Sum na firmową Wigilię

W tym roku polskie przedsiębiorstwa wydadzą na firmowe Wigilie ok. 20 proc. więcej pieniędzy niż w 2009 r., a to wskutek tego, że zarobiły o 6 mld zł więcej niż przed rokiem - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Według danych GUS za pierwsze trzy kwartały, wyniki finansowe przedsiębiorstw uległy poprawie w porównaniu z tymi uzyskanymi przed rokiem. Przychody z działalności wzrosły o 4 proc. do 1,47 bln zł, zysk netto natomiast zwiększył się o 4,2 proc. do 79 mld zł.

Na wigilijną imprezę, na jedną osobę firmy przeznaczają średnio ok. 100 zł. Już od połowy listopada restauracje przeżywają oblężenie. Większość z nich, zwłaszcza tych dysponujących dużymi salami na 200-300 osób, musi już odmawiać klientom.

Największym powodzeniem cieszą się piątki. Imprez jest nie tylko dwa razy tyle co przed rokiem, ale też są one przygotowywane na większą skalę.

Reklama

O tym, że wzrosły budżety, świadczy także menu.

Obok tradycyjnych polskich potraw na stoły trafiają sandacze, sumy, łososie czy krewetki w cieście. Zagraniczne korporacje wzbogacają menu o dania charakterystyczne dla kraju, z którego się wywodzą. Do tego oczywiście alkohol leje się strumieniami, pisze "DGP".

_ _ _ _ _

Wigilia organizowana przez pracodawcę...

...powinna być finansowana nie ze środków ZFŚS, lecz środków obrotowych firmy. Wydatki dotyczące tego typu imprez (np. koszty wynajmu sali, oprawa artystyczna, konsumpcja - bez alkoholu) stanowią koszty pośrednio związane z przychodami i zalicza się je w koszty uzyskania przychodów.

Wydatki te mają mieć na celu poprawę atmosfery pracy i zintegrowanie pracowników z pracodawcą (podatnikiem), a przez to zwiększenie efektywności ich pracy...

mz

ZOBACZ AUTORSKĄ GALERIĘ ANDRZEJA MLECZKI
PAP
Dowiedz się więcej na temat: wydatki | GUS | "Dziennik Gazeta Prawna" | firmy | przedsiębiorstwa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »