PKO BP uruchomił placówkę bankową w Metaverse

Największy bank w Polsce, PKO Bank Polski uruchomił swoją pierwszą placówkę w Metaverse. Przeniósł on oddział PKO Rotunda do świata wirtualnego i Bank będzie prowadził prace przygotowawcze do stworzenia nowego kanału komunikacji z klientami - poinformował PKO BP w komunikacie prasowym.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami


Lider polskiej bankowości idzie w Metaverse

"PKO Bank Polski wykorzysta swoją obecność w Metaverse do zdobywania doświadczenia i testowania rozwiązań technologicznych, które posłużą mu do rozwoju nowego kanału komunikacji z klientami oraz jego wykorzystania biznesowego w dalszej przyszłości" - napisano w komunikacie.

Bank podał, że Metaverse to cyfrowa platforma nowej generacji. Integruje technologie takie jak rzeczywistość wirtualna, rzeczywistość rozszerzona, blockchain, sztuczna inteligencja i wiele innych.

Pozwala użytkownikom poruszać się po świecie cyfrowym w sposób bardziej immersyjny niż dostępny we współczesnych platformach internetowych czy mobilnych.

Reklama


Gigantyczny potencjał rynku meta

Według ostatniego raportu McKinsey metaverse ma potencjał, aby do 2030 r. osiągnąć wartość 5 bln dolarów. Co ciekawe, największą siłą gospodarki wirtualnego świata jest handel elektroniczny (2,6 bln USD), który wyprzedza takie sektory jak wirtualna nauka (270 mld USD), reklama (206 mld USD) i gry (125 mld USD).


Zakupy online wciąż ewoluują, a najwięksi rynkowi gracze otwierają się na NTF i metaświat. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy od otwarcia Nikeland w 2021 r. ten cyfrowy sklep Nike odwiedziło ponad 7 mln osób na całym świecie.

Zdaniem ekspertów wbudowane w metaverse funkcje społeczne zachęcają do interakcji i zaufania między kupującymi i sprzedającymi. Stwarza to bardziej pozytywne doświadczenie zakupowe dla wszystkich zainteresowanych i może prowadzić do zwiększenia sprzedaży i przychodów.

A co z bezpieczeństwem meta?

Dzięki technologii blockchain wszystkie transakcje są rejestrowane. Eliminuje ona potrzebę korzystania z zewnętrznych firm przetwarzających płatności, które generują dodatkowe koszty i mogą być atakiem oszustów. Tematyką metaświata interesują się ludzie młodzi i bogaci, którzy chętnie łożą pieniądze w wirtualny świat.


PAP/INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »