Biedronka znów podnosi ceny produktów
Ceny żywności na sklepowych półkach rosną niemal z dnia na dzień. Na kolejną turę podwyżek zdecydowała się sieć Biedronka. W górę poszła cena m.im. serów, ketchupów, oleju, octu, drożdży i papieru toaletowego - czytamy w portalu wiadomoscihandlowe.pl.
Monitoringiem cen w Biedronce od jakiegoś czasu zajmuje się ekonomista Rafał Mundry. Jak twierdzi, co tydzień sprawdza, ile kosztują poszczególne produkty w Biedronce w opcji dostawy z Glovo. Przypomnijmy, że dyskonter przekonuje, że ceny produktów w kanale online są identyczne z cenami na półce w stacjonarnym sklepie. Trzeba jednak dodać, że nie uwzględniają promocji (zwłaszcza tzw. wielopaków).
- Masło od dwóch tygodni jest już po 8 zł, mleko po 3,20 zł, a majonez Winiary po 9 zł. To są ceny, które mocno zaskakują. Niektóre pieczywo po dłuższej przerwie też poszło do góry w tym tygodniu - napisał Mundry w środę wieczorem na Twitterze.
Ekonomista zauważył, że na ogół zmiany cen w Biedronce dotyczyły pojedynczych produktów. W tym tygodniu okazały się jednak "bardzo szerokie".
W porównaniu z cenami z minionego weekendu, papier toaletowy Regina podrożał o 2 zł (z 22,99 zł na 24,99 zł). O tyle samo podskoczyła cena ketchupu Pudliszki w opakowaniu 990 g (wzrost z 7,99 zł na 9,99 zł).
Zdrożał także szereg serów żółtych i białych. Wzrosty cen nie ominęły ryżu, parówek, pizzy czy herbaty.