Jak reklamować firmę w internecie?

Niemal 2/3 Polaków korzysta z internetu. Tym samym sieć staje się coraz bardziej popularnym medium reklamowym, który w porównaniu z radiem czy telewizją nie wymaga gigantycznych budżetów, dzięki czemu na reklamę w internecie mogą sobie pozwolić nawet najmniejsze firmy.

Od czego zacząć? Podstawą jest dobra i przyjazna strona internetowa, która jest widoczna w wynikach wyszukiwania. Aby było to możliwe, stronę należy przygotować zgodnie z aktualnymi wytycznymi Google. Optymalizacja w wyszukiwarkach (SEO) polega na poprawie pozycjonowania strony internetowej tak, aby pojawiła się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu strona jest bardziej znana w Internecie i chętniej odwiedzana przez użytkowników. Dobrze zoptymalizowana strona wykorzystuje potencjał Google, by zyskać maksimum bezpłatnego ruchu z wyszukiwarki. Ma to szczególne znaczenie w przypadku sklepów internetowych, które posiadają dużo produktów i wiele podstron: wysoka efektywność organicznych wyników wyszukiwania przekłada się bezpośrednio na wzrost sprzedaży. Dzięki optymalizacji pod odpowiednio wyselekcjonowane słowa kluczowe, można w pełni zaprezentować swoja ofertę w Google i cieszyć się większą sprzedażą.

Reklama

Pozycjonowanie jest procesem opłacalnym, ale długotrwałym i czasochłonnym. Aby szybko uzyskać efekt, należy zainwestować w płatne wyniki wyszukiwania (AdWords). Reklama AdWords ma tą szczególną właściwość, że reklamodawca płaci jedynie wtedy, gdy użytkownik kliknie w reklamę. Odróżnia ją to od popularnych reklam displayowych obecnych na największych portalach, gdzie płaci się za sam fakt emisji reklamy. Reklama AdWords jest doskonałym rozwiązaniem dla firm, które dysponują ograniczonymi budżetami: przynosi szybki zwrot z inwestycji (ROI), jednak pod warunkiem, iż cele kampanii są dokładnie sprecyzowane, a słowa kluczowe właściwie dobrane.

Coraz bardziej popularną formą reklamy w Internecie są blogi firmowe, które stanowią część strategii content marketingowej firmy. Odpowiednio skonstruowane i zaplanowane w czasie teksty publikowane na stronie internetowej, wpływają na zwiększenie ruchu z organicznych wyników wyszukiwania, w naturalny sposób podnosząc pozycje strony. Dodatkowo wpływają na wizerunek firmy: zwłaszcza jeśli użytkownik może wynieść z bloga wartościowe informacje. Blogi są jednym z najtańszych sposób promocji firmy, aczkolwiek ich tworzenie jest bardzo czasochłonne. Aby w pełni spełniały swoją rolę, wpisy powinny być merytoryczne i publikowane z odpowiednią częstotliwością. Należy również podkreślić, że content marketing stanowi wartość SEO wtedy, kiedy treści są unikalne, a więc nie publikowane w żadnym innym miejscu. Dotyczy to zarówno samych postów umieszczanych na blogu, jak i opisów produktów czy kategorii produktów w sklepie internetowym.

Promocja firmy w mediach społecznościowych, to obecnie jeden z najciekawszych i najbardziej dostępnych sposobów na reklamowanie firmy w Internecie. Zachętą dla marketów jest duża liczba aktywnych użytkowników: przykładowo wokół Facebooka jest skupionych 12 milionów Polaków. Właściwie prowadzona aktywność w mediach społecznościowych to możliwość szybkiego podjęcia dialogu z klientem oraz poznanie nawyków i zachowań grupy docelowej.

Wymienione formy reklamy nie wyczerpują wszystkich możliwości Internetu, ale z pewnością stanowią obszary, w które warto zainwestować rozwijając swój biznes.

Magdalena Jędrzejczyk

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »