Polacy lepiej oceniają swój stan zdrowia

Poprawia się, nieznacznie, subiektywna ocena stanu zdrowia Polaków - wynika z badania przeprowadzonego przez GUS.

Poprawia się, nieznacznie, subiektywna ocena stanu zdrowia Polaków - wynika z badania przeprowadzonego przez GUS.

Poprawia się, nieznacznie, subiektywna ocena stanu zdrowia Polaków. Prawie co czwarty, ocenia je jako bardzo dobre, a blisko co drugi jako dobre; co dziesiąty Polak uważa swoje zdrowie za złe lub bardzo złe - wynika z badania przeprowadzonego przez GUS.

We wtorek w siedzibie GUS zaprezentowano wyniki badania dotyczącego zdrowia i zachowań zdrowotnych mieszkańców Polski w 2014 r. Była to druga edycja międzynarodowego badania, prowadzonego co pięć lat, w którym bierze udział także Polska.

Mimo poprawiającej się, subiektywnej oceny stanu zdrowia, 59 proc. dorosłych Polaków skarżyło się, że w ciągu ostatniego roku przed badaniem, miało dolegliwości zdrowotne lub choroby przewlekłe. Najczęściej uskarżano się na ból dolnej części pleców - wskazywał na to co czwarty, piąty badany; wysokie ciśnienie krwi, bóle szyi oraz stawów.

Reklama

Pod koniec 2014 r. - wynika z badania - w Polsce żyło ok. 4,9 mln osób niepełnosprawnych; to prawie 353 tys. mniej niż w 2009 r. Co piąta osoba z tej grupy nie miała prawnego statusu osoby niepełnosprawnej.

Z badania wynika też, że zbyt dużą masę ciała ma w Polsce 62 proc. mężczyzn i 46 proc. kobiet. Nie zaobserwowano wzrostu średniej masy ciała u dzieci; a nawet jest niewielkie jej obniżenie.

GUS poinformował również, że palenie tytoniu jest w Polsce coraz mniej popularne. Codziennie pali 29 proc. dorosłych mężczyzn i 17 proc. kobiet (pięć lat temu było to odpowiednio 31 proc. i 18 proc. ).

PAP
Dowiedz się więcej na temat: #zdrowie | zdrowie polaków
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »