Lidl i Kaufland notują świetne wyniki za rok obrotowy 2019/2020
Grupa Schwarz kontynuowała swoją ścieżkę wzrostu w roku obrotowym 2019/2020. Obie sieci detaliczne – Lidl i Kaufland – odnotowały znaczące wzrosty sprzedaży. Szczególnie dobrze poradził sobie Lidl - informują wiadomoscihandlowe.pl.
przedaż w skali całej grupy wyniosła 113,3 miliarda euro netto. To wzrost o 8,6 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
Sieć dyskontów Lidl zwiększyła sprzedaż do 89 miliardów euro, co oznacza wzrost o 9,5 procent rok do roku. Z kolei sprzedaż w sieci hipermarketów Kaufland wzrosła o 4,5 procent, do 23,7 miliarda euro. Te dwa piony detaliczne są aktywne w 33 krajach i mają łącznie ponad 12 500 placówek.
Łączna suma inwestycji utrzymała się na poziomie ubiegłorocznym. Obecnie w grupie pracuje 458 tys. osób.
Dniem bilansowym jest 29 lutego 2020 roku.
Grupa Schwarz, z siedzibą w Neckarsulm w Badenii-Wirtembergii, składa się zasadniczo z dwóch sieci detalicznych Lidl i Kaufland. Oprócz handlu detalicznego, Grupa Schwarz zajmuje się produkcją żywności (Schwarz Produktion) i zarządzaniem recyklingiem (GreenCycle / PreZero) - dlatego może samodzielnie zamykać cykle recyklingu.
Konrad Kaszuba