AirMarket w drodze na NewConnect
AirMarket SA, spółka z branży lotniczej, rozpoczęła proces private placement. Z oferty prywatnej zamierza pozyskać 1 mln złotych, które przeznaczy na dalszy rozwój technologiczny platformy e-usług dla branży lotniczej oraz jej promocję wśród potencjalnych klientów. Na rynku alternatywnym AirMarket planuje zadebiutować w lipcu 2010 roku - poinformowano w komunikacie.
- Private placement to kolejny etap w drodze na New Connect. Wierzę, że inwestorzy widzą potencjał naszej spółki i odpowiedzą na naszą ofertę - mówi prezes zarządu Air Market SA Bartłomiej Herodecki. Naszym celem strategicznym jest uzyskanie 10% udziałów w globalnym rynku wyszukiwarek dla branży lotniczej do końca 2010 roku. Będzie to miało przełożenie na wyniki finansowe spółki - szacujemy, że w 2011 nasze przychody sięgną 1,5 mln złotych, a w 2012 będzie to blisko 4 mln złotych. Koszty stałe, jakie ponosimy są bardzo niskie, dlatego AirMarket charakteryzować będzie wysoka rentowność.
Stworzenie platformy AirMarket SA zostało sfinansowane w 85% ze środków unijnych. W czerwcu 2009 roku spółka otrzymała na realizację projektu 813 tys. złotych dotacji z programu Innowacyjna Gospodarka. Platforma oferuje trzy aplikacje: portal wspomagający proces kupna i sprzedaży biznesowych lotów czarterowych pomiędzy operatorami i brokerami, platformę pośrednicząca w kupnie i sprzedaży samolotów i części lotniczych oraz aplikację rekrutacyjną dla operatorów lotniczych.
Z aplikacji AirMarket brokerzy będą mogli korzystać dzięki wykupieniu miesięcznego abonamentu.
Spółka swoją ofertę kieruje przede wszystkim do spółek działających w branży biznesowych lotów czarterowych. Platforma AirMarket pozwoli klientom spółki zwiększyć efektywność w zakresie marketingu, sprzedaży oraz zarządzania kadrą.
Spółka AirMarket powstała w styczniu 2009 roku. Właścicielem firmy jest notowana na giełdzie we Frankfurcie brytyjska spółka holdingowa AerFinance. Autoryzowanym doradcą firmy jest spółka GoAdvisers SA.