Firmy, które nie postawią na cyfryzację, wypadną z rynku

Wykorzystywanie technologii cyfrowych pozwala firmom zarówno zwiększać sprzedaż i otwierać się na nowe rynki, jak i zmniejszać koszty obsługi klienta. Tymczasem większość polskich przedsiębiorstw ciągle nie ma przyjętych strategii cyfryzacji. Może to doprowadzić do tego, że w niektórych sektorach gospodarczych nasze firmy przestaną być konkurencyjne dla tych zagranicznych nawet w Polsce.

Poziom cyfryzacji polskich przedsiębiorstw jest bardzo zróżnicowany. W branżach takich jak bankowość czy handel detaliczny do Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych brakuje nam niewiele.

W innych, np. górnictwie czy przemyśle przetwórczym, różnice są dość duże. Niestety nie wszystkie firmy zdają sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach na cyfryzację zamkniętym być nie można.

- Najważniejsze jest to, żeby polskie przedsiębiorstwa postarały się zrozumieć swoich konsumentów, potem popatrzyły, jakie są trendy w cyfryzacji na światowych rynkach i jak inne firmy z ich branż, w Stanach Zjednoczonych czy Europie Zachodniej, reagują na te trendy, a następnie stworzyły strategię - mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Wojciech Krok, partner lokalny w firmie McKinsey & Company.

Reklama

- Brak przygotowania oraz zaniedbania w zakresie cyfryzacji mogą spowodować, że zagraniczne firmy będą zdobywały polski rynek, natomiast polskie nie będą w stanie wykorzystać szansy i zdobyć rynków globalnych - dodaje ekspert.

infoWire.pl
Dowiedz się więcej na temat: cyfryzacja | firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »