Centra handlowe do gruntownej odnowy

Jeszcze niedawno mogliśmy się nimi chwalić znajomym z zagranicy, dziś powoli stają się przestarzałe. "Puls Biznesu" pisze o centrach handlowych, które powstały w latach 90.

Jeszcze niedawno mogliśmy się nimi chwalić znajomym z zagranicy, dziś powoli stają się przestarzałe. "Puls Biznesu" pisze o centrach handlowych, które powstały w latach 90.

W najbliższych latach będą one musiały przejść gruntowne zmiany, by dostosować się do wymagań XXI wieku i współczesnego klienta.

Jak czytamy w artykule, około 5 z ponad 11 milionów metrów kwadratowych powierzchni handlowej przypada na centra handlowe zbudowane jeszcze w latach 90. W większości z takich obiektów najemcami są operatorzy spożywczy. To właśnie takie centra handlowe wymagają największych zmian.

Mogą one dotyczyć na przykład ograniczenia powierzchni hipermarketów i wprowadzenia większej liczby butików. Zmieniony może być też charakter samego centrum handlowego. Jako przykład autorka artykułu podaje tu warszawski "Fort Wola", który ma zostać przebudowany, a jego oferta skierowana do rodzin z dziećmi.

Reklama

Patrycja Dzikowska z zespołu doradztwa i analiz rynkowych DTZ zaznacza, że dzisiaj centra handlowe muszą poszukiwać nowych dróg zainteresowania klienta, oferując im coś więcej niż tylko sklepy i restauracje.

Więcej na ten temat w "Pulsie Biznesu".

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: markety | centra handlowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »