzymania ich od Izby musi maksymalnie w ciągu 30 dni wyznaczyć termin pierwszej rozprawy - dodał Grzeszczuk.

Świnoujski magistrat oszacował wcześniej wstępnie, że łączny koszt inwestycji to 912 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wyniesie ponad 772 mln zł. Pozostałą kwotę zabezpiecza budżet miasta Świnoujście.

Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna, będąca również częścią toru wodnego do portu w Szczecinie.

Teraz komunikację zapewniają przeprawy promowe, które nie mają wystarczającej przepustowości, co powoduje często długi czas oczekiwania na prom; są też wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne. Rozwiązaniem komunikacyjnych problemów będzie tunel. Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu drążonego. Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości po 3,5 metra, poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna.

Świnoujście leży na 44 wyspach, z których tylko trzy są zamieszkane - Uznam, Wolin i Karsibór. Na wyspie Uznam znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska wraz z obiektami turystyczno-uzdrowiskowymi; żyje tu 80 proc. mieszkańców Świnoujścia.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: tunel | GDDKiA | wybór | oferty | dyrekcja | wykonawcy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »