Grupa Empik z optymizmem patrzy na koniec 2010 roku

- Grupa Empik M&F, której sprzedaż w drugim kwartale 2010 roku wzrosła o 3,3 proc., ale w porównywalnej liczbie sklepów nieco spadła głównie z powodu żałoby narodowej i powodzi w Polsce, ma lekko optymistyczne nastawienie do końca 2010 roku - poinformowali przedstawiciele Empik M&F na konferencji prasowej.

- Grupa Empik M&F, której sprzedaż w drugim kwartale 2010 roku wzrosła o 3,3 proc., ale w porównywalnej liczbie sklepów nieco spadła głównie z powodu żałoby narodowej i powodzi w Polsce, ma lekko optymistyczne nastawienie do końca 2010 roku - poinformowali przedstawiciele Empik M&F na konferencji prasowej.

- Nasza zagraniczne dywizje mają się dobrze. Biorąc pod uwagę porównywalną liczbę sklepów w Polsce, w lipcu i sierpniu odnotowujemy niskie, jednocyfrowe wzrosty. Dlatego jesteśmy ostrożnie optymistyczni, co do wyników grupy do końca 2010 roku - powiedział Maciej Szymański, prezes spółki.

W II kwartale tego roku Grupa Empik miała 645,3 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 3,3 proc. rdr. W porównywalnej liczbie sklepów przychody zmniejszyły się rok do roku o 1,7 proc. eliminując efekt różnic kursowych.

Jacek Bagiński, dyrektor finansowy Empiku, powiedział, że spadek ten wynika ze zdarzeń nadzwyczajnych w Polsce, czyli przede wszystkim żałoby narodowej i powodzi.

Reklama

Na koniec drugiego kwartału sieć sprzedaży Grupy Empik liczyła 676 sklepów o łącznej powierzchni 283 187 metrów. W drugim kwartale otwarto 18 i zamknięto 5 punktów.

W drugim kwartale zysk netto z działalności podstawowej grupy wzrósł o 10,6 proc. do 20,2 mln zł.

Sprawdź bieżące notowania Empiku na naszych stronach

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Empik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »