Zakupy online? Argumentem cena

Blisko jedna trzecia Polaków przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy w sieci, a 46 proc. deklaruje chęć kupowania online częściej, o ile produkty będą tańsze niż w sklepach stacjonarnych - wynika z raportu Polskiego Monitora Opinii.

Sondaż wskazuje, że około 23 proc. ankietowanych kupuje w sieci co najmniej raz na pół roku. Potencjał jest jednak znacznie większy. Do zwiększenia aktywności zakupowych przez internet zachęciłyby korzystniejsze ceny w porównaniu do tradycyjnych kanałów sprzedaży.

Najchętniej kupujemy online odzież (60 proc.), książki (32 proc.), sprzęt i akcesoria komputerowe (27 proc.), kosmetyki (kolejne 27 proc.,), a także sprzęt RTV/AGD (25 proc. i gry (15 proc.).

Według Statista Digital Market Outlook, polski rynek e-handlu zajmuje 13. miejsce wśród najszybciej rozwijających się lokalnych rynków e-commerce. W zeszłym roku jego wartość przekroczyła 40 mld zł. Prognozy na 2019 rok zakładają wzrost dynamiki sprzedaży internetowej do 50 mld zł.

Reklama

Trend wzrostowy wspiera rozwój nowoczesnych technologii płatniczych i innowacyjnych form płatności, rozliczeń oraz wysyłki. Aż 50 proc. badanych, którzy robili zakupy on-line w ostatnich sześciu miesiącach, wykorzystywało do płatności aplikację bankową w telefonie bądź na tablecie.

Ważny jest też dostęp do internetu. Obecnie 80 proc. wszystkich respondentów ma w gospodarstwie domowym stałą sieć, zaś 70 proc. badanych korzysta z niej na co dzień poprzez smartfon czy telefon komórkowy.

Badanie przeprowadzono w dniach 2-4 października 2019 r. przez Fundację IBRiS na próbie reprezentatywnej 1100 pełnoletnich mieszkańców Polski.

morb

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: handel | e-commerce
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »