Raport poświęcony rynkowi NewConnect

Oddajemy w Państwa ręce największy w historii polskiego rynku kapitałowego raport poświęcony rynkowi NewConnect - alternatywnemu systemowi obrotu stworzonemu przez Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych w sierpniu 2007 roku.

Jest to efekt kilku miesięcy pracy zespołu analitycznego Grupy Trinity. Raport zawiera dane dostępne na koniec trzeciego kwartału 2009 roku. Do Klientów trafił na początku tego roku, a teraz - po upływie okresu wyłączności - trafia do blisko 2500 firm inwestycyjnych z całej Europy i USA oraz do kilkuset dziennikarzy ekonomicznych, służąc jako narzędzie do analiz oraz planowania i podejmowania decyzji inwestycyjnych.

"Almanach NewConnect" jest wydawnictwem cyklicznym, ukazującym się co roku. W trakcie codziennej pracy ze spółkami i funduszami inwestycyjnymi dostrzega się, że wiele podmiotów nie dostrzega fenomenu i potencjału rynku NewConnect, a równie wiele opacznie go wykorzystuje ze szkodą dla inwestorów i emitentów. Dzisiaj, gdy NewConnect okrzepł i dojrzał, można przedstawić Państwu zarówno wszystkie podmioty notowane w alternatywnym systemie obrotu - ich dane finansowe, statystyki notowań, opis działalności, władze - ale też ramy formalne i zasady działania NewConnect, dane statystyczne go dotyczące, informacje o procesie przygotowania spółki do debiutu, kosztach, a także analizy przygotowane przez analityków, którzy z tym rynkiem związani są od jego powstania w 2007 roku.

Reklama

W "Almanachu" przedstawione są również wady i zalety cechujące pierwszą polską platformę alternatywną oraz porównanie jej ze wszystkimi innymi alternatywnymi rynkami w Europie. Celem autorów jest dostarczenie pełnej i rzetelnej wiedzy o tym, czym NewConnect jest dzisiaj oraz jakie daje i może dawać możliwości zarówno inwestorom, jak i emitentom. Jest w tym rynku niewykorzystany potencjał, w szczególności dla instytucji finansowych, które w krótkim czasie, przy niskim koszcie, mogą aktualizować wycenę inwestycji portfelowych, uzyskując płynność akcji i wymierne efekty marketingowe po stronie debiutującej spółki.

NewConnect to również idealne miejsce do rozpoczęcia budowania relacji z rynkiem kapitałowym przez spółki, które nie są jeszcze gotowe do debiutu na rynku podstawowym.

NewConnect został utworzony z myślą o młodych, dynamicznych, innowacyjnych firmach. Z założenia miał on być rynkiem przejściowym dla spółek będących jeszcze zbyt małymi na debiut na GPW. Poza dostarczeniem kapitału młodym przedsiębiorstwom wejście na NewConnect ma podnosić prestiż spółki, mieć efekt marketingowy oraz pozwalać na wprowadzenie systemów zarządzania wartością w spółkach. Utworzenie rynku NewConnect miało również stworzyć nowe możliwości dla inwestorów. Otrzymywali oni bowiem możliwość inwestowania w małe i perspektywiczne spółki, oferujące potencjalnie wyższe stopy zwrotu, ale obarczone wysokim ryzykiem. Wszystko to działoby się przy zapewnionym bezpieczeństwie obrotu oraz relatywnie niskich kosztach.

Załączniki

Dokument.pdf
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »