Zysk EBITDA Orange Polska w I kw. wyniósł 1,142 mln zł wobec 1,007 mld zł konsensusu

Skonsolidowany zysk EBITDA Orange Polska w pierwszym kwartale 2014 roku wyniósł 1,142 mln zł wobec 1,007 mld zł konsensusu - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Zysk EBITDA skorygowany o wpływ sprzedaży Wirtualnej Polski wyniósł 951 mln zł.

Skonsolidowany zysk EBITDA Orange Polska w pierwszym kwartale 2014 roku wyniósł 1,142 mln zł wobec 1,007 mld zł konsensusu - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Zysk EBITDA skorygowany o wpływ sprzedaży Wirtualnej Polski wyniósł 951 mln zł.

Na wyniki pierwszego kwartału tego roku wpłynął zysk ze sprzedaży udziałów w spółce Wirtualna Polska za 375 mln zł. Rok temu spółka wypracowała 1,033 mld zł zysku EBITDA.

Skorygowana marża EBITDA grupy w pierwszym kwartale wyniosła 31,8 proc. wobec 32,2 proc. rok wcześniej.

Przychody Orange Polska w pierwszym trzech miesiącach 2014 roku zmniejszyły się rdr o 7,9 proc., do 2,955 mld zł, wobec 3,062 mld zł konsensusu.

Przychody z usług telefonii komórkowej spadły do 1,438 do mld zł z 1,533 mld zł rok wcześniej.

Zysk netto operatora telekomunikacyjnego wzrósł w pierwszym kwartale 2014 roku do 271 mln zł, wobec 81 mln zł rok wcześniej. Analitycy spodziewali się tymczasem 228,9 mln zł zysku.

Reklama

Organiczne przepływy pieniężne wyniosły 157 mln zł, wobec 210 mln zł rok temu. Orange Polska potwierdziła całoroczny cel dla przepływów pieniężnych.

- - - - -

Orange Polska pozyskało w I kw. 70 tys. klientów komórkowych netto

Orange Polska pozyskało netto w pierwszym kwartale 2014 roku 70 tys. klientów telefonii komórkowej. Liczba stacjonarnych łączy głosowych grupy skurczyła się tymczasem o 56 tys. - podała spółka w raporcie.

TELEFONIA KOMÓRKOWA

Liczba klientów telefonii komórkowej Orange Polska wyniosła na koniec pierwszego kwartału 15,395 mln w porównaniu z 15,325 mln w czwartym kwartale. Na koniec marca grupa miała 7,360 mln klientów abonamentowych i 8,035 mln klientów pre-paid. Wzrost liczby klientów w pierwszym kwartale dotyczył klientów abonamentowych, natomiast spadek nastąpił w bazie pre-paid.

W pierwszym kwartale Orange przyłączyło netto 126 tys. numerów nju mobile, dzięki czemu liczba klientów tańszej marki komórkowej wzrosła do 479 tys.

Średni miesięczny przychód na abonenta komórkowego grupy wyniósł 31,8 zł wobec 32,8 w czwartym kwartale tego roku. Przychód na klienta z usług detalicznych wyniósł 28,2 zł wobec 29,2 zł w czwartym kwartale.

Wskaźnik odejść klientów wyniósł 3,4 proc. w segmencie abonamentowym i 14,9 proc. w pre-paid. Były to podobne wartości jak w czwartym kwartale.

TELEFONIA STACJONARNA

Liczba stacjonarnych łączy głosowych TP w pierwszym kwartale spadła do 4,685 mln z 4,741 mln na koniec grudnia 2013 roku. Spadek liczby linii spowolnił tym samym do 56 tys. wobec utraty 62 tys. linii w ostatnim kwartale 2013 roku.

Średni miesięczny przychód na abonenta usług telefonii stacjonarnej wyniósł 42,4 zł wobec 43,3 zł w czwartym kwartale tego roku.

DOSTĘP SZEROKOPASMOWY I TELEWIZJA

Liczba usług dostępu szerokopasmowego Orange Polska dla rynku detalicznego spadła w pierwszym kwartale o 16 tys. do 2,285 mln w stosunku do 2,301 mln na koniec grudnia. Tymczasem w czwartym kwartale 2013 roku spadek w tej dywizji wyniósł 4 tys. usług.

Na koniec marca liczba usług telewizyjnych w grupie wyniosła 708 tys. Na koniec czwartego kwartału było to 707 tys. usług.

Miesięczny przychód na abonenta usług dostępu szerokopasmowego, telewizji i VoIP wyniósł w pierwszym kwartale 60,5 zł wobec 60,9 zł w czwartym kwartale ubiegłego roku.

USŁUGI PAKIETOWE

Grupa zakończyła pierwszy kwartał z 352 tys. klientów Orange Open, pozyskując w kwartale 66 tys. klientów. W trzecim kwartale przyrost wynosił tymczasem 75 tys. klientów.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Polskie | Orange Polska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »