Cyfrowy Polsat chce spłacić cześć zadłużenia

Zysk EBITDA Cyfrowego Polsatu wyniósł w trzecim kwartale 957 mln zł, podczas gdy analitycy ankietowani przez PAP spodziewali się wyniku na poziomie 923 mln zł. Przychody operatora sięgnęły 2,388 mld zł, wobec konsensusu 2,380 mld zł.

Cyfrowy Polsat w 2017 r. chciałby spłacić przynajmniej część obligacji Litenite - poinformowała na konferencji prasowej Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansów.

- Jeśli chodzi o zadłużenie, obligacje Litenite to najdroższy instrument jaki posiadamy i w 2017 r. chcielibyśmy te obligacje przynajmniej częściowo spłacić. To, jaką część spłacimy będzie zależało od wskaźników i poziomu gotówki - powiedziała Ostap-Tomann.

- Oprócz standardowych płatności i spłaty obligacji Litenite, żadnych niestandardowych płatności w przyszłym roku nie planujemy - dodała.

Reklama

Na koniec września 2016 r. wartość bilansowa zerokuponowych obligacji Litenite wynosiła 840 mln zł.

......................

Na koniec III kw. dług netto do EBITDA grupy Cyfrowy Polsat (z wyłączeniem długu, który nie jest obsługiwany gotówkowo) był na poziomie 2,96 w porównaniu do 3,09 na koniec półrocza.

"Spadający wskaźnik dług netto /EBITDA oznacza, że koszty finansowe spadną w kolejnych okresach" - powiedziała Ostap-Tomann.

W porównaniu z ubiegłym rokiem przychody grupy spadły nieznacznie - zaledwie o 1,1 proc. Wynik EBITDA był przy tym o 2,9 proc. wyższy rdr.

Koszty operacyjne grupy spadły o 5 proc. rdr do 1,43 mld zł. Jak podała grupa koszty był głównie pod wpływem niższych kosztów technicznych i rozliczeń międzyoperatorskich, a także wyższych kosztów własnych sprzedanego sprzętu.

Marża EBITDA grupy wzrosła do 40,1 proc. w trzecim kwartale 2016 roku, czyli o 1,55 p.p. rdr.

Zysk netto Cyfrowego Polsatu wyniósł w trzecim kwartale 278,2 mln zł. Wynik okazał się 4,5 proc. wyższy od konsensusu.

W prezentacji wynikowej grupa podała, że wygenerowała w minionym kwartale 366 mln zł przepływów pieniężnych po odsetkach.

Na koniec września grupa świadczyła 16,55 mln usług, o 0,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosła liczba usług abonamentowych (do 13 mln, o 4,8 proc.), a skurczył się segment usług przedpłaconych (do 3,53 mln, o 11,3 proc.).

"Erozja bazy usług przedpłaconych związana jest przede wszystkim z narzuconym przez ustawodawcę obowiązkiem rejestracji nowo zakupionych kart przedpłaconych począwszy od 25 lipca 2016 r., co spowodowało znaczący spadek nowych aktywacji w trzecim kwartale 2016 r., obserwowany na całym rynku.

Spadek naszej bazy usług przedpłaconych jest dodatkowo potęgowany wspieraną przez nas intensywniejszą niż w przeszłości migracją użytkowników usług przedpłaconych do segmentu usług kontraktowych w związku z relatywnie atrakcyjnymi warunkami ofert abonamentowych i oferowanymi promocjami w ramach programu smartDOM" - napisano w raporcie.

Spółka świadczyła na koniec września 1,72 mln usług internetu mobilnego o 13,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Baza abonentów usług telefonii komórkowej grupy wzrosła o 1,7 proc. do 6,62 mln. Liczba usług komórkowych pre-paid spadła o 12,5 proc. do 3,22 mln. W segmencie usług kontraktowych płatnej telewizji nastąpił wzrost o 6,4 proc. do 4,68 mln.

Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) usług kontraktowych wzrósł o 0,6 proc. rok do roku do 88,6 zł. W segmencie przedpłaconym ARPU na RGU spadło o 1,6 proc. do 18,7 zł.

W trzecim kwartale udział Polsatu w oglądalności spadł do 24,6 proc. z 25,2 proc., a udział w rynku reklamy wzrósł do 27,4 proc. z 27,2 proc.

Poniżej przedstawiamy wyniki Cyfrowego Polsatu w zestawieniu z konsensusem PAP.

3Q2016 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD2016 rdr
Przychody 2388,0 2380,4 0,3% -1,1% -2,3% 7195,0 -0,2%
EBITDA 957,0 923,0 3,7% 2,9% 2,4% 2739,0 -2,3%
EBIT 449,1 441,6 1,7% -15,1% 10,2% 1279,0 -17,0%
Zysk netto 278,2 266,2 4,5% -46,6% 20,5% 681,4 -31,6%
marża EBITDA 40,1% 38,8% 1,30 1,55 1,80 38,07% -0,81
marża EBIT 18,8% 18,6% 0,25 -3,11 2,13 17,78% -3,59
marża netto 11,6% 11,2% 0,47 -9,90 2,20 9,47% -4,34

BDM: Rezultaty za 3Q'16 okazały się bardzo zbieżne z naszymi oczekiwaniami. Wynik netto zaraportowany wyniósł 269,8 mln PLN, a nasze założenia uwzględniały 269 mln PLN. Na poziomie EBITDA spółka wypracowała 957 mln PLN, czyli o 4% więcej niż się spodziewaliśmy. Pozytywnie oceniamy również zaproponowany kształt polityki dywidendowej.

.................

Cyfrowy Polsat przyjął politykę dywidendową uzależniającą wysokość wypłaty od wskaźnika długu netto do EBITDA - podała spółka w komunikacie. Zarząd chce, by wskaźnik ten spadł poniżej poziomu 1,75.

"Zarząd wyznaczył pożądany poziom skonsolidowanego zadłużenia, mierzonego wskaźnikiem dług netto/EBITDA, który powinien zostać obniżony poniżej poziomu 1,75" - napisano w komunikacie.

Jeśli dług netto do EBITDA na koniec kwartału poprzedzającego kwartał, w którym podjęta jest uchwała o wypłacie dywidendy, z uwzględnieniem wpływu na dług netto wypłaty rekomendowanej kwoty dywidendy będzie:

- w przedziale 2,5-3,2 - zarząd będzie rekomendował wypłatę dywidendy w przedziale kwotowym 200-400 mln zł;

- w przedziale 1,75-2,5 - zarząd będzie rekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 25-50 proc. skonsolidowanego zysku netto za miniony rok obrotowy;

- niższa niż 1,75 - zarząd będzie rekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 50-100 proc. skonsolidowanego zysku netto za miniony rok obrotowy.

"Polityka dywidendy będzie podlegać okresowej weryfikacji przez zarząd spółki. W szczególności zarząd spółki przewiduje modyfikację niniejszej polityki dywidendy po przeprowadzeniu oczekiwanego na rok 2020 refinansowania zadłużenia Grupy Polsat" - napisano w komunikacie.

"Nowa polityka dywidendowa znajduje zastosowanie począwszy od 1 stycznia 2017 roku, przy czym źródłem wypłaty dywidendy będzie zysk netto spółki za rok obrotowy zakończony dnia 31 grudnia 2016 r." - dodano.

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: telewizja | Cyfrowy Polsat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »