Prezes UOKiK zakwestionowała praktyki Yves Rocher Polska

Brak niezbędnych informacji o m.in. prawie odstąpienia od umowy, terminach dostawy oraz miejscu i sposobie składania reklamacji, to praktyki Yves Rocher Polska, które zakwestionowała Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - podał Urząd w komunikacie. Spółka zobowiązała się do ich zmian.

Prezes UOKiK wszczęła postępowanie przeciwko Yves Rocher Polska w czerwcu br. W jego trakcie stwierdzono, że na stronie internetowej sklepu oraz w przesyłanych do klientów potwierdzeniach zawarcia umowy kupna-sprzedaży brakuje niezbędnych informacji m.in. o prawie odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, o terminie dostawy, miejscu i sposobie składania reklamacji oraz organie, który spółkę zarejestrował.

"Tymczasem, zgodnie z prawem, przedsiębiorca ma obowiązek podania rzetelnej i prawdziwej informacji dotyczącej zarówno oferty handlowej, jak również przysługujących konsumentowi praw. Obowiązkowo każdy przedsiębiorca sprzedający produkty w internecie musi poinformować konsumenta np. o możliwości odstąpienia od zawartej umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyn, czy sposobie składania reklamacji" - napisano w komunikacie Urzędu.

Reklama

Dodano, że brak takich danych może utrudnić konsumentowi korzystanie z przysługujących mu praw.

Yves Rocher Polska to firma kosmetyczna, która sprzedaje swoje produkty w sklepach tradycyjnych oraz on-line. Z komunikatu UOKiK wynika, że firma zobowiązała się do usunięcia wszystkich kwestionowanych przez Prezes UOKiK praktyk.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | Polskie | praktyka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »