Dynamiczny wzrost zysku Neuca w pierwszym kwartale 2015 r.

Neuca wypracowała w pierwszych trzech miesiącach roku 32,9 mln zł zysku netto bez zdarzeń jednorazowych, o 42 proc. więcej niż przed rokiem. Z uwzględnieniem zdarzeń jednorazowych Grupa zarobiła 32,1 mln zł, czyli o 12 proc. mniej niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Neuca wypracowała w pierwszych trzech miesiącach roku 32,9 mln zł zysku netto bez zdarzeń jednorazowych, o 42 proc. więcej niż przed rokiem. Z uwzględnieniem zdarzeń jednorazowych Grupa zarobiła 32,1 mln zł, czyli o 12 proc. mniej niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Przychody Grupy zwiększyły się w pierwszym kwartale 2015 r. o 26 proc. do 1,88 mld zł. Na koniec pierwszego kwartału 2015 r. Neuca miała blisko 30 proc. udziałów w rynku. Segment produktów własnych osiągnął 6,5 mln zł zysku brutto w pierwszym kwartale 2015 r. czyli prawie dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Na koniec marca w portfolio Grupy znajdowało się 407 produktów.Neuca kontynuuje inwestycje w podstawową opiekę medyczną, przejmując w lutym przychodnię lekarską w województwie łódzkim. Spółka rozpoczęła również ujednolicenie identyfikacji wizualnej przychodni lekarskich.

Reklama

Spółka poprawiła wyniki finansowe w pierwszym kwartale w dużej mierze dzięki efektom korzyści związanymi z integracją ACP Pharma oraz sprzyjającej dynamice rynkowej. W okresie styczeń - marzec 2015 r. wartość rynku hurtu aptecznego wzrosła o 9,4 proc. Z kolei w całym roku Neuca prognozuje, że dynamika rynku sięgnie 4 proc. W tym otoczeniu spółka zamierza wypracować 100 mln zł zysku netto bez zdarzeń jednorazowych. Po pierwszym kwartale realizacja planu finansowego wynosi 33 proc. Tempo wykonania prognozy jest zgodne z założeniami władz Grupy.

Spółka w pierwszym kwartale nie tylko poprawiła wyniki finansowe, ale również intensywnie pracowała nad udoskonaleniem jakości serwisu i satysfakcją klienta.

- Konsekwentna praca nad podnoszeniem satysfakcji klienta to element realizacji naszej misji jaką jest wsparcie wszystkich niezależnych aptek w Polsce. Codzienna współpraca z aptekami pomaga nam także organicznie wzmocnić naszą pozycję rynkową. Nie chcemy angażować się w wojnę cenową i dlatego stawiamy na jakość obsługi naszych klientów - tłumaczy Piotr Sucharski, Prezes Neuca. Jedną z form współpracy Spółki z aptekami są programy apteczne oraz regionalne programy marketingowe. Obecnie skupionych jest w nich łącznie blisko 4 tys. aptek.

Bliska współpraca z aptekami sprzyja też rozwojowi segmentu produktów własnych. W pierwszym kwartale ich sprzedaż do aptek wzrosła o 64 proc. (r/r) do 21,5 mln zł. Na koniec marca 2015 r. Neuca posiadała w portfolio już 407 produktów, z czego 47 trafiło na rynek w pierwszych trzech miesiącach tego roku. - Planujemy kolejne wdrożenia w następnych kwartałach, jednak ich dynamika będzie niższa niż w poprzednich latach. Chcemy skupić się nad odsprzedażą produktów już wprowadzonych do aptek. Oczekujemy, że w nadchodzących miesiącach na listach refundacyjnych pojawią się kolejne leki na receptę marki Genoptim - podkreśla Piotr Sucharski.

Obok działalności podstawowej Spółka rozwija segment podstawowej opieki medycznej. W pierwszym kwartale sieć przychodni lekarskich, zarządzana przez spółkę zależną Neuca MED, powiększyła się o placówkę w Zgierzu, w województwie łódzkim. W sumie w skład Grupy wchodzi 11 przychodni lekarskich, które w pierwszym kwartale wypracowały pozytywny wynik netto.

- - - - -

Neucato czołowy dostawca produktów i usług na rynku zdrowia w Polsce, którego udział rynkowy w marcu 2015 roku wynosił około 30 proc. Leki dystrybuowane przez Neuca pochodzą od ponad 700 producentów z całego świata. Grupa, poprzez spółkę Synoptis Pharma, prowadzi również działalność w zakresie zarządzania markami własnymi: Apteo, Nursea, Genoptim oraz CERA Plus. W skład Grupy wchodzi również agencja reklamowa NEKK, spółka ILC, zajmująca się świadczeniem usług informatycznych na rynku ochrony zdrowia oraz Neuca Med, odpowiedzialna za rozwój biznesu w segmencie podstawowej opieki zdrowotnej.

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »