Kofola przekraczając oczekiwania, szykuje się na pełnię sezonu

Przychody Grupy Kofola w pierwszym kwartale 2016 roku wyniosły 236,6 mln zł, co oznacza wzrost o 17 proc. porównując ten sam okres rok do roku.

Przychody Grupy Kofola w pierwszym kwartale 2016 roku wyniosły  236,6 mln zł, co oznacza wzrost o 17 proc. porównując ten sam okres rok do roku.

O zwiększonych dochodach stanowią większej części nowe marki w portfolio: Radenska i Rauch. Powody do zadowolenia Zarządu daje także Semtex - marka napojów energetycznych, która niedawno przeszła rebranding, który jak pokazują aktualne wyniki wykazujące kilkudziesięcio-procentowy wzrost sprzedaży był dobrą decyzją. EBITDA również lekko wzrosła.

- Jestem zadowolony - krótko stwierdza Jannis Samaras, dyrektor zarządzający Grupy, o wynikach, i wyjaśnia: - Pierwszy kwartał nie jest dla nas najważniejszy, kluczowym sezonem dla producentów napojów jest lato, a my jesteśmy gotowi na to.

Reklama

Niższy zysk operacyjny spowodowany jest spadkiem sprzedaży w Polsce co związane jest z przyjętym kursem skupiania się na produktach najważniejszych marek. W dłuższej perspektywie jest to dobra wiadomość, ponieważ jak wyjaśnia Jannis Samaras: - Robimy to co umiemy i wierzę, że w przyszłości będzie to miało coraz większe znaczenie dla satysfakcji naszych klientów i konsumentów. A mówiąc o satysfakcji, inwestorzy pewnie docenią informację, że Grupa Kofola zamierza wypłacić wyższą dywidendę niż zakładana wg pierwotnych założeń zawartych w prospekcie emisyjnym. Łącznie Grupa liczy się z wypłatą 24 miln zł akcjonariuszom.

Oprócz wzrostu na nowych rynkach jak Słowenia osiągnięty wzrost Kofola zawdzięcza wzrostowi lokalnego popytu. Porównując ten sam okres rok do roku Czesi wydali na produkty Kofoli o 27 proc. więcej. Ponadto dystrybucja bezpośrednia, którą Grupa zbudowała ciągu ostatniego roku, zaczyna mieć coraz bardziej widoczny wpływ na wyniki.

Pomimo narastającej presji cenowej konkurentów i sieci handlowych Kofola dobrze sobie radzi w Czechach, do czego przyczyniają się także nowe produkty takie jak woda Rajec dla niemowląt, Semtex o smaku owocu granatu i Kofola arbuzowa w butelkach 0,5l. Nie jest też niespodzianką, że 63 bary UGO korzystając z kampanii promujących zdrowy styl życia zwiększyły swoją sprzedaż o więcej niż połowę.

- - - - -

Grupa Kofola jest jednym z najważniejszych producentów napojów bezalkoholowych z ośmioma zakładami produkcyjnymi na pięciu rynkach europejskich. Łącznie zatrudnia Grupa Kofola 2000 osób (bez zakładu rosyjskiego).

Do asortymentu produktów spółki Kofola CS należy tradycyjny napój typu "cola" o oryginalnej recepturze Kofola, woda źródlana Rajec, szereg syropów Jupi, napój winogronowy Vinea, napoje dla dzieci Jupik, napoje energetyczne Semtex i kolejne tradycyjne marki czechosłowackie Chito, Top Topic i Citro Cola. Do najnowszych innowacji należą soki owocowe i warzywne UGO. W licencji produkujemy i dystrybuujemy napoje RC Cola, Orangina. W lutym 2013 roku Kofola została wyłącznym dystrybutorem marek Evian i Badoit dla Czech i Słowacji i w październiku 2013 została oficjalnym dystrybutorem tradycyjnej wody mineralnej ze zdrojów leczniczych Vincentka dla czeskich sklepów detalicznych i gastronomii. Od początku 2015 roku Kofola jest wyłącznym dystrybutorem produktów spółki Rauch na terenie Republiki Czeskiej i Słowacji.

Z asortymentu spółki Hoop Polska sprzedawanych na rynku polskim do najważniejszych należą syropy Paola, napoje cola i lemoniady Hoop, woda mineralna Arctic oraz napoje dla dzieci Jupik. Marki główne uzupełniają napoje owocowe Jupi, Mr. Max, Frutti, wody Arctic, Grodziska. Najnowszym uzupełnieniem Grupy Kofola jest słoweńska spółka Radenska. Od ubiegłego roku portfolio tej spółki: woda mineralna Radensk, napoje owocowe Ora i Oaza zostało rozszerzone o popularne chorwackie marki napojów Nara, Inka i Voćko. Od 2016 Radenska została producentem i dystrybutorem napojów Pepsi, Mirindy i 7up na rynku chorwackim.

Opr. KM

Sprawdź: PROGRAM PIT 2015

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »