Nowe ubezpieczenie dla turystów

Niektóre biura podróży inwestują już w ubezpieczenia gwarantujące większą ochronę środków zainwestowanych w wakacje. Pojawiają się polisy od nieprzewidzianych nieszczęść, uniemożliwiających wyjazd na turystyczny wypoczynek - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Exim Tours oferuje odpłatnie dodatkową umowę zabezpieczającą koszty podróży. Kosztuje to od 100 do 200 zł, w zależności od kwoty rezerwowanej wycieczki. Wykupując takie ubezpieczenie można w każdej chwili zrezygnować z wyjazdu bez podawania konkretnego powodu. Wystarczy tylko przesłać e-mailem lub złożyć osobiście w oddziale biura pisemne oświadczenie o chęci wycofania się z wyjazdu i pieniądze zostają zwrócone w ciągu 14 dni.

Takie ubezpieczenia to nowatorskie rozwiązanie na polskim rynku. Dostępne dotychczas na rynku ubezpieczenia turystyczne wymagały udokumentowania przyczyny, dla której odwołuje się wyjazd.

Reklama

W przypadku ubezpieczenia oferowanego przez Exim Tours klienci, którzy mają też wykupione ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, mogą liczyć na zwrot całej wpłaconej na wycieczkę sumy pieniędzy. Ale tylko, gdy wycofają się z podróży na minimum 30 dni przed datą jej rozpoczęcia.

Im bliżej terminu wylotu, tym wysokość potrącenia kosztów przez biuro rośnie, dochodząc do 60 proc. na 2 dni przed wylotem. Klienci, którzy nie posiadają dodatkowego ubezpieczenia, muszą się liczyć z wyższymi potrąceniami kosztów wynoszącymi od 20 proc. na minimum 30 dni przed rozpoczęciem imprezy, do 80 proc. na 2 dni przed wylotem.

Zdaniem ekspertów, zainteresowanie dodatkowymi ubezpieczeniami, które będą dawały klientom większą ochronę środków zainwestowanych w wakacje, będzie rosło.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »