Grupa Integer.pl - wyniki finansowe po 3 kwartałach 2014

Grupa Integer.pl SA - właściciel największej międzynarodowej sieci innowacyjnych Paczkomatów® (pod marką InPost) oraz kluczowego prywatnego operatora pocztowego w Polsce - wypracowała po 3 kwartałach 2014 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 436,73 mln zł, co oznacza wzrost o 82% rok do roku.

Grupa Integer.pl SA - właściciel największej międzynarodowej sieci innowacyjnych Paczkomatów® (pod marką InPost) oraz kluczowego prywatnego operatora pocztowego w Polsce - wypracowała po 3 kwartałach 2014 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 436,73 mln zł, co oznacza wzrost o 82% rok do roku.

Skonsolidowany wskaźnik EBITDA wyniósł 21,66 mln zł. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej osiągnął poziom 9,49 mln zł.

Grupa Integer.pl SA w III kwartale 2014 roku kontynuowała dynamiczną ekspansję Paczkomatów® InPost - sieć terminali istotnie zwiększyła swój zasięg na terytorium kluczowych europejskich rynków e-commerce, m.in. w Wielkiej Brytanii i Włoszech. Spółka zintensyfikowała swoje działania także na pozostałych kontynentach, rozpoczynając instalację urządzeń w: Azji, na Bliskim Wschodzie oraz Ameryce Północnej.

Reklama

Istotnym czynnikiem wpływającym na jeszcze silniejszą pozycję Paczkomatów® InPost na rynku polskim będzie miała strategiczna współpraca InPost z portalem Allegro. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca, korzystający z największej platformy e-commerce w naszym kraju, może dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty® InPost i Allegro Polecony InPost.

Będzie to najtańsza dostępna forma dostawy - zarówno w odniesieniu do listu poleconego (3,94 zł), jak i paczki (7,99 zł). W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

Grupa Integer.pl SA pracowała również nad technicznymi usprawnieniami Paczkomatów® InPost - we wszystkich automatach zainstalowano czytniki kart płatniczych, a w ponad połowie z nich możliwe jest dokonywanie płatności zbliżeniowych. Spółka postawiła także na rozwój usługi zwrotów - za pomocą samoobsługowych urządzeń możliwy jest zwrot towarów do większości e-sklepów bez jakichkolwiek opłat (serwis Szybkiezwroty.pl).

"Ekspansja Paczkomatów® InPost przebiega zgodnie z obraną przez nas strategią - co więcej, na najistotniejszych rynkach wyprzedzamy nasze założenia i przypuszczamy, że break-even osiągniemy znacznie szybciej niż zakładaliśmy.

Tak jest m.in. w Wielkiej Brytanii, w której działa ponad 1.000 innowacyjnych terminali, a do końca 2015 roku mieszkańcy Wysp będą mogli skorzystać z aż 2.000 urządzeń. Wysoki poziom dotarcia w najbliższym czasie chcemy osiągnąć także na innych równie chłonnych rynkach - we Włoszech, Francji czy Malezji. Mimo niekwestionowanej pozycji lidera, wciąż pracujemy nad tym, aby nasze usługi były w pełni niezawodne: usprawniamy je pod względem technologicznych i zawieramy kluczowe partnerstwa z gigantami rynku e-commerce, przykładowo z włoskim Banzai, brytyjskim MetaPack czy w Polsce z Allegro" - komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl SA.

Opr MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »