Mamy wyższe wymagania

Rośnie popularność opon zimowych w Polsce. Obecnie ich udział w sprzedaży wszystkich opon do samochodów osobowych wynosi 47 proc. - wynika z danych przedstawionych przez producenta ogumienia Michelin Polska SA.

Rośnie popularność opon zimowych w Polsce. Obecnie ich udział w sprzedaży wszystkich opon do samochodów osobowych wynosi 47 proc. - wynika z danych przedstawionych przez producenta ogumienia Michelin Polska SA.

Według szacunków przedstawionych przed tegorocznym sezonem zimowym, rosnąca świadomość polskich kierowców odnośnie bezpieczeństwa na drodze powoduje, że opony zimowe są coraz bardziej popularne. Ich sprzedaż w ostatnich dwóch latach wzrosła o 18 proc. i obecnie udział "zimówek" stanowi 47 proc. całego rynku. Analitycy rynku oczekują, że sprzedaż opon zimowych będzie rosła w następnych latach.

Według badań polscy kierowcy mają coraz wyższe wymagania co do właściwości opon i przedkładają je często przed cenę produktu.

O ile w roku 2001 sprzedaż tańszych opon o niższych indeksach prędkości Q (do 160 km/h) i T (do 190 km/h) stanowiła około 93 proc., a droższych opon o indeksie H (do 210 km/h) wynosiła 7 proc. oraz indeksie V (do 240 km/h) - 0,3 proc., to pięć lat później udział ogumienia o indeksach Q i T spadł do 88 proc., a udział opon droższych o indeksie H zwiększył się do 11 proc. oraz o indeksie V do 1 proc.

Reklama

W najdroższym segmencie pojawiły się też opony zimowe o niespotykanych kilka lat wcześniej rozmiarach 18 i 19 cali.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: wymagać
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »