Bloober Team otwiera biuro w Hong Kongu. Nowa emisja w planie
Bloober Team intensyfikuje ekspansję na rynku chińskim. Do końca kwartału uruchomi biuro w Hong Kongu, które odpowiedzialne będzie za marketing i pozyskiwanie nowych zleceń. Promocję i tworzenie nowych produkcji wspomogą m.in. środki z emisji akcji. Do końca 2015 roku spółka zamierza przenieść się na główny parkiet GPW.
- Skokowo rosnący chiński rynek gier otwiera szereg nowych możliwości, zwłaszcza że jesteśmy przez chińskich partnerów wysoko oceniani. Już teraz nasza współpraca z tamtym rynkiem układa się obiecująco i przynosi pierwsze efekty. Intensyfikacja działań wymaga jednak naszej stałej obecności w Chinach. Spodziewam się, że jeszcze w tym kwartale będziemy mogli pochwalić się nową inicjatywą - zapowiada Piotr Babieno, prezes Bloober Team .
Przypomnijmy, że Bloober Team jest obecny w Chinach od ubiegłego roku. Specjalna wersja gry "Brawl" została wybrana przez koncern Sony jako jeden z kilkunastu tytułów promowanych w tzw. oknie lunchowym (w ciągu pierwszych trzech miesięcy od debiutu) podczas premiery w Chinach konsoli PlayStation 4. Spółka tworzy również dla Sony osobną wersję tego tytułu przeznaczoną na konsolę PlayStation Vita oraz wyprodukowała specjalną edycję gry na chińską konsolę Tron.
W związku z dobrymi perspektywami sprzedaży swych produkcji na tamtejszym rynku, jak również intensyfikacją współpracy z chińskimi podmiotami w ostatnich tygodniach, spółka podjęła decyzję o rozpoczęciu przygotowań do otworzenia oddziału w Hong Kongu, który ma stać się centrum działań związanych z rynkiem chińskim i całym regionem Azji . Intensyfikacja działań wymaga jednak środków.
Dlatego zarząd zwrócił się do akcjonariuszy o wyrażenie zgody na emisję nowych akcji serii D z wyłączeniem prawa poboru. Maksymalna wartość emisji będzie wynosiła równowartość 2,5 mln EUR. - Nasze plany, a zwłaszcza pierwsze zwiastuny trzech tytułów, których premiery spodziewane są w 2015 r. spotkały się z przychylnym odbiorem inwestorów.
W ostatnich tygodniach mieliśmy wiele zapytań o możliwość inwestycji w spółkę. Nie zmienia to faktu, że środki z emisji wspomogą zakończenie, a zwłaszcza odpowiedni marketing nowych tytułów i promocję firmy w Chinach- zapowiada prezes. Przypomnijmy, że już w lutym do sprzedaży trafi BRAWL. Kolejne tytuły, których premiery planowane są na ten rok to Scopophobia i Medium. Dotychczas na produkcję wszystkich trzech tytułów Bloober Team wydał łącznie ponad 10 mln zł.
opr MZB